Πόθος α λα ελληνικά με Κατερίνα Λέχου και Τάσο Ιορδανίδη
Τη σκηνοθεσία υπογράφει ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες θεάτρου στην Ευρώπη, ο Γεωργιανός Λεβάν Τσουλάτζε, ο οποίος έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ ο Θάνος Μικρούτσικος έχει αναλάβει τη μουσική σύνθεση της παράστασης.
Πρόκειται για ένα έργο που «περνά» μέσα από την αλήθεια και το ψέμα, την ανθρωπιά και τη βιαιότητα, την ανασφάλεια και τη σιγουριά, το λογικό και το παράλογο, την ευτυχία και τη δυστυχία.
Ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεϊ της Νέας Υόρκης, στις 3 Δεκεμβρίου 1947, σε σκηνοθεσία του Ελία Καζάν, με την Τζέσικα Τάντι στο ρόλο της Μπλανς και τον Μάρλον Μπράντο, του οποίου η ερμηνεία άφησε εποχή στο ρόλο του Κοβάλσκι.
Στο τέλος του «Λεωφορείο ο πόθος» δημιουργείται «κόμπος» συγκίνησης στο λαιμό. Η φράση που μπορεί να συνοψίσει το νόημα του έργου και εξηγεί τη διαχρονικότητα είναι η εξής:
«Πάντα υπολόγιζα στην καλοσύνη των ξένων». Μια φράση τόσο απλή, αλλά και τόσο μεστή.
Για το έργο αυτό ο Τένεσι Ουίλιαμς κέρδισε το βραβείο Πούλιτζερ, το 1948, ενώ το Σεπτέμβριο αναμεταδόθηκε ζωντανά από το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, Young Vic, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Σε μια παράσταση διάρκειας 3,5 ωρών οι ματιές ελλήνων και ξένων θεατών έμειναν καθηλωμένες στην υστερική Μπλανς, που με μεγάλη επιτυχία ενσάρκωσε η Τζίλιαν Άντερσον από τη σειρά X – Files.
Τόσο οι ερμηνείες όσο και η σκηνοθεσία του ανατρεπτικού Μπένεντικτ Άντριους άφησαν μηνύματα και έκλεψαν εντυπώσεις.
Η λεπτή διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αλήθεια και στο ψέμα έγινε ακόμα πιο ισχνή με την πρωταγωνίστρια Μπλανς να ζει σε ένα παράλληλο σύμπαν. Στην αδερφή της Στέλλα εμφανίστηκε με το προσωπείο της καλομαθημένης και καθωσπρέπει γυναίκας που δεν ανέχεται χυδαιότητες και απρεπείς εκφράσεις. Στην ουσία, όμως, μετά το θάνατο του συζύγου της, η ζωή της «είδε» την ελεύθερη πτώση, καθώς διέμενε σε φτηνά ξενοδοχεία όπου και δεχόταν άντρες.
Στο «Λεωφορείο ο πόθος» με την Κατερίνα Λέχου και τον Τάσο Ιορδανίδη θα έχει ενδιαφέρον να δει κανείς το πώς θα κυλήσει η υποκριτική σχέση των δύο ηθοποιών. Να σημειωθεί ότι οι δυο τους έχουν υπάρξει σαιξπηρικό ζευγάρι στο «Ημέρωμα της Στρίγγλας» σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη, με τη Λέχου να μετατρέπεται σε εναλλακτική, γκοθ στρίγγλα. Ο Τάσος Ιορδανίδης, από την άλλη, είχε φορέσει τη «μάσκα» του αλύγιστου άντρα.
Στο «Λεωφορείο ο πόθος» θα κληθεί να παρουσιάσει έναν άντρα χωρίς παιδεία και ηθικούς φραγμούς. Έναν άντρα που φέρει κάτι το ακατέργαστο και πρωτόγονο.
Εμφανισιακά, πάντως, ο Τάσος Ιορδανίδης ταιριάζει με αυτό που είχε ο Τένεσι Ουίλιαμς στο μυαλό του δημιουργώντας τον Στάνλεϊ Κοβάλσκι.
Η Κατερίνα Λέχου, από την άλλη, καλείται να μπει στο «τρυπάκι» της παράνοιας και της απελπισίας παρουσιάζοντας μια Μπλανς θολωμένη από τα χαστούκια της ζωής. Το ζητούμενο είναι όμως να μην χάσει το «τιμόνι» της υστερίας και προσκρούσει στην υπερβολή.
Ακόμη, ενδιαφέρον θα έχει το πώς θα προσεγγιστεί σκηνοθετικά η παράσταση. Η σκηνοθεσία του Μπένεντικτ Άντριους ήταν πρωτοποριακή, εντάσσοντας το σύγχρονο στο υποκριτικό «τραπέζι», αλλά δεν αλλοίωσε την υπόθεση ούτε δημιούργησε κενά κατανόησης.
Το πόσο σύγχρονη και εναλλακτική θα είναι η σκηνοθετική οπτική του Λεβάν Τσουλάτζε παραμένει αμφίβολο, αλλά το σίγουρο είναι το ελληνικό κοινό θα απολαύσει για άλλη μια φορά ένα αξιοσημείωτο έργο.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές
Σκηνοθεσία: Λεβάν Τσουλάτζε
Μουσική: Θάνος Μικρούτσικος
Σκηνικά – Κουστούμια: Σταύρος Λίτινας
Εικαστική επιμέλεια: Αλίνα Αναστασιάδη
Φωτογραφία : Μελίνα Δόσιου
Πρωταγωνιστούν:
Κατερίνα Λέχου, Τάσος Ιορδανίδης, Δημήτρης Καπετανάκος, Τζωρτζίνα Παλαιοθοδώρου, Δημήτρης Διακοσάββας, Μαριάνθη Φωτάκη, Αντώνης Βαρθαλίτης
Τετάρτη 19:30
Πέμπτη 20:00
Παρασκευή 21:00
Σάββατο 21:00
Κυριακή 19:30
Θέατρο Άνεσις, Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι
Πληροφορίες – κρατήσεις: Τηλ.: 210 7488881 & 210 7488882
- Ισραήλ: Ο Σάαρ καλεί τους Εβραίους σε όλον τον κόσμο να επιστρέψουν «στο σπίτι»
- Γαλλία: Την κατασκευή νέου, μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου αεροπλανοφόρου, ανακοίνωσε ο Μακρόν
- Ισραήλ: Απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου για την πρόσβαση των μέσων ενημέρωσης στη Γάζα
- Στα «ΝΕΑ» της Δευτέρας – Τεκμαρτό: 3 αλλαγές
- Warner Bros. Discovery: Οι άνθρωποι του Τραμπ στο επίκεντρο της μάχης Netflix – Paramount
- Crypto: Σύνθετα προϊόντα για τους πλούσιους πελάτες της Wall Street
