Toyota Prius 2015: Ελαφρύτερο, τετρακίνητο και πιο «πράσινο»
Εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω από 70 γραμμ./χλμ. τετρακίνηση και ένα σαφώς πιο sport προσανατολισμό υπόσχεται το νέο Prius από το 2015.
Η ιαπωνική φίρμα υπόσχεται με το νέο Prius, «να επαναπροσδιορίσει την εικόνα των υβριδικών», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά μηχανικός της Toyota, αποκαλύπτοντας ότι η νέα γενιά του μοντέλου θα είναι τετρακίνητη και θα περιορίσει αισθητά το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, εκλύοντας στην ατμόσφαιρα λιγότερα από 70 γρ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χλμ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η νέα πλατφόρμα στην οποία θα βασιστεί η νέα γενιά του Prius, η οποία και αναμένεται το 2015, θα βοηθήσει στον περιορισμό του βάρους του κατά 70 κιλά.
Παράλληλα, σύμφωνα με τη δήλωση μηχανικού της φίρμας εμπλεκόμενου στη διαδικασία εξέλιξης του νέου Prius, «ο γνωστός κινητήρας των 1,8 λίτρων θα τροποποιηθεί. Το μέγεθος του εναλλάκτη και του ηλεκτροκινητήρα θα μειωθεί ενώ παράλληλα θα αυξηθεί η απόδοση ισχύος του τελευταίου».
Το αποτέλεσμα των παραπάνω αλλαγών θα είναι, το νέο Prius, τουλάχιστον όσον αφορά την «απλή» υβριδική εκδοχή του, να εμφανίζει μεγέθη κατανάλωσης και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα χαμηλότερα από 2,6 λίτρα/100 χλμ. και 70 γρ./χλμ. αντιστοίχως, μείωση της τάξης του 25% σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.
Όσον αφορά την plug-in Hybrid εκδοχή του νέου Prius τα μεγέθη θα είναι μεν βελτιωμένα, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό καθώς, ήδη η σημερινή εκδοχή του ιαπωνικού μοντέλου εκλύει μόλις 49 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Επίσης, όπως αναφέρει η εσωτερική πηγή στην Toyota, δεν αναμένονται ιδιαίτερες αλλαγές όσον αφορά το σύστημα φόρτισης προκειμένου να μην οδηγηθεί η τιμή του στα ύψη.
Όπως και να έχει τόσο η απλή υβριδική έκδοση του Prius όσο και η Plug-in θα είναι τετρακίνητες.
«Την κίνηση των πίσω τροχών θα αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας σε ένα e-4WD σύστημα που θα μπορεί να παρέμβει όταν το οδόστρωμα είναι ιδιαίτερα ολισθηρό, για παράδειγμα σε περίπτωση χιονιού και θα μπορεί να λειτουργήσει σε ταχύτητες έως και 60 χλμ./ώρα», σημειώνει ο μηχανικός της Toyota.
Παράλληλα με τις καινοτομίες που θα λανσάρει, το νέο Prius υπόσχεται και μια ριζική αλλαγή στην εμφάνισή του.
«Το καπό θα βρίσκεται τουλάχιστον κατά εννέα εκατοστά χαμηλότερα, ενώ το νέο μοντέλο θα εγκαταλείψει το γνώριμο σχήμα του. Η μπροστινή κολώνα θα μετακινηθεί προς τα πίσω και η γραμμή οροφής θα είναι πιο έντονα κεκλιμένη ξεκινώντας πιο μπροστά κατά σχεδόν μισό μέτρο», σύμφωνα με την ίδια πηγή που αποκαλύπτει ένα σαφώς πιο δυναμικό προσανατολισμό σχεδίασης του ιαπωνικού μοντέλου. Σε επίπεδο εσωτερικών διαστάσεων, η νέα γενιά του Prius αναμένεται να διαθέτει χώρο αποσκευών 500 λίτρων.
Επίσης, σύμφωνα με τον Ιάπωνα μηχανικό στο όνομα και του χαμηλού κόστους η νέα γενιά του Prius θα διατηρήσει, στην απλή υβριδική εκδοχή της, τις μπαταρίες νικελίου μετάλλου, με τις ιόντων λιθίου, να αποτελούν αποκλειστικότητα της Plug-in Ηybrid εκδοχής του.
Παράλληλα, με το χαμηλότερο κόστος που εξασφαλίζουν οι μπαταρίες νικελίου μετάλλου, οι μηχανικοί της Toyota φαίνεται επίσης να τις θεωρούν καλύτερες σε επίπεδο απόδοσης για μακροπρόθεσμη και εντατική χρήση.
auto.in.gr
- Λιντς – Λίβερπουλ 3-3: Νέα «γκέλα» για τους «ρεντς»
- Κακοκαιρία Byron: Ξεπέρασε τα 280 χιλιοστά το ύψος βροχής στην Παλαιοκούνδουρα Μάνδρας στο τριήμερο
- Πόσο χρυσό κατέχουν οι δέκα χώρες με το μεγαλύτερο απόθεμα – Η θέση της Ελλάδας
- Ίντερ – Κόμο 4-0: «Τεσσάρα» και κορυφή για τους «νερατζούρι»
- Μπέτις – Μπαρτσελόνα 3-5: Πεντάρα με σούπερ Φεράν και +4!
- «Ο πατέρας ήταν γεμάτος αίματα» – Τι λέει μάρτυρας της τραγωδίας με το 2χρονο και το πίτμπουλ

