Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας μιλά στο in.gr

Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης Σωτήρης Τσαφούλιας μιλά στο in.gr

Από τις επιχειρήσεις στο σινεμά. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σωτήρης Τσαφούλιας είχε πάντα το όνειρο να κάνει σινεμά. Αυτό επιχειρεί με την πρώτη του ταινία, τον Κοινό Παρονομαστή, όπου τέσσερις άνδρες συναντιούνται σε ένα καφενείο και ανταλλάσσουν απόψεις για τη ζωή και για τον έρωτα. Ιδιαίτερα συμπαθητικός και χαμογελαστός, ο Σ.Τσαφούλιας μιλάει με αγάπη και ενθουσιασμό για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα και μοιράζεται με το in.gr το «μαγικό του ταξίδι» -όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος- στον κόσμο του σινεμά.

Από τις επιχειρήσεις στο σινεμά. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Σωτήρης Τσαφούλιας είχε πάντα το όνειρο να κάνει σινεμά. Αυτό επιχειρεί με την πρώτη του ταινία, τον Κοινό Παρονομαστή, όπου τέσσερις άνδρες (τους ερμηνεύουν οι Αντώνης Αντωνίου, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Ρένος Χαραλαμπίδης, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης) συναντιούνται σε ένα καφενείο και ανταλλάσσουν απόψεις για τη ζωή και για τον έρωτα.

Ιδιαίτερα συμπαθητικός και χαμογελαστός, ο Σ.Τσαφούλιας μιλάει με αγάπη και ενθουσιασμό για την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα και μοιράζεται με το in.gr το «μαγικό του ταξίδι» -όπως το χαρακτηρίζει ο ίδιος- στον κόσμο του σινεμά.

Μάς αποκαλύπτει, μάλιστα, ότι για την επόμενη ταινία του -ένα ιδιαίτερο θρίλερ- βρίσκεται κοντά σε ένα μεγάλο όνομα του αμερικανικού σινεμά.

  • Αυτή είναι η πρώτη σας ταινία. Μέχρι σήμερα δεν είχατε ασχοληθεί επαγγελματικά με το σινεμά. Πώς ξεκίνησε αυτό το ταξίδι;

Η σκηνοθεσία ήταν κάτι που πάντα ήθελα να κάνω, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Απλά όταν φτάνουμε σε μία ηλικία, μπαίνουν τα διλήμματα των γονιών («στην Ελλάδα πώς να γίνεις σκηνοθέτης ή αθλητής ή ηθοποιός, πάρε ένα χαρτί να είμαστε σίγουροι»). Δυστυχώς, μπήκα σε αυτή τη λογική. Τελείωσα Ναυτιλιακό Δίκαιο και Διοίκηση Επιχειρήσεων και αυτή είναι η δουλειά μου. Όταν μπόρεσα να εξασφαλίσω μία άνεση για τους γονείς μου, για την οικογένειά μου, για τον εαυτό μου, σκέφτηκα ότι είχα υποχρέωση στον 15χρονο εαυτό μου να κάνω αυτό που αγαπάω. Δεν ξέρω αν το αποτέλεσμα είναι καλό ή κακό, αλλά ξέρω ότι το προσέγγισα με σεβασμό και αγάπη. Πολλοί μου έχουν πει ότι είμαι 39 χρονών και πρέπει επιτέλους να επιλέξω τι θέλω να είμαι: επιχειρηματίας, σκηνοθέτης, αθλητής. Εγώ λέω ότι αφού υπάρχουν στον κόσμο τόσα πολλά όμορφα ρούχα, γιατί θα πρέπει να ντυθώ ένα;

  • Ποια ήταν η αφορμή για την ιστορία;

Ήταν κάτι που έζησα το 2010. Είδα ότι μία συγκεκριμένη πράξη ενός προσώπου που γνώριζα καλά -και που δεν είχε σχέση με το σενάριο της ταινίας-, είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πολλές και διαφορετικές απόψεις γι’ αυτό. Άρχισα να σκέφτομαι ποιος είχε δίκιο και ποιος άδικο και τελικά εάν η διαφορετικότητα των ανθρώπων έγκειται στο ότι είμαστε πολυδιάστατοι ή εάν ο καθένας από εμάς εξ ιδίων κρίνει τ’ αλλότρια. Κάπου εκεί γεννήθηκε η βασική ιδέα του σεναρίου.

  • Το καφενείο είναι ένας χώρος πολύ σημαντικός στην Ελλάδα. Εσείς πιστεύετε ότι οι σημαντικότερες απόψεις ανταλλάσσονται σε ένα καφενείο;

Ο καφές είναι μία ιεροτελεστία στην Ελλάδα. Πιστεύω ότι η ζωή είναι σαν τον καφέ: πότε γλυκιά, πότε πικρή μα ποτέ άγευστη και πιστεύω ότι το καφενείο είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας: συναντάς όλα τα είδη των ανθρώπων. Δεν φαντάστηκα που αλλού θα μπορούσε να λάβει χώρα μια συζήτηση μεταξύ ανδρών. Είναι από τους ελάχιστους χώρους όπου θα μπορούσε αβίαστα να ξεκινήσει μία συζήτηση μεταξύ αγνώστων. Εμένα μου λείπει το χρώμα του καφενείου. Μου λείπει να δω έναν ηλικιωμένο με την τραγιάσκα και το μπαστουνάκι του να πίνει τον καφέ του. Είναι μια ωραία εικόνα -γραφική θα την λέγαμε σήμερα. Θα μου άρεσε σε αυτή την ωραία εικόνα που μου λείπει να βάλω το σύγχρονο. Όταν ντύνεις το παλιό με τις ιδέες και τις σκέψεις του καινούριου, φτιάχνεις κάτι διαφορετικό.

  • Υπάρχει και μία νοσταλγική και ρομαντική ματιά στην ταινία;

Την έχει. Αλλά δεν ξέρω κατά πόσον αυτή η νοσταλγία αφορά τις επόμενες γενιές. Όσο μεγαλώνουμε, τόσο στα αυτιά των νέων ακουγόμαστε σαν τους γονείς μας. Λέμε δηλαδή «Η εποχή μας και εμείς παίζαμε κρυφτό και ζήσαμε το πεζοδρόμιο αλλιώς». Κάπως έτσι πάει για κάθε γενιά το σκηνικό. Αν μπορούσαμε να το ακούσαμε κάτι θα είχε και η επόμενη γενιά να πει: Εμείς παίζαμε ωραία παιχνίδια στο Playstation κ.ο.κ. Εξέλιξη είναι η βελτίωση, όχι η αλλαγή. Γιατί αλλαγή σημαίνει ότι ξεκινάς από την αρχή και διαγράφεις ό,τι καλό προηγήθηκε. Πιστεύω ότι ένα από τα προβλήματα σε αυτό τον τόπο είναι η αδυναμία να χρεώσουμε κάτι καλό στις προηγούμενες γενιές. Λέμε ότι όλα τα έκαναν λάθος και πάμε από την αρχή να τα σβήσουμε όλα. Αυτό μας έχει στερήσει πολλά πράγματα.

  • Πώς ένας νέος σκηνοθέτης και σεναριογράφος πείθει τέσσερις πολύ γνωστούς ηθοποιούς να παίξουν στην ταινία του;

Εγώ ήμουν πολύ τυχερός γιατί όταν έγραφα το σενάριο το έβλεπα κιόλας. Έβλεπα αυτούς τους τέσσερις ηθοποιούς. Όταν τους προσέγγισα, μου έκανε εντύπωση πόσο ευγενικοί ήταν. Ζήτησαν να διαβάσουν το σενάριο και με πήραν τηλέφωνο για να κάνουν τις παρατηρήσεις τους και να συμφωνήσουν να συμμετάσχουν. Ο χώρος είναι πονεμένος. Θυμάμαι οι ηθοποιοί με ρωτούσαν πόσο καιρό μετά την πρεμιέρα θα πληρωθούν. Και εγώ τους έλεγα ότι ο ηθοποιός πληρώνεται για να παίζει, γιατί εγώ μπορεί να θέλω να κάνω πρεμιέρα δέκα χρόνια μετά. Τους έλεγα ότι τα μισά χρήματα θα τα έπαιρναν εκείνη τη στιγμή και τα μισά στο τέλος του γυρίσματος. Παρ’ όλα αυτά, ήταν άνθρωποι που δεν ήθελαν να κάνουν ηθικές εκπτώσεις σε αυτό που αγαπούν, όσο καλοί και αν είναι οι οικονομικοί όροι. Το πρώτο δείγμα για το εάν είχα ένα καλό σενάριο ήταν η ανταπόκριση των ηθοποιών. «Άντρες μου» τους φωνάζω πλέον. Δεν έκανα εγώ κάτι για να πάρω αυτές τις ερμηνείες. Μου τις χάρισαν απλόχερα με το ταλέντο, την παιδεία και τη σχέση που αναπτύξαμε στα γυρίσματα. Ήταν μία εμπειρία ζωής για μένα.

  • Ποια θα είναι η επόμενή σας δουλειά;

Δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη. Θα είναι ένα mainstream θρίλερ και αφορά πέντε πολύ άγριες δολοφονίες που συνδέονται μεταξύ τους με ένα αρχαίο Πυθαγόρειο θεώρημα. Ο άνθρωπος που αναλαμβάνει τη διαλεύκανση ψάχνει μέσα από κάποια ρητά και κάποια νούμερα να προλάβει αυτές τις δολοφονίες. Είναι μία ταινία που θα κάνω με τον Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη στον βασικό ρόλο και είμαστε σε πολύ καλό δρόμο να έχουμε σε μία φιλική συμμετοχή ένα πολύ μεγάλο όνομα του αμερικανικού κινηματογράφου.

  • Με τη δουλειά στα Ναυτιλιακά πώς συνδυάζεται αυτό;

Κοιμάμαι λίγες ώρες. Συνήθως κοιμάμαι 5 το πρωί και 7:30 είμαι όρθιος χωρίς ξυπνητήρι. Μέχρι τις 21:30 που πάνε για ύπνο οι κόρες μου δεν μπορώ να κάνω και πολλά. Είμαι στο γραφείο και μετά περνάω χρόνο μαζί τους. Μπορώ να χαθώ στον κόσμο μου μετά τις 23:00 το βράδυ. Πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα πέσω για ύπνο και θα σηκωθώ μετά από δύο εβδομάδες. Προς το παρόν δεν έχω νιώσει αυτή την ανάγκη. Ο πατέρας μου μού έλεγε ότι ξεκούραση είναι να κουράζεσαι με έναν άλλο τρόπο. Και το να «σκοτώσεις» ένα όνειρο με το να το υλοποιήσεις, μου φαίνεται μία μαγική διαδικασία.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

O Τζόλης των 17 γκολ και η… αδικία του Πογέτ (vids)

Ο Γκουστάβο Πογέτ δεν έκανε σωστή διαχείριση στο ματς με τη Γεωργία και αυτό φαίνεται από τον Χρήστο Τζόλη, που είναι ο πιο φορμαρισμένος Έλληνας παίκτης αυτή τη στιγμή και ήταν εκτός αποστολής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024