Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024
weather-icon 21o
Ποια είναι τα ποτά της μόδας;

Ποια είναι τα ποτά της μόδας;

Φωτό.: ABACAPRESS.COM / VIsual Hellas Οι έλληνες παραγωγοί στράφηκαν σε επενδύσεις με εξωστρεφή χαρακτήρα αυξάνοντας συνεχώς τις εξαγωγές ελληνικών τροφίμων, γεγονός ιδιαιτέρως ευχάριστο και ελπιδοφόρο. Με αυτόν τον τρόπο ακόμη περισσότεροι ξένοι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά του ελληνικού «γαστρονομικού ευ ζην» στα οποία μέχρι πρόσφατα μυούνταν εκλεκτοί τουρίστες. Μεταξύ των […]

Φωτό.: ABACAPRESS.COM / VIsual Hellas

Οι έλληνες παραγωγοί στράφηκαν σε επενδύσεις με εξωστρεφή χαρακτήρα αυξάνοντας συνεχώς τις εξαγωγές ελληνικών τροφίμων, γεγονός ιδιαιτέρως ευχάριστο και ελπιδοφόρο. Με αυτόν τον τρόπο ακόμη περισσότεροι ξένοι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν όλα τα μυστικά του ελληνικού «γαστρονομικού ευ ζην» στα οποία μέχρι πρόσφατα μυούνταν εκλεκτοί τουρίστες.
Μεταξύ των προϊόντων τα οποία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή ως εκλεκτά είναι τα ελληνικά αλκοολούχα ποτά, μεταξύ των οποίων πολλά βραβευμένα. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στο βραβευμένο με 3 αστέρια Michelin εστιατόριο Fat Duck ο κατάλογος κρασιών – τον οποίο επιμελείται ο ίδιος ο ιδιοκτήτης – περιλαμβάνει ελληνικά κρασιά. Σε αυτό το εστιατόριο, λίγο έξω από το Λονδίνο, η αναλογία σεφ ανά πελάτη είναι ένα προς ένα και ειδικεύεται στη μοριακή γαστρονομία, ενώ ένα γεύμα για δύο διαρκεί περίπου τέσσερις ώρες και κοστίζει περίπου 700 ευρώ. Είναι πολύ σπουδαίο, λοιπόν, το γεγονός ότι ο εμπνευστής και ιδιοκτήτης του Fat Duck, ο οποίος ξεχωρίζει για τις γαστρονομικές ανακαλύψεις του και αναγνωρίζεται ως κάποιος ο οποίος προσφέρει κάτι διαφορετικό και εκλεκτό, επιλέγει για τον κατάλογο του ελληνικά κρασιά.
Τα λικέρ με μαστίχα είναι ένα άλλο παράδειγμα εκλεκτών ελληνικών προϊόντων. Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει ανανεωθεί η εικόνα του και από απλά αγαπημένο χωνευτικό της τρίτης ηλικίας έχει μετατραπεί σε αγαπημένο σφηνάκι της νεολαίας. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια αγορά όπου ένα έως και δέκα καινούργια οινοπνεύματα λανσάρονται ανά εβδομάδα, τα λικέρ με μαστίχα δειλά -δειλά βρίσκονται από τα κλαμπ της Μυκόνου σε μπαρ και εστιατόρια του Μανχάταν.
Ο barman- mixologist Αχιλλέας Καραουλάνης, ιδιοκτήτης της premium bartending συμβουλευτική υπηρεσίας Bartenders, αναλαμβάνει bar catering εκδηλώσεις στο εξωτερικό και συχνός επισκέπτης της Αιγύπτου. «Στην Αίγυπτο, έχουν τη δική τους Μαστίχα» μας εξηγεί «αλλά οι πιο εύποροι στο Κάιρο απαιτούν τη Μαστίχα Χίου. Είναι όπως να αναζητούμε τη σαμπάνια αντί για αφρώδες κρασί».
Τόσο ο ίδιος όσο και πολλοί συνάδελφοι του έχουν την πεποίθηση ότι πολλά από τα ελληνικά οινοπνευματώδη ποτά έχουν τη δυνατότητα να διεισδύσουν σε αγορές του εξωτερικού, και όχι μόνο στις χώρες με έντονο το στοιχείο της ελληνικής διασποράς. Το τσίπουρο, για παράδειγμα, θεωρούταν ένα πολύ παραδοσιακό ποτό ενώ θα μπορούσε να ανταγωνιστεί το αντίστοιχο «grappa» πολλών χωρών ή άλλα ποτά με υψηλή περιεκτικότητα αλκοόλ που χρησιμοποιούνται ως βάση για πιο σπάνια κοκτέιλ. Μάλιστα, δεν είναι λίγοι οι τουρίστες που έχουν εντυπωσιαστεί από μια γρανίτα με ρακόμελο. Ίσως η προσφερόμενη τιμή και η στρατηγική μάρκετινγκ να άλλαζαν κάπως τα δεδομένα, αλλά είναι μια εντελώς άλλη συζήτηση.
Αξίζει να σημειωθεί και η πρόσφατη παγκόσμια πρωτιά για την προώθηση της έννοιας του «γεύση Ελλάδας». Ο Παναγιώτης Γκοβάτσος, μαθητής του Αχιλλέα Καραουλάνη, απέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο φετινό Παγκόσμιου Διαγωνισμού Κοκτέιλ της Διεθνούς Ένωσης Bartenders. Παρόλο που δε χρησιμοποιήθηκαν ελληνικά προϊόντα ο δημιουργός του καλύτερου κοκτέιλ του κόσμου διευκρινίζει ότι εμπνεύστηκε από γεύσεις που θυμίζουν Ελλάδα, ενώ υπόσχεται για την εμφανή χρήση τους στο μέλλον.
Αλλά ευτυχώς οι έλληνες barmen δεν περιορίζονται στο οινόπνευμα. Μια ανερχόμενη τάση είναι η χρήση ελληνικών προϊόντων σε cocktail, όπως χυμό από σύκα, χειροποίητη μαρμελάδα και γλυκά του κουταλιού. «Είναι ο δικός μας τρόπος να υποστηρίζουμε και να προωθούμε τα ελληνικά προϊόντα» εξηγεί ο κ. Καραουλάνης «αλλά και ακόμη και τα πολύ απλά ελληνικά προϊόντα είναι εξαιρετικά για τις ανάγκες μας».
Δήμητρας Πάλλη, Clear Insight –Exports research and marketing.

gamos.gr

Sports in

«Τρελάθηκε» ο Μπαρτζώκας: Οι πανηγυρισμοί μετά το τέλος του Παρτίζαν – Ολυμπιακός (vid)

Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ξέσπασε μετά την ανατροπή και το μεγάλο διπλό στο Βελιγράδι και πανηγύρισε έξαλλα τη νίκη του Ολυμπιακού.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024