Παρασκευή 12 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
«Ο Ταραντίνο είναι ροκ σταρ» λέει ο πρωταγωνιστής του Django, Τζέιμι Φοξ

«Ο Ταραντίνο είναι ροκ σταρ» λέει ο πρωταγωνιστής του Django, Τζέιμι Φοξ

Δεν είναι ο πρώτος μαύρος καουμπόη. Αυτή την πρωτιά κατέχει ο Χερμπ Τζέφρις που πρωταγωνίστησε το 1937 σε ένα γουέστερν με ήρωες Αφροαμερικανούς. Ο Τζέιμι Φοξ είναι όμως ο πρώτος μαύρος καουμπόη του Ταραντίνο. Στο Django, ο Τιμωρός, ο Φοξ αναζητά την αγαπημένη του... Μπρουμχίλντα και στην πορεία τα βάζει με τους γαιοκτήμονες που έχουν στην κατοχή τους σκλάβους. Σε συνέντευξη που δημοσιεύει αποκλειστικά το in.gr, ο διάσημος ηθοποιός -και κάτοχος Όσκαρ- μιλά για τους καουμπόηδες, τη συνεργασία του με τον Ταραντίνο και το άλογό του, Τσίτα.

Δεν είναι ο πρώτος μαύρος καουμπόη. Αυτή την πρωτιά κατέχει ο Χερμπ Τζέφρις που πρωταγωνίστησε το 1937 σε ένα γουέστερν με ήρωες Αφροαμερικανούς. Ο Τζέιμι Φοξ είναι όμως ο πρώτος μαύρος καουμπόη του Ταραντίνο.

Στο Django, ο Τιμωρός, ο Φοξ -ο μόνος ηθοποιός μετά τον Αλ Πατσίνο που ήταν την ίδια χρονιά υποψήφιος για Όσκαρ Α’ και Β’ Ανδρικού Ρόλου- αναζητά την αγαπημένη του… Μπρουμχίλντα και στην πορεία τα βάζει με τους γαιοκτήμονες που έχουν στην κατοχή τους σκλάβους.

Σε συνέντευξη που δημοσιεύει αποκλειστικά το in.gr, ο διάσημος ηθοποιός -και κάτοχος Όσκαρ- μιλά, από την καρδιά της Λουιζιάνα όπου πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα, για τους καουμπόηδες, τη συνεργασία του με τον Ταραντίνο και το άλογό του, Τσίτα.

Διαβάστε ακόμα: Django, ο Τιμωρός: Θα τα πάρει τα Όσκαρ;

«Οι ταινίες του ανατρεπτικού Κουέντιν Ταραντίνο»

  • Πώς αισθάνεσαι που είσαι ο καουμπόι του Κουέντιν Ταραντίνο;

Φανταστικά. Το σενάριο ήταν ένα από τα πιο γενναία που έχω διαβάσει και ήταν υπέροχο το ότι μπόρεσα να αναλάβω τον ρόλο ενός σκλάβου –παρόμοιου με εκείνου του Ράσελ Κρόου στον Μονομάχο– σε μια ιστορία που ο σκλάβος καταφέρνει να εκδικηθεί και να πάρει πίσω το κορίτσι. Δεν έχουμε δει ποτέ ένα γουέστερν που να αναφέρεται στη δουλεία. Παράλληλα, η ταινία είναι και μια ερωτική ιστορία. Είναι τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα ταυτόχρονα. Μόνο ο Κουέντιν (Ταραντίνο) θα μπορούσε να τα καταφέρει. Είναι εμβληματικός σκηνοθέτης. Και είχα την ευκαιρία να συναντήσω τον πραγματικό Django –τον Φράνκο Νέρο- και να γυρίσουμε μια σκηνή μαζί. Ίσως δεν έπρεπε να σας το πω αυτό!

  • Από πού προέρχεται το κουράγιο του Ταραντίνο;

Το να έχεις κουράγιο, να αγαπάς την τέχνη και να είσαι επιτυχημένος: όλα αυτά χρειάζονται. Υπάρχουν, όμως, πολλοί θαρραλέοι άνθρωποι που δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τέχνη και να είναι σούπερ επιτυχημένοι. Ο Κουέντιν Ταραντίνο είναι στη μόδα. Εάν κοιτάξεις τις κριτικές των ταινιών στο Internet και δεις ποιος έχει τις περισσότερες αναζητήσεις, ο Κουέντιν Ταραντίνο προηγείται όλων των μεγάλων ηθοποιών. Κατά μία έννοια, έχει καταφέρει να κατεδαφίσει όλα τα στεγανά, επομένως έχει το δικαίωμα να ασχολείται με τέτοια θέματα. Το Django είναι μια δύσκολη ταινία, αλλά ο τρόπος που τη γύρισε είναι εκπληκτικός. Γι’ αυτό είναι ο Κουέντιν Ταραντίνο. Είμαι πολύ τυχερός. Έχω καταφέρει να συνεργαστώ με τον Όλιβερ Στόουν, τον Μάικλ Μαν, τον Τέιλορ Χάκφορντ, τον Σαμ Μέντες, τον Μπιλ Κόντον, τον Αντουάν Φουκουά. Έχω δουλέψει με μερικά από τα καλύτερα παιδιά και ο Κουέντιν βρίσκεται εκεί, ανάμεσα τους.

  • Σε τι διαφέρει ο Ταραντίνο;

Είναι στη μόδα. Είναι νέος. Βρίσκεται εκεί έξω. Όταν τελειώναμε το γύρισμα πηγαίναμε για ποτό και επιστρέφαμε την επόμενη ημέρα για δουλειά. Έχει νεανικό τρόπο σκέψης: είναι ροκ σταρ. Αυτό ξεπερνά την έννοια του να είσαι καλός σκηνοθέτης. Όταν βγαίνει από το αυτοκίνητό του για να μπει στο εστιατόριο, οι κάμερες είναι πάνω του και το ξέρει και το χρησιμοποιεί αυτό για να παίρνει ενέργεια. Όταν βρίσκεται πίσω από την κάμερα είναι ιδιοφυΐα. Δεν θέλει να τον εμποδίζει το status του ροκ σταρ που έχει. Πραγματικά ενδιαφέρεται για αυτό που κάνει. Ενδιαφέρεται για όλους αυτούς τους ήρωες, για το σκληρό αυτό θέμα. Ενδιαφερόταν στα διαλείμματα των γυρισμάτων να ρωτήσει τους ηθοποιούς που έπρεπε να φορούν αλυσίδες εάν είναι καλά. Δεν το βλέπεις συχνά αυτό. Ο Ταραντίνο είναι τέτοιος τύπος.

  • Δεν είναι το όνειρο κάθε αγοριού να γίνει καουμπόι;

Φυσικά. Όλοι θέλουν να το κάνουν αυτό. (Κάνει ότι τραβάει ένα φανταστικό όπλο) Ξέρετε τι εννοώ; Μεγάλωσα στο Τέξας και ως παιδί είχα για παιχνίδια όπλα. Πριν από τέσσερα ή πέντε χρόνια πήρα ως δώρο στα γενέθλια μου ένα άλογο και στην ταινία ιππεύω το δικό μου άλογο. Το όνομα του είναι Τσίτα. Σε πολλές από τις ταινίες που κάνω υπάρχουν κοινά στοιχεία. Μεγάλωσα στο Τέξας παρακολουθώντας Bonanza και όλα αυτά τα σόου, έπαιζα με τα ψεύτικα όπλα μου και τώρα αυτό είναι δεύτερη φύση μου. Δεν χρειάζομαι κανέναν να με διδάξει. Και έχω και το δικό μου άλογο.

  • Υπάρχει τίποτα που δεν είχες μάθει για τους καουμπόηδες;

Σίγουρα υπήρχαν κάποια πράγματα, όπως το πώς να δουλεύεις με το άλογο. Έπρεπε να μάθω πώς να είμαι καουμπόης. Δεν πρέπει να κάνεις λάθη. Και πρέπει κανείς να συνηθίσει αυτές τις παλιές σέλες. Η νέα μου σέλα έχει βελούδο, γούνα… μπορείς να κάτσεις πάνω της και να αισθάνεσαι πραγματικά άνετα, αλλά αυτές εδώ (οι παλιές) είναι απαίσιες. Μετά έχεις το βάδισμα του καουμπόη.

  • Θα πάρεις σπίτι σου τα καουμπόικα ρούχα;

Ναι, εννοείται. Ξέρεις και ποιου άλλου θα πάρω; Το κοστούμι του Κρίστοφ (Βαλτς). Το έχεις δει; Είναι φανταστικό.

  • Πώς ήταν να συνεργάζεσαι μαζί του;

Είμαστε σαν τον Μπουτς (Κάσιντι) και τον Σάντανς (Κιντ), σε διαφορετική συσκευασία. Είναι και αυτός θαρραλέος. Όλοι στην ταινία είναι φανταστικοί. Εάν δεις ποιοι παίζουν, έχεις τον Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, τον Κερτ Ράσελ, τον Ντον Τζόνσον, την Κέρι Ουάσινγκτον. Ήταν άλλο ένα σπουδαίο ταξίδι.

  • Σου δίνει δύναμη το να παίζεις έναν τόσο δυναμικό χαρακτήρα;

Είναι τέλειο. Είναι πολύ σημαντικό, κυρίως για έναν μεγαλύτερο σε ηλικία μαύρο που δουλεύει κάθε μέρα 9 με 5, το να έχει την ευκαιρία να δει την ταινία και να δει έναν σκλάβο που δεν ισχυρίζεται ότι θα λύσει το πρόβλημα της δουλείας, αλλά λέει: «Θα πάρω πίσω το κορίτσι μου». Δεν ξέρω πόσα γνωρίζεις για τη δουλεία, αλλά κάθε Αφροαμερικανός στην Αμερική προήλθε από επιβεβλημένους γάμους ή επιβεβλημένο ζευγάρωμα. Ο πιο ακριβός σκλάβος συνευρισκόταν με τη δυνατότερη γυναίκα για να δημιουργηθούν πιο δυνατοί σκλάβοι. Όταν ένας σκλάβος αποφάσιζε να παντρευτεί κάποια που αγαπούσε, έπρεπε να το κάνει κρυφά, γιατί εάν τους έπιαναν θα έχανε αυτή τη ζωή της, ενώ θα δολοφονούνταν τα παιδιά τους. Είναι πολύ σημαντικό ότι ο Django ερωτεύεται αυτή τη γυναίκα. Όταν οι γυναίκες δουν την ταινία, θα πουν: «Μακάρι να περνούσε και για μένα ένας άνδρας τα πάνδεινα και να ερχόταν με ένα όπλο και ένα πράσινο σακάκι για να με σώσει».

  • Πιστεύεις ότι η ταινία θα είναι διαφωτιστική για τους θεατές;

Θα είναι διαφωτιστική και ταυτόχρονα διασκεδαστική. Υπάρχει μια σκηνή που έχει γράψει ο Κουέντιν για τη φρενολογία, τη μελέτη των κρανίων και τη θρησκευτική άποψη, σύμφωνα με την οποία ο Θεός έπλασε κάποιους ως σκλάβους, οι οποίοι πρέπει να είναι μαύροι. Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον κομμάτι της ταινίας.

Επιμέλεια: Αγγελική Στελλάκη

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ

Sports in

Εκεί που δεν έφτασε ποτέ κανείς άλλος Έλληνας -σε μια σεζόν- στα κύπελλα Ευρώπης (vids)

Ο Κώστας Φορτούνης κάνει πράγματα που νομίζαμε πως δεν υπάρχουν στα μέρη μας και…

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024