Σχολική εορτή, αντί για αργία, των Τριών Ιεραρχών στα σχολεία
«Για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30η Ιανουαρίου 2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλά ορίζεται, για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής ξερκαθάρισε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος.
«Για το σχολικό έτος 2014-15 η θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών την 30η Ιανουαρίου 2015, δεν αποτελεί ημέρα αργίας για τα Γυμνάσια, Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, δημόσια και ιδιωτικά, ημερήσια και εσπερινά, αλλάορίζεται, για όλες τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ως ημέρα εορτής, κατά την οποία γίνεται εκκλησιασμός και δραστηριότητες σχετικά με την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα γράμματα».
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στο Αγιορείτικο βήμα για την απόφαση του υπουργείου -έπειτα από επιστολή της Ιεράς Συνόδου- να τροποποιήσει τον χαρακτηρισμό της εορτής των Τριών Ιεραρχών για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από αργία σε σχολική εορτή,όπως εδώ και χρόνια ισχύει για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Στην ίδια συνέντευξη, ο κ. Λοβέρδος εκφράζει ουσιαστικά την πεποίθησή του ότι δεν χρειάζεται να αλλάξει κάτι ως προς τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών στα σχολεία, το οποίο «βοηθά στην κατανόηση της Ορθόδοξης Παράδοσης και εκφράζει τον θρησκευτικό πολιτισμό μας στο πλαίσιο ενός διαπολιτισμικού διαλόγου».
«Το μάθημα των Θρησκευτικών στη χώρα μας υπηρετεί καθαρά μορφωτικούς σκοπούς και το περιεχόμενο του καλύπτει συγκεκριμένες παιδευτικές ανάγκες» αναφέρει ο υπουργός και προσθέτει:
«Το υφιστάμενο μάθημα των Θρησκευτικών συνιστά γνωριμία με τα μορφωτικά αγαθά, τις αξίες και τον πολιτισμό που διαμόρφωσε ο Χριστιανισμός και ιδιαίτερα η Ορθόδοξη Παράδοση. Οι ετερόδοξοι χριστιανοί, το θρησκευτικό φαινόμενο γενικά αλλά και οι μεγάλες θρησκευτικές παραδόσεις των λαών, διδάσκονται εν μέρει στο Δημοτικό σχολείο και συστηματικότερα στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Ακόμη, στο πλαίσιο του μαθήματος, τα κοινωνικά και υπαρξιακά προβλήματα του ανθρώπου προσεγγίζονται με πνεύμα διαλόγου, ελευθερίας και καταλλαγής. Με άλλα λόγια, το σύγχρονο μάθημα των Θρησκευτικώνβοηθά στην κατανόηση της Ορθόδοξης Παράδοσης και εκφράζει τον θρησκευτικό πολιτισμό μας στο πλαίσιο ενός διαπολιτισμικού διαλόγουμε τον θρησκευτικά «άλλον» και «διαφορετικό»».
Την Τετάρτη, ο κ. Λοβέρδος συμμετείχε σε σύσκεψη, υπό τον πρωθυπουργό, στο Μέγαρο Μαξίμου, με αντιπροσωπεία του Αγίου Όρους, στην οποία συζητήθηκαν εκπαιδευτικά και οικονομικά θέματα που απασχολούν το Άγιον Όρος και στα περισσότερα από αυτά θα δοθούν λύσεις.
Στην σύσκεψη παρέστησαν επίσης ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος, ο διευθυντής του πρωθυπουργικού γραφείου Κώστας Μπούρας, ο διοικητής του Αγίου Όρους Αρίστος Κασμίρογλου και οι αντιπρόσωποι των Ιερών Μονών του Αγίου Όρους.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- «Ήταν ποιητικό» – Έρθα Κιτ, η τραγουδίστρια του «Santa Baby» πέθανε την ημέρα των Χριστουγέννων του 2008
- ΗΠΑ: Η οικογενειακή χριστουγεννιάτικη φωτογραφία του Τζο Μπάιντεν τραβά την προσοχή… για λάθος λόγο
- «Η Γιουβέντους πάει να πάρει τον Φρατέζι από την Ίντερ»
- Αλλάζει το σκηνικό του καιρού – Από τα Χριστούγεννα με βροχές στην «ψυχρή» και χιονισμένη Πρωτοχρονιά
- Σουηδία: Μία νεκρή και δύο τραυματίες μετά από επίθεση σε σπίτι στην Μπόντεν – Σκότωσε τον δράστη η Αστυνομία
- Γαλλία: Το 2025, η επιθυμία των Γάλλων να εγκαταλείψουν τη χώρα έφτασε σε υψηλό όλων των εποχών
