Η εκκίνηση του Βελγικού Grand Prix είχε ένα τρομαχτικό ατύχημα στο οποίο ο Romain Grosjean (Lotus – Renault) πέρασε με το μονοθέσιο του πολύ κοντά από το κεφάλι του Fernando Alonso (Ferrari).

Ο Ισπανός γλίτωσε οριακά (ίσως και με αρκετή τύχη) τον σοβαρό τραυματισμό.

Έτσι (όπως συμβαίνει συνήθως) το ατύχημα αυτό έφερε ξανά στο προσκήνιο την ιδέα για αυτοκίνητα της F1 με κλειστό cockpit αλλά και καλυμμένους τροχούς, ώστε οι επαφές με αυτούς να μην… απογειώνουν τα μονοθέσια.

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) έχει ξεκινήσει εδώ και μερικά χρόνια δοκιμές συστημάτων τα οποία προστατεύουν το κεφάλι του οδηγού.

Μάλιστα μετά τα ατυχήματα των Felipe Massa το 2009 και τον θάνατο του Henry Surtees σε αγώνα Formula 2, η FIA έκανε προτάσεις για οχήματα με σκεπασμένη θέση οδήγησης.

Βέβαια τότε θα μιλάμε για αυτοκίνητα με λίγες διαφορές από αυτά στο πρωτάθλημα αντοχής πρωτοτύπων και πάνω σε αυτό στηρίχτηκαν όσοι είχαν αντιρρήσεις.

Θετικοί προς αυτή την πρόταση της FIA ήταν πολλοί τεχνικοί διευθυντές όπως αυτός της McLaren – Mercedes Paddy Lowe, ο οποίος δήλωσε στο site του περιοδικού Autosport:

«Πιστεύω ότι η αλλαγή θα εφαρμοστεί το 2014 καθώς έχουμε ξεκινήσει τις προετοιμασίες εδώ και ένα χρόνο. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι κάτι αναπόφευκτο διότι είναι ένα μεγάλο κενό στην ασφάλεια».

«Το έχουμε δει ξανά και ξανά και έχουμε παραδείγματα και από προηγούμενους οδηγούς οι οποίοι απλά ήταν τυχεροί».

«Μια ημέρα όμως κάποιος δεν θα είναι τυχερός. Από την άλλη πλευρά, τα αυτοκίνητα της F1 είναι μονοθέσια ανοιχτού cockpit και πρέπει να το προστατέψουμε αυτό», δήλωσε ο P. Lowe.

Ο Βρετανός πρόσθεσε πως η πρόταση για ένα θόλο πάνω από τον οδηγό έχει εγκαταλειφθεί και οι δοκιμές στρέφονται προς την κατασκευή ενός κλωβού ασφαλείας:

«Ιδανικά ο οδηγός δεν θέλει να έχει τίποτα μπροστά του, να έχει καθαρό οπτικό πεδίο, αλλά από την άλλη οι πιλότοι μπορούν να το συνηθίσουν. Γνωρίζουμε ότι όσο μικρότερα είναι τα κολονάκια στήριξης τόσο ευκολότερα συνηθίζεται».

«Έτσι έχουμε ορισμένες παραμέτρους σχετικά με το μέγεθος αυτών και προσπαθούμε να φτιάξουμε κάτι με το μικρότερο δυνατό μέγεθος και τη μεγαλύτερη δυνατή αντοχή».

auto.in.gr