Με δυνατές ταινίες συνεχίστηκε την Πέμπτη το φεστιβάλ των μικρομηκάδων στη Δράμα. Είναι φανερός ο προβληματισμός των δημιουργών για θέματα ιδιαίτερα επίκαιρα. Χρέη, αδυναμία πληρωμών, οικονομικά προβλήματα, αλλά και το πώς όλα αυτά επηρεάζουν τις διαπροσωπικές σχέσεις των ανθρώπων ήταν το θέμα των ταινιών που κυριάρχησε στις βραδινές προβολές της Πέμπτης.

Πριν από την προβολή αριστερές οργανώσεις διάβασαν επιστολή διαμαρτυρίας για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα. Είχε προηγηθεί συναυλία στην κεντρική πλατεία της Δράμας κατά του φασισμού.

Στο Dead End της Τώνιας Μισιαλή ένα ηλικιωμένο ζευγάρι μοιάζει αποξενωμένο. Ο σύζυγος φεύγει κάθε πρωί αφήνοντας τη σύζυγό του μόνη της και γυρίζει αργά το βράδυ. Ωραία σκηνοθετημένη, η ταινία είναι μια απλή καταγραφή του τι σημαίνει να γερνάς, ζώντας καθημερινά δίπλα σε έναν άνθρωπο.

Στο Ο Έλβις Είναι Νεκρός, ο Στέργιος Πάσχος φτιάχνει μια «πειραγμένη» μίνι ρομαντική κομεντί με επίκεντρο ένα σπίτι και έναν σκύλο (που μπορεί να ζει, μπορεί και όχι) στην Αθήνα του σήμερα.

Το Ο Χριστός Σταμάτησε στου Γκύζη της Αμέρισσα Μπάστα αντλεί έμπνευση από το Ο Χριστός σταμάτησε στο Έμπολι (τουλάχιστον σε επίπεδο τίτλου και αναφορών).

Η οικονομική κρίση έχει πλήξει μία οικογένεια που αναγκάζεται να επιστρέψει στο σπίτι της γιαγιάς για να τα βγάλει πέρα. Όταν ο πατέρας (Άκης Σακελλαρίου) πέφτει από την ταράτσα του σπιτιού, η κόρη του θα θυμηθεί όλα όσα συνέβησαν το καλοκαίρι.

Μία από τις ταινίες που αντιμετωπίζει το θέμα της κρίσης, μέσα από το βλέμμα ενός κοριτσιού. Αυτό έχει μεν τα θετικά του (η ταινία δεν γίνεται πολύ βαριά παρά το θέμα της), αλλά και τα αρνητικά του (καθώς υπάρχουν στιγμές που φαίνεται πιο αισιόδοξο από το θέμα του).

Στην Αντιπαροχή της Νάνσυ Σπετσιώτη, ένας άνδρας (Χρήστος Χατζηπαναγιώτης) καλείται να τα βγάλει πέρα με τα χρέη που τον πνίγουν, προσπαθώντας να πείσει τη μητέρα του να δώσει το σπίτι της για αντιπαροχή. «Καθαρή» σκηνοθεσία, επικεντρωμένη στους ηθοποιούς, με μια καλή ερμηνεία από έναν άνθρωπο που έχουμε συνηθίσει από τις τηλεοπτικές του εμφανίσεις σε περισσότερο κωμικούς ρόλους.

Ο ήλιος και ο βοριάς του Θανάση Νεοφώτιστου είναι ένα πειραματικό παραμύθι που βασίζεται στον γνωστό μύθο του Αισώπου. Σκηνοθετικά η πιο πρωτοποριακή ταινία της ενότητας. Ο σκηνοθέτης διαθέτει ιδιαίτερη αίσθηση του ήχου και του ρυθμού.

Μιλώντας μαζί του μετά το τέλος της προβολής, ο Θ.Νεοφώτιστος μας είπε: «Είχα κληθεί να κάνω αφηγηματικό σινεμά για μία εργασία. Έψαχνα, λοιπόν, ιστορίες και σκέφτηκα ότι όλα έχουν ήδη ειπωθεί. Και ότι όλα τα έχει πει η ελληνική παράδοση και ιδιαίτερα ο Αίσωπος. Έτσι αποφάσισα να κάνω αυτό το παραμύθι».

Η Ραφή της Σάντρα Φασιό είναι μια υποδειγματική ταινία ερμηνειών, γυρισμένη σε έναν χώρο. Ένας άνδρας (Νικήτας Τσακίρογλου) πηγαίνει σε μία ράφτρα (Μισέλ Βάλεϋ) για να το φτιάξει ένα κοστούμι. Στην πορεία αποκαλύπτονται αρκετά πράγματα. Οι δύο εξαιρετικοί ηθοποιοί παραδίδουν στην ταινία μαθήματα υποκριτικής και αποτελούν την πιο μεγάλη της δύναμη.

Ίσως η καλύτερη ταινία της Πέμπτης, η Γεννήτρια της Νικολέτας Λεόυση ασχολείται και αυτή με την οικονομική κρίση. Ο Μανώλης Μαυροματάκης ερμηνεύει έναν άνδρα που έχει ένα κατάστημα χρωμάτων, το οποίο δεν πηγαίνει καλά. Υποδειγματική ερμηνεία από τον ηθοποιό, ο οποίος ερμηνεύει τον ρόλο του με τόση απλότητα και κούραση όση είναι απαραίτητη.

Στα Μαθήματα Οδήγησης του Βασίλη Καλαμάκη η Μυρτώ Αλικάκη και ο Γιώργος Πυρπασόπουλος ερμηνεύουν ένα ζευγάρι που πηγαίνει στο σπίτι των γονιών του και συναντιέται με τους γονείς του. Η προβληματική σχέση με τον πατέρα και το ξέσπασμα βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της καλογυρισμένης ταινίας.

Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο