Τη στρατηγική του δήμου Αθηναίων για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην πρωτεύουσα, παρουσίασε ο δήμαρχος της πόλης, Γιώργος Καμίνης, σε εκδήλωση που διοργάνωσε την Τρίτη στην αίθουσα τελετών του Δημαρχιακού Μεγάρου ο δήμος και η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων (ΕΑΤΑ).

«Είναι η πρώτη φορά που καταφέρνει να έχει η Αθήνα ένα δικό της επιχειρησιακό σχέδιο, το ‘Έργο Αθήνα’», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων, ενώ είπε «βρισκόμαστε κάθε μέρα αντιμέτωποι με βία, τραμπουκισμό και λαϊκισμό των άκρων, από τη μια μεριά, και από την άλλη, με τη διαρκή προχειρότητα του αιφνιδιασμού και του καταναγκασμού από την πλευρά της κεντρικής κυβέρνησης».

Η έναρξη των εργασιών της εκδήλωσης έγινε από τον πρόεδρο της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών και δημοτικό σύμβουλο, Γιώργο Μπρούλια. Όπως ανέφερε ο Γ.Μπρούλιας, είναι «η πρώτη φορά που Δημοτική Αρχή στη χώρα μας προσεγγίζει ολοκληρωμένα το κεφάλαιο ‘επιχειρηματικότητα’».

Ευρήματα της μελέτης

Κατά την παρουσίαση μελέτης με τον τίτλο «Ενίσχυση της Επιχειρηματικότητας και της Τεχνολογικής Ανταγωνιστικότητας της Τοπικής Οικονομίας της Αθήνας», ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών, Αλέξης Γαληνός, τόνισε ότι απαιτείται η αξιοποίηση των μεγάλων κεφαλαίων που διαθέτει η πόλη, όπως τα ερευνητικά ιδρύματα και το αξιόλογο ανθρώπινο δυναμικό που είναι οι νέοι οι οποίοι έχουν δυναμικές και καινοτόμες ιδέες, ο παραδοσιακός οικονομικός της ιστός, και φυσικά η ιστορία της.

Ως βασικοί άξονες ανάπτυξης για την παρούσα περίοδο καθορίζονται η υποστήριξη της εξωστρέφειας (ιδίως των ενεργειών μάρκετινγκ και προβολής στις αγορές ενδιαφέροντος, δικτύωσης και υποστήριξης βελτίωσης προϊόντων και υπηρεσιών), οι νέες μορφές επιχειρηματικότητας (θερμοκοιτίδες, ερευνητικό πεδίο, συμβουλευτική και τεχνική υποστήριξη), αλλά και οι άμεσες ενέργειες για την αλλαγή του δομημένου περιβάλλοντος της Αθήνας (προσόψεις, καθαριότητα, συνδεσιμότητα και εφαρμογές πληροφορικής κ.λπ.).

Σύμφωνα με τα ευρήματα της μελέτης, παρά την οικονομική κρίση περισσότερες από το 30% των επιχειρήσεων στη μεταποίηση και τις υπηρεσίες επενδύουν σε νέα προϊόντα και στη βελτίωση του παραγωγικού δυναμικού, ενώ το 75% των επιχειρήσεων βελτίωσαν τα υφιστάμενα προϊόντα τους.

Ελπιδοφόρα στοιχεία για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας αποτελούν και τα ευρήματα σύμφωνα με τα οποία οι επιχειρήσεις εκτός της ρευστότητας θεωρούν ως σημαντικούς παράγοντες για την ανάπτυξη τους τον σχεδιασμό και την παράγωγη νέων προϊόντων, καθώς και τον εξωστρεφή τους χαρακτήρα, αναζητώντας νέες αγορές στο εξωτερικό.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ