Η καταναλωτική εμπιστοσύνη των Ελλήνων αυξήθηκε στο δεύτερο τρίμηνο του 2013, αλλά παραμένει πολύ χαμηλή, σύμφωνα με τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας της εταιρείας Nielsen που διεξήχθηκε το Μάιο μεταξύ 29.000 καταναλωτών σε 58 χώρες οι οποίοι κάνουν αγορές μέσω του Διαδικτύου.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 7 μονάδες (η μεγαλύτερη αύξηση διεθνώς μαζί με την Κολομβία και το Πακιστάν) και έφθασε τις 47 μονάδες, επίδοση που είναι η πέμπτη χαμηλότερη μετά την Πορτογαλία (33), την Ιταλία και την Ουγγαρία (41) και την Κροατία (45).

Ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen αυξήθηκε κατά μία μονάδα στις 94 μονάδες στο δεύτερο τρίμηνο.

Σημαντική αύξηση του δείκτη καταγράφηκε σε ΗΠΑ (κατά 3 μονάδες στις 96), Βρετανία (κατά 4 στις 79) και την Ιαπωνία (κατά 5 στις 78), ενώ ο δείκτης έμεινε σταθερός στη Γερμανία στις 90 μονάδες.

Η εμπιστοσύνη μειώθηκε σε 14 από τις 29 ευρωπαϊκές αγορές, καθώς οι μειώσεις στους κρατικούς προϋπολογισμούς, οι αυξήσεις φόρων και η υψηλή ανεργία συνέχισαν να βαραίνουν τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.

«Ο ευρωπαίος καταναλωτής βρίσκεται σε μία κατάσταση αναμονής και στην πραγματικότητα, στη Nielsen βλέπουμε διαφορετικές ταχύτητες, με τους γερμανούς καταναλωτές να έχουν τη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη, ακολουθούμενοι από τους Βρετανούς, τους Γάλλους και κατόπιν τους Ιταλούς και τους Έλληνες, όπου η εμπιστοσύνη είναι χαμηλή», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος του Cambridge Club της Nielsen Βενκτατές Μπάλα.

Η άνοδος της εμπιστοσύνης στις ΗΠΑ αντανακλά την αύξηση των ευκαιριών απασχόλησης, καθώς και τις υψηλότερες τιμές των ακινήτων και των μετοχών, δήλωσε ο κ. Μπάλα.

«Όταν οι καταναλωτές αισθάνονται πλουσιότεροι και περισσότερο ασφαλείς για την απόκτηση ή διατήρηση της θέσης εργασίας τους, τότε φυσικά έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη. Είναι το αντίθετο αυτού που συνέβαινε τη διετία 2008-2009, όταν κορυφώνονταν οι απολύσεις και οι τιμές των ακινήτων κατέρρεαν μαζί με την πτώση των τιμών των μετοχών σε χαμηλά επίπεδα», είπε.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ/Reuters