Στην τελική ευθεία φαίνεται πως μπαίνει το νέο σύστημα επιβολής ποινών, το οποίο θα ισχύσει από το πρωτάθλημα του 2014.

Στις συζητήσεις που έγιναν στη Βαρκελώνη, στο περιθώριο του Grand Prix Ισπανίας, η διοίκηση της F1 και οι ομάδες βρέθηκαν κοντά σε μια καταρχήν συμφωνία για το νέο προτεινόμενο σύστημα.

Απολύτως θετικές στις αλλαγές είναι οι επτά από τις 11 ομάδες που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Με βάση τα στοιχεία που προκύπτουν ως τώρα, οι ομάδες που φαίνεται να μη συμφωνούν ως τώρα είναι οι Red Bull, Toro Rosso, Williams και Lotus.

Το νέο σύστημα θα δίνει τη δυνατότητα στους αγωνοδίκες να επιβάλλουν στους πιλότους, βαθμούς ποινής για διάφορες παραβάσεις κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Οι αγωνοδίκες θα αποφασίζουν ελεύθερα για το ύψος της ποινής, ωστόσο θα υπάρχει και μια, συμβουλευτικού χαρακτήρα, προκαθορισμένη βαθμολογική κλίμακα για τις παραβάσεις, όπως για παράδειγμα τρεις βαθμοί για πρόκληση ατυχήματος ή ένας βαθμός για μη τήρηση της προβλεπόμενης απόστασης από το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Ο πιλότος που θα συγκεντρώνει περισσότερους από 12 βαθμούς μέσα σε διάστημα 12 μηνών, θα δέχεται ποινή αποκλεισμού από ένα Grand Prix. Το άθροισμα των βαθμών ποινής κάθε οδηγού θα έχει ισχύ 12 μηνών. Στη συνέχεια το ποινολόγιο θα μηδενίζεται και θα ξεκινά να μετρά στην επόμενη περίοδο.

Οι περισσότεροι πιλότοι καλωσόρισαν την πρόταση, ενώ η αντίδραση των Lotus και Williams, προφανώς σχετίζεται με το γεγονός ότι οι πιλότοι τους, Romain Grosjean και Pastor Maldonado αντίστοιχα, έχουν απασχολήσει πολλές φορές τους αγωνοδίκες.

«Από όσο κατάλαβα, δεν θα υπάρχουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με το ισχύον σύστημα. Οι πιλότοι που θα προκαλούν προβλήματα θα έχουν τις περισσότερες συνέπειες. Πάντα προσπαθούσα να μην εμπλέκομαι σε τέτοιες καταστάσεις» τόνισε ο Felipe Massa για τις επικείμενες αλλαγές στους κανονισμούς.

Η πρόταση για το νέο σύστημα επιβολής ποινών θα κατατεθεί προς έγκριση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού τον Ιούνιο, καθώς εκείνο είναι το αρμόδιο όργανο για την τελική έγκριση.

auto.in.gr