Ο Peter Molyneux δεν είναι κάποιος τυχαίος παράγοντας της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών. Υπεύθυνος για τίτλους όπως τα Syndicate, Dungeon Keeper, Theme Park, Black & White και Fable, ο («Σερ» παρακαλώ) Βρετανός ξεκίνησε να γράφει παιχνίδια για Atari και Commodore 64 και διετέλεσε αντιπρόεδρος της Electronic Arts και Creative Director των Microsoft Game Studios. Τελευταία έστρεψε το ενδιαφέρον του στα smartphone με την δημιουργία της εταιρείας 22Cans.
Πρόσφατα, κυκλοφόρησε το πρώτο της δωρεάν παιχνίδι για iOS και Android υπό τον τίτλο Curiosity –What’s inside the cube?

Για την ακρίβεια, δεν πρόκειται για παιχνίδι αλλά για ένα «κοινωνικό πείραμα» σύμφωνα με τον Molyneux.
  • Οι παίκτες συνδέονται σε έναν σέρβερ και αντικρίζουν έναν κύβο (που θυμίζει κάπως διαστημόπλοιο των Borg από το Star Trek) ο οποίος ίπταται σε ένα δωμάτιο.
  • Ο κύβος αποτελείται από επίπεδα που με τη σειρά τους αποτελούνται από μικρότερους, δισεκατομμύρια κύβους, σαν pixel.
  • Στόχος είναι να τα «σπάσουν» χτυπώντας με το δάχτυλο την οθόνη (tap), ώστε να περάσουν στο επόμενο layer. Υπάρχουν combos και bonus που δίνουν coin τα οποία αξιοποιούνται για την αγορά εργαλείων που καταστρέφουν περισσότερους κύβους με κάθε χτύπημα.
«Και ποιος ο λόγος;» αναρωτιέστε με το δίκιο σας. Ο λόγος είναι κατά βάση η περιέργεια. Νικητής του παιχνιδιού θα είναι μόνο ένας –αυτός που θα φτάσει στο κέντρο του κύβου σπάζοντας το τελευταίο cubelet.

O/η τυχερός/ή θα κερδίσει το δώρο-έκπληξη που σύμφωνα με τον Molyneux θα του αλλάξει τη ζωή. Σε συνεντεύξεις του, έχει δηλώσει ότι δεν πρόκειται για κάποιο τεράστιο χρηματικό ποσό ή ένα αυτοκίνητο, ότι έχει δουλέψει για χρόνια πάνω σε αυτό και ότι μόνο ένας άνθρωπος ακόμη γνωρίζει τι είναι –και αυτό γιατί χρειαζόταν βοήθεια για να το βάλει στο παιχνίδι. Είναι μια καλή στιγμή για να αναρωτηθούμε: WTF?

Οι εικασίες δίνουν και παίρνουν και δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν ότι πρόκειται για μια φάρσα –ότι το δώρο θα είναι ένας νέος, ακόμη πιο μεγάλος κύβος ή μια φωτογραφία της γάτας του Molyneux. Ο σταρ developer άλλωστε, έχει επανειλημμένα δείξει μια τάση για βαρύγδουπες δηλώσεις και καλλιέργεια υψηλών προσδοκιών πριν από την κυκλοφορία των παιχνιδιών του που ωστόσο δεν επαληθεύονται πάντα.
Ασχέτως της αξίας του δώρου-έκπληξη, το Curiosity –What’s inside the cube? φαίνεται να πετυχαίνει τον στόχο του ως παιχνίδι αλλά και ως κοινωνικό πείραμα. Ως παιχνίδι θυμίζει το προστατευτικό πλαστικό με τις φούσκες που σπάνε: κάποιοι άνθρωποι δεν μπορούν να το αφήσουν από τα χέρια τους προτού τις σπάσουν όλες, κάποιοι το πετάνε κατευθείαν στα σκουπίδια. Το διαρκές, μονότονο, χωρίς σκέψη χτύπημα της οθόνης θα κάνει κάποιους να βαρεθούν σε ελάχιστα λεπτά, ενώ κάποιους άλλους να χαλαρώσουν μηχανικά ή να συνεχίσουν για ώρες βγάζοντας την κάπως ψυχαναγκαστική πλευρά του εαυτού τους. Σε συνδυασμό με τον παράγοντα «περιέργεια» το ασταμάτητο tapping μπορεί να πάει πολύ μακριά…
Ως τρόπον τινά κοινωνικό πείραμα, το Curiosity –What’s inside the cube? έχει ενδιαφέρον για τον τρόπο που αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι μεταξύ τους ακόμη και σε ένα τόσο basic κόσμο: κάποιοι προσπαθούν να παίξουν «σωστά», σπάζοντας σε γεωμετρικά σχήματα και κερδίζοντας coins, ενώ κάποιοι άλλοι σπάζουν για πλάκα καταστρέφοντας το παιχνίδι τους. Κάποιοι χρησιμοποιούν τον κύβο ως καμβά, καταστρέφοντας cublets ώστε να δημιουργήσουν ζωγραφιές, ενώ άλλοι περιορίζονται στο να δημιουργήσουν μηνύματα τύπου «Μ@D ki11eR 0wΝz».

Ενδιαφέρον επίσης έχει και η λογική του παιχνιδιού: Στον κύβο υπάρχουν (ή μάλλον υπήρχαν όταν ξεκίνησε το παιχνίδι) 64 δισεκατομμύρια cubelets και περίπου δύο χιλιάδες layer τα οποία οι παίκτες συνεργάζονται για να καταστρέψουν ώστε να φτάσουν στο μεγάλο έπαθλο, όμως είναι κατ’ ουσία ανταγωνιστές αφού το δώρο απευθύνεται μόνο σε έναν. Γιατί όπως έλεγαν και στο Highlander, «there can be only one».

Ύμνος στην συνεργασία ή εκδίκηση της ατομικότητας; Εθιστική απλότητα ή βαρετή επανάληψη; Εμπειρία που θα αλλάξει τη ζωή του νικητή ή κακοστημένη φάρσα; Το Curiosity –What’s inside the cube? και ο Peter Molyneux κατάφεραν αν μη τι άλλο να μας ιντριγκάρουν. Θα είναι όμως αυτό αρκετό; Γιατί αν ο κύβος αποδειχθεί σκληρότερος από την περιέργεια και οι παίκτες αρχίσουν να εγκαταλείπουν το παιχνίδι, ίσως δεν μάθουμε ποτέ τελικά ποιο είναι το μυστικό που κρύβει.

{{{related}}}

In.gr Τεχνολογία