Ο Sebastian Vettel ήταν ο νικητής στο Grand Prix της Αμερικής. Ο Γερμανός πιλότος της Red Bull πήρε μια σχετικά εύκολη νίκη, έχοντας σε απόσταση ασφαλείας πίσω του τον Romain Grosjean που έκανε άψογη διαχείριση των ελαστικών του και κρατήθηκε μπροστά από τον Mark Webber.

O Lewis Hamilton ξεκίνησε πολύ καλά τον αγώνα, αλλά στην πορεία διαπίστωσε ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει τον ρυθμό των πρωτοπόρων. Έτσι, φρόντισε να έχει σταθερό ρυθμό ώστε να πάρει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα που ήταν η τέταρτη θέση.

Οι Fernando Alonso και Nico Hulkenberg προσέφεραν ωραίο θέαμα. Η εμπειρία του Ισπανού πιλότου της Ferrari ήταν αυτή που τον κράτησε μπροστά από τον ταλαντούχο και ενθουσιώδη Γερμανό.

Η εκκίνηση ήταν κάπως επεισοδιακή, αφήνοντας ελπίδες για μάχες σε όλες τις θέσεις. Ο S. Vettel ξεκίνησε πολύ καλά. Ο M. Webber ήταν εξίσου αποτελεσματικός, όμως στο τέλος της ευθείας «κλείστηκε» στην είσοδο της στροφής από τους R. Grosjean και L. Hamilton. Κάπως έτσι έχασε θέσεις και έμεινε τέταρτος.

Πριν καν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος, ο Adrian Sutil είχε μικρή επαφή με τον Pastor Maldonado. O Γερμανός έχασε τον έλεγχο της Force India και χτύπησε το μονοθέσιό του στις προστευτικές μπάρες.

Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε τον αγώνα για πέντε γύρους και οι διαφορές μηδενίστηκαν. Στη συνέχεια, ο S. Vettel κράτησε εύκολα πίσω του τον R. Grosjean, αυξάνοντας σιγά – σιγά τη διαφορά του.

Από την πλευρά του Γάλλος πιλότος της Lotus ήξερε ότι πρέπει να προσαρμόσει το ρυθμό του με τη φθορά της μέσης γόμας της Pirelli. O L. Hamilton γνώριζε πολύ καλά ότι το μονοθέσιό του υστερούσε σε ρυθμό από τις δύο Red Bull και τη Lotus του R. Grosjean.

Όταν τον έφτασε ο M. Webber, τον άφησε να περάσει χωρίς να ρισκάρει πρόωρη φθορά στα ελαστικά του. Οι διαφορές άνοιξαν λίγο και το μοναδικό «τρενάκι» που έδινε μάχη ήταν αυτό των N. Hulkenberg, S. Perez και F. Alonso. Οι τρεις τους είχαν παραπλήσιο ρυθμό.

Ο F. Alonso που δεν έκανε καλή εκκίνηση ήθελε να περάσει και τους δύο ώστε να έχει ελεύθερο δρόμο μπροστά του για να έχει βλέψεις για κάτι καλύτερο.

Όπως είχε προβλέψει η Pirelli, οι περισσότεροι ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop. To ζητούμενο ήταν να κρατήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τη μέση γόμα, ώστε να μπουν στα pits, να βάλουν τη σκληρή και να τελειώσουν με αυτή τον αγώνα.

Ο J. Button που είχε εκκινήσει από τις τελευταίες θέσεις προσπαθούσε να κερδίζει μία -μία τις μάχες ώστε να ανακτήσει κάποιες θέσεις. Ο F. Massa ήταν φανερό ότι δεν μπορούσε να κάνει καλό αγώνα, αφού εξάντλησε τις προσπάθειές του πίσω από τις Toro Rosso.

Ο Nico Rosberg, που επίσης είχε εκκινήσει από τις πιο πίσω θέσεις, δεν είχε τον ρυθμό ώστε να ξεμπερδέψει γρήγορα με όσους τον καθυστερούσαν.

Ο H. Kovalainen, ενώ στις δοκιμές έδειξε καλά στοιχεία, στον αγώνα φάνηκε πως αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα με τη Lotus. Ενώ προσπαθούσε να μείνει στη βαθμολογούμενη δεκάδα, μπήκε στα pits για να αλλάξει την εμπρός αεροτομή. Έχασε πολύ χρόνο και τις όποιες ελπίδες να προσφέρει βαθμούς στην -προσωρινή- ομάδα του.

Στην κορυφή, ενώ όλα έδειχναν να εξελίσσονται με βάση τα προγνωστικά, ο S. Vettel, ανήσυχος ρωτούσε την ομάδα του αν τα ελαστικά του ήταν στην κατάσταση που έπρεπε. Έκοψε ελαφρώς το ρυθμό του και τα εννέα δευτερόλεπτα διαφοράς που είχε από τον R. Grosjean μειώθηκαν.

Στο μεταξύ, ο M. Webber είχε βάλει στόχο τη δεύτερη θέση και πίεζε για να πλησιάσει τη Lotus του Γάλλου. Οι τελευταίοι δέκα γύροι είχαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ο R. Grosjean κατάφερε να ελέγξει τη διαφορά του από τον Αυστραλό πιλότο.

Ο δε S. Vettel, βλέποντας ότι όλα βαίνουν καλώς ανέβασε πάλι το ρυθμό του ώστε να διατηρήσει την απόσταση ασφαλείας. Στις πίσω θέσεις οι μαχες ήταν ακόμη ανοιχτές. Στον τελευταίο γύρο ο J. Button έκανε παλικαρίσια προσπέραση στον D. Ricciardo ώστε να πάρει έστω τον έναν βαθμό της δέκατης θέσης.

Ο N. Hulkenberg βρισκόταν σε απόσταση βολής από τη Ferrari του F. Alonso και δεν το έβαλε κάτω. Προσπάθησε όσο μπορούσε να κερδίσει μία θέση. Όμως, ο Ισπανός δεν ήταν διατεθιμένος να καταθέσει τα όπλα. Με κλειστές γραμμές κράτησε πίσω του τη Sauber και μαζί την πέμπτη θέση.

Μάλιστα, είχε πλησιάσει αρκετά τον L. Hamilton αλλά δεν προλάβαινε να έχει αξιώσεις για κάτι περισσότερο. Ο V. Bottas έκανε τον αγώνα της χρονιάς του και πήρε την όγδοη θέση, μπροστά από τον N. Rosberg. Μεγάλη ικανοποίηση έδωσε στη McLaren και η έβδομη θέση του S. Perez.

Grand Prix Αμερικής 2013: Τα αποτελέσματα του αγώνα

Οδηγός Ομάδα Χρόνος

1. Sebastian Vettel Red Bull 1.39:17.148
2. Romain Grosjean Lotus +6.2
3. Mark Webber Red Bull +8.3
4. Lewis Hamilton Mercedes +27.3
5. Fernando Alonso Ferrari +29.5
6. Nico Hulkenberg Sauber +30.4
7. Sergio Perez McLaren +46.6
8. Valterri Bottas Williams +54.5
9. Nico Rosberg Mercedes +59.1
10. Jenson Button McLaren +1:17.2
11. Daniel Ricciardo Toro Rosso +1:21.0
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso +1:24.5
13. Felipe Massa Ferrari +1:26.9
14. Esteban Gutierrez Sauber +1:31.7
15. Heikki Kovalainen Lotus +1:35.0
16. Paul Di Resta Force India +1:36.8
17. Pastor Maldonado Williams +1 γύρο
18. Jules Bianchi Marussia +1 γύρο
19. Giedo van der Garde Caterham +1 γύρο
20. Charles Pic Caterham +1 γύρο
21. Max Chilton Marussia +1 γύρο

auto.in.gr