Πολυτεχνικές Σχολές και Θετικές Επιστήμες: Η απάντηση στην ανεργία;
Μπορεί να μη φαίνεται ιδιαίτερα πιστευτό, αλλά υπάρχει ένας τομέας, όπου η απασχόληση σημείωσε αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, την περίοδο 2009-2011: Πρόκειται για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες.
Μπορεί να μη φαίνεται ιδιαίτερα πιστευτό, αλλά υπάρχει ένας τομέας, όπου η απασχόληση σημείωσε αύξηση, σε απόλυτους αριθμούς, την περίοδο 2009-2011: Πρόκειται για τις θετικές και τεχνολογικές επιστήμες. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ο αριθμός απασχολουμένων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τον χώρο αυτό, στην Ελλάδα, σημείωσε αύξηση της τάξης του 10% κατά τη συγκεκριμένη περίοδο!
Είναι ενδιαφέρον πως οι μόνες χώρες (εκτός της Ελλάδας) στις οποίες παρατηρήθηκε αντίστοιχο ποσοστό αύξησης των απασχολούμενων στα σχετικά επαγγέλματα είναι η Πορτογαλία, η Ιταλία και η Κύπρος.
Πιο συγκεκριμένα, οι προοπτικές στα αντίστοιχα επαγγέλματα στην –σε βαθιά ύφεση– Πορτογαλία είναι εντυπωσιακές και εφάμιλλες της περιόδου (διάρκειας σχεδόν μιας δεκαετίας) 2000-2008. Στην Ιταλία παρατηρούμε οριακή αύξηση (μετά από την εντυπωσιακή ενίσχυση της περιόδου 2000-2008) ενώ, σε ό,τι αφορά την Κύπρο (η οποία δεν είχε βρεθεί σε κρίση έως και το 2011) το ποσοστό αύξησης μεταξύ 2009 και 2011 είναι εξίσου μικρό, αλλά παραπλήσιο με το αντίστοιχο ποσοστό αύξησης κατά τη δεκαετία του 2000 (2000-2008)!
Διάγραμμα 1: Μεταβολή στον αριθμό απασχολούμενων μηχανικών και των απασχολούμενων σε επαγγέλματα που σχετίζονται με τις θετικές επιστήμες (Science, Technology, Engineering and Math, STEM) κατά την περίοδο 2000-2008 και 2009-2011.
Πηγή: EC, EU Skills Panorama
Η παραπάνω διαπίστωση δεν περνάει απαρατήρητη από τους υποψηφίους για εισαγωγή σε σχολές ανώτατης εκπαίδευσης. Έτσι, παρά το υψηλό ποσοστό μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες που καταγράφεται στην Ελλάδα, και παρά τον ήδη μεγάλο αριθμό αποφοίτων των σχολών αυτών, η ζήτηση για εισαγωγή στα αντίστοιχα πανεπιστημιακά τμήματα παραμένει υψηλή.
Συμπερασματικά, οι μαθητές γυμνασίου και λυκείου που αντεπεξέρχονται χωρίς πρόβλημα στο μάθημα των μαθηματικών ή/και των φυσικών επιστημών (φυσική, χημεία) θα πρέπει να συνεχίσουν να δείχνουν την προτίμησή τους στις πολυτεχνικές σχολές και τις σχολές θετικών επιστημών, οι οποίες προσφέρουν ευρύτερες επιλογές και ικανοποιητικές προοπτικές απασχόλησης εν μέσω της χειρότερης αγοράς εργασίας των τελευταίων δεκαετιών!
Κώστας Στρατής
Υποψήφιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών
Ερευνητής Edujob
EduJob
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ
- Τα δεδομένα για τον Ντε Κολό – Το χαμηλό buy out και οι λεπτομέρειες του συμβολαίου του με τη Βιλερμπάν
- Μαρδοχαίος Φριζής: «Εμπρός!» ήταν το σύνθημά του
- Η Netflix εξαγόρασε το μεγαλύτερο τμήμα της Warner για 72 δισ. δολάρια
