Οι Κυπριακές Αερογραμμές βρίσκονται το τελευταίο διάστημα στην κρισιμότερη φάση της 65χρονης ιστορίας τους. Η εταιρία αυτή τη στιγμή δεν είναι βιώσιμη και μια σειρά από σενάρια εξετάζονται.

Από το οριστικό κλείσιμο της εταιρίας, μέχρι και τη μείωση τόσο του προσωπικού όσο και του στόλου, προκειμένου να αντέξει η εταιρία το βάρος της επιβίωσής της. Στην τελευταία περίπτωση όμως, θα χρειαστεί το Κράτος – που αποτελεί και το βασικό μέτοχο της εταιρίας – να συνεισφέρει το ποσό των €83 εκατομμυρίων.

Η πρόσφατη συμφωνία μεταξύ εργαζομένων, Διοίκησης και Κυβέρνησης, απομακρύνει το χειρότερο σενάριο για τις Κυπριακές Αερογραμμές που ήταν το «λουκέτο», όμως δεν ακυρώνει την δυσάρεστη εξέλιξη όπου πάνω από 500 εργαζόμενοι θα δουν την πόρτα της εξόδου. Σύμφωνα άλλωστε με πρόσφατη ανακοίνωση της εταιρίας, αυτή ακριβώς η εξέλιξη μπορεί να κρύβεται πίσω από την φράση «αναγκαία αναδιάρθρωση και εξυγίανση».(Δ.Τ., 9/4/2013).

Επίσης, στο σενάριο αυτό, της «σωτήριας αναδιάρθρωσης», θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη και η μείωση του στόλου των Αερογραμμών, με τη διατήρηση 6 αεροσκαφών συν ενός ως εφεδρικού, σε σύγκριση με τα 9 αεροσκάφη, σήμερα.

Ο πρόεδρος της Δημοκρατίας και η Κυβέρνηση βρίσκονται σε μια κοινή προσπάθεια διάσωσης του εθνικού αερομεταφορέα της Κύπρου, αλλά δεδομένων των οικονομικών συνθηκών και της παρουσίας της τρόικας, δεν είναι βέβαιο ότι θα αποφευχθεί η πώλησή της Cyprus Airways.

Τέλος, στην παρούσα φάση, δεν υπάρχει φυσικά καμία συμφωνία εξαγοράς με άλλη εταιρία. Έχει υπάρξει ενδιαφέρον από διάφορες εταιρίες, όπως η κινεζική εταιρία Beijing Yi Xiang Da Investment Co Ltd, και η εταιρία Middle East Airlines, αλλά οι εν λόγω διαβουλεύσεις βρίσκονται σε αρχικό στάδιο και δεν υπάρχει προς το παρόν οτιδήποτε ανακοινώσιμο.