Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX: Μαθήματα επιβίωσης
Έχοντας προλάβει τις εξελίξεις και αναθεωρήσει τις προδιαγραφές του νωρίτερα από ό,τι ο ανταγωνισμός, το πετρελαιοκίνητο Corsa δικαίως εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις δημοφιλέστερες προτάσεις στην κατηγορία του.
Γιάννης Αδάναλης
Ήταν Αύγουστος του 1982 όταν το άσημο, μέχρι τότε, Opel Corsa πέρασε για πρώτη φορά από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου Figueruelas στη Zaragoza της Ισπανίας, εισάγοντας τη γερμανική φίρμα στην ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
Η συνέχεια είναι λίγο-πολύ γνωστή. Το Corsa δεν άργησε να εξαργυρώσει τη δυναμική ενός πρωτοεμφανιζόμενου αυτοκινήτου και να βρεθεί ανάμεσα στις δημοφιλέστερες προτάσεις του B-segment.
Εκεί δηλαδή που το συναντάμε και σήμερα. Τριάντα χρόνια μετά και με περισσότερες από 12 εκατομμύρια πωλήσεων στο ενεργητικό του, το «μικρό» Opel αποτελεί -όχι τυχαία- ένα από τα μακροβιότερα αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Η ταχύτητα προσαρμογής του στα νέα δεδομένα και σε συνθήκες που δύσκολα θα μπορούσε να προβλέψει ή ακόμα και να φανταστεί κανείς, του επιτρέπει όχι απλώς να επιβιώνει αλλά να πρωταγωνιστεί.
Χωρίς να είναι η πιο «φρέσκια» πρόταση της κατηγορίας -έχουν περάσει σχεδόν έξι χρόνια από την παρουσίαση της σημερινής γενιάς του- ή αν θέλετε η πιο ανταγωνιστική, το Corsa καταφέρνει και διατηρείται στην κορυφή.
Ανάμεσα στα «συστατικά» της επιτυχίας του μπορεί να διακρίνει κανείς τη διαρκή επικαιροποίηση των χαρακτηριστικών του. Το «μικρό» Opel έχει κερδίσει το «στοίχημα» της διαχρονικότητας, χωρίς ωστόσο οι βελτιωτικές παρεμβάσεις που έχει δεχτεί από το 2006 μέχρι σήμερα να έχουν αλλοιώσει το γνώριμο και σταθερά προσιτό προφίλ του.
Παράλληλα, χάρη σε έναν κινητήρα diesel χωρητικότητας μόλις 1.248 κ.εκ., κατάφερε να προηγηθεί των εξελίξεων, υπερκαλύπτοντας ακόμη και το θεωρητικό μειονέκτημα της απουσίας υπερτροφοδοτούμενων μοτέρ μικρού κυβισμού από την βενζινοκίνητη γκάμα του.
Με αιχμή του δόρατος, λοιπόν, την έκδοση 1.3 CDTi EcoFLEX, το Opel Corsa παραδίδει απλά και απολύτως κατανοητά μαθήματα… επιβίωσης.
Πρώτη και καλύτερη, η ανταγωνιστική τιμή των 15.380 ευρώ (χωρίς όφελος απόσυρσης και επιπλέον έκπτωση) καταρρίπτει το μύθο των… υπερτιμημένων πετρελαιοκίνητων οχημάτων, τοποθετώντας το Corsa στην «καρδιά» της κατηγορίας του.
Η συνέχεια ανήκει στο διαχρονικό και ταυτόχρονα ελκυστικό σχεδιασμό του αμαξώματος και στο εξίσου καλοβαλμένο εσωτερικό, το οποίο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα σχεδιαστικά και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά πολύ νεότερων και θεωρητικά πιο σύγχρονων προτάσεων.
Αντίστοιχο είναι και το παράδειγμα του εξοπλισμού, από τη στιγμή μάλιστα που θα επιλέξεις μία από τις πλουσιότερες εκδόσεις ή το προαιρετικά διαθέσιμο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Touch&Connect.
To τελευταίο δικαιολογεί την… τσουχτερή τιμή των 850 ευρώ, συνοδευόμενο από έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, επτά ηχεία, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με χάρτες για 28 ευρωπαϊκές χώρες και από τη δυνατότητα «επικοινωνίας» με συσκευές τεχνολογίας Bluetooth.
Ακόμα και στη βασική έκδοση, πάντως, το Opel Corsa εξοπλίζεται με τα απολύτως απαραίτητα, όπως το air condition, οι δύο αερόσακοι, τα ηλεκτρικά παράθυρα των μπροστινών θυρών, το ESP και το start&stop.
Κατά τ’ άλλα, ο θόρυβος που παράγει -κυρίως στο ρελαντί- ο πετρελαιοκινητήρας των 1.248 κ.εκ. επισημαίνει εξαρχής την ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης έκδοσης του αυτοκινήτου.
Άμεσα κατανοητό γίνεται και το γεγονός ότι οι 95 ίπποι και τα 190 Nm ροπής δεν βρίσκονται εκεί για να εξασφαλίσουν εκρηκτικές επιδόσεις αλλά για να πιστοποιήσουν τον αστικό χαρακτήρα του «μικρού» Opel, προικίζοντάς το με τη μέγιστη δυνατή αποδοτικότητα.
Ακόμη και αν δεν καταφέρεις να επιβεβαιώσεις στην πράξη τα… αισιόδοξα ομολογουμένως νούμερα που ανακοινώνει η γερμανική φίρμα -μόλις 3,5 λίτρα/100 χλμ.- είναι σχεδόν σίγουρο ότι κινούμενος σε χαλαρούς ρυθμούς δεν πρόκειται να ξεπεράσεις τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.
Στη μάχη του περιορισμού της κατανάλωσης καυσίμου ρίχνεται από την πρώτη στιγμή το καλορυθμισμένο start&stop του βασικού εξοπλισμού και η αραιή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, η οποία σου επιτρέπει να διατηρήσεις τη βελόνα του στροφόμετρου σταθερά κάτω από τις 3.000 σ.α.λ., είτε κινείσαι εντός πόλης είτε στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.
Από την άλλη βέβαια, σε περίπτωση που αποφασίσεις να αξιοποιήσεις την εκρηκτικότητα που εκ των πραγμάτων «κρύβουν» τα 190 Nm ροπής θα πρέπει να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και σε κάθε περίπτωση να αγνοήσεις τις ενδείξεις που σου επισημαίνουν ότι θα πρέπει να επιλέξεις την αμέσως επόμενη σχέση.
Ανεξαρτήτως οδηγικών συνηθειών, πάντως, η απουσία έκτης σχέσης αργά ή γρήγορα γίνεται αντιληπτή.
Από εκεί και πέρα, ο συνδυασμός πλαισίου-αναρτήσεων επιτυγχάνει την επιθυμητή ισορροπία μεταξύ άνεσης και δυναμικής, προσφέροντας την ευκαιρία να αξιοποιήσεις την επαρκή -για τα δεδομένα της κατηγορίας και του χαρακτήρα του αυτοκινήτου- πληροφόρηση που αποκομίζεις από το σύστημα διεύθυνσης.
Χωρίς να παρουσιάζει ουσιαστικές διαφορές από τις μέχρι σήμερα γνωστές και αποκλειστικά βενζινοκίνητες εκδόσεις του, το Corsa με τον κινητήρα diesel των 1.248 κ.εκ. θα υποστηρίξει και με το παραπάνω τις εντός ή εκτός πόλης μετακινήσεις σου, επιβεβαιώνοντας και στην πράξη το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της ασυνήθιστα χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των εξίσου περιορισμένων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, που στις ημέρες μας μεταφράζεται σε μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και σε ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο.
auto.in.gr
- Αμφιθυμία και αναμονή από τους συνδικαλιστικούς φορείς για τις Συλλογικές Συμβάσεις
- Χριστούγεννα: Πότε ξεκινά το εορταστικό ωράριο – Ποιες Κυριακές θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα
- Στη Μητρόπολη Θεσσαλονίκης και τον Άγιο Δημήτριο η Κίμπερλι Γκίλφοϊλ – Συνάντηση με τον μητροπολίτη Φιλόθεο
- Ο Γκουαρντιόλα αποθέωσε τον Μαρέσκα: «Από τους κορυφαίους προπονητές στον κόσμο»
- Η νέα γενιά οδηγεί τις πωλήσεις – Πώς βοηθάει το ΑΙ τις επιχειρήσεις
- Ο Μάικλ Λάντον ήταν ένας πολύ αστείος τύπος, αλλά είχε «απαίσια παιδική ηλικία»

