Mercedes-Benz B180 CDI BlueEFFICIENCY: Ένα νέο, πολυμορφικό είδος
Επιχειρώντας να αποφύγει την "ταμπέλα" του πολυχρηστικού οχήματος, η δεύτερη γενιά της B-Class συνδυάζει την πρακτικότητα με τη γνώριμη πολυτέλεια και την αποδοτικότητα ενός υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα 1,8 λίτρων.
Γιάννης Αδάναλης
Η κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων δεν βρίσκεται ανάμεσα στις δημοφιλέστερες της γηραιάς ηπείρου. Παρά την ευελιξία, την άνεση και την πρακτικότητα που συνήθως χαρακτηρίζει τον θάλαμο επιβατών ενός τυπικού MPV, τις προτιμήσεις των δυτικοευρωπαίων εξακολουθούν να κερδίζουν παραδοσιακότερες προτάσεις (βλέπε station wagon).
Ίσως αυτός να είναι και ο βασικότερος λόγος για τον οποίο οι άνθρωποι της Mercedes-Benz δεν θέλησαν να δώσουν συνέχεια στην… πολυμορφική «κληρονομιά» της B-Class, επιλέγοντας για τη δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου έναν διαφορετικό προσανατολισμό.
Πριν ακόμη αντιληφθείς την εμφανή διαφοροποίηση των αναλογιών του αμαξώματος, ο χαρακτηρισμός του αυτοκινήτου ως «Sports Tourer» σε προϊδεάζει για το τι πρόκειται να συναντήσεις.
Στην πραγματικότητα η B-Class αποτελεί το πρώτο δείγμα γραφής της νέας γενιάς των μικρομεσαίων προτάσεων της Mercedes-Benz, γεγονός που μεταξύ άλλων δικαιολογεί τις σχεδιαστικές και μη ομοιότητες της με την επίσης νέα και πολυαναμενόμενη A-Class.
Στο μπροστινό τμήμα η εισαγωγή αέρα με το κεντρικά τοποθετημένο έμβλημα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ορίζουν το νέο, ελκυστικότερο σχεδιαστικό προφίλ του αυτοκινήτου.
Το ίδιο μπορείς να ισχυριστείς και για τα «τόξα» που σχηματίζονται στις πλευρικές επιφάνειες του αμαξώματος, οδηγώντας στο συμβατικότερο πίσω τμήμα, όπως άλλωστε και για τον περιορισμό του συνολικού ύψος κατά 5 εκατοστά.
Στο εσωτερικό, τα δυναμικά χαρακτηριστικά που προσδίδει ο «επιθετικός» σχεδιασμός του τριάκτινου τιμονιού, προσκρούουν στα «στεγανά» που επιβάλλει το premium και έως ένα σημείο αυστηρό προφίλ του ίδιου του κατασκευαστή.
H αποτυχημένη απομίμηση ξύλου, η οποία στη συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση καλύπτει ένα μεγάλο τμήμα του ταμπλό, δεν αποτελεί την καλύτερη δυνατή επιλογή για ένα αυτοκίνητο που επιχειρεί με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να διαφοροποιηθεί από τον κανόνα που ακολουθεί η πλειοψηφία των προτάσεων της Mercedes-Benz.
Ακόμη και η κεντρικά τοποθετημένη έγχρωμη ψηφιακή οθόνη (βασικός εξοπλισμός) με το φαρδύ πλαίσιο, θυμίζει περισσότερο… κορνίζα -ψηφιακή ή μη- παρά την προέκταση ενός προηγμένου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Το τελευταίο καλείσαι να το διαχειριστείς είτε από τους παραδοσιακούς διακόπτες της κεντρικής κονσόλας είτε από το γνώριμο και «ιδιόρρυθμό» σε λειτουργία πολυχειριστήριο που θα βρεις πολύ κοντά στον επιλογέα των ταχυτήτων.
Η κορυφαία κατασκευαστική ποιότητα και η εντυπωσιακή εξοπλιστική πληρότητα συμπληρώνουν τις προδιαγραφές του πενταθέσιου εσωτερικού της B-Class, εξασφαλίζοντας υψηλά επίπεδα άνεσης και ασφάλειας.
Εφαρμογές, όπως το COLLISION PREVENTION ASSIST (σύστημα που προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενη σύγκρουση), το PRE-SAFE (σύστημα που περιορίζει τις συνέπειες μίας σύγκρουσης) και το ATTENTION ASSIST (σύστημα που «αναγνωρίζει» την κούραση του οδηγού), ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, υπογραμμίζοντας το σαφές τεχνολογικό του προβάδισμα απέναντι στις αντίστοιχες προτάσεις του ανταγωνισμού.
Αντιθέτως, στον προαιρετικό εξοπλισμό της νέας B-Class ανήκει το σύστημα EASY-VARIO-PLUS, το οποίο σου επιτρέπει να σύρεις τα ανεξάρτητα μεταξύ τους πίσω καθίσματα, αυξομειώνοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα 486 στα 666 λίτρα.
Η συνέχεια ανήκει στον πολλά υποσχόμενο συνδυασμό πλαισίου-κινητήρα και ειδικότερα στον τρόπο με τον οποίο η νέα B-Class ανταποκρίνεται στο ρόλο που της αναλογεί. Η όποια σύγκριση-σύνδεση με το παρελθόν μάλλον περιττεύει.
Το πλαίσιο και κατά επέκταση η διάταξη της ανάρτησης είναι νέα, ο κινητήρας diesel των 1,8 λίτρων επίσης, το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει πια ηλεκτρο-υδραυλική υποβοήθηση και το νέο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων την απαιτούμενη αίσθηση-ακρίβεια.
Ακόμη και το ESP ένατης γενιάς, ενσωματώνοντας τις ιδιότητες ενός ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης (Torque Vectoring Brake), μπορεί να λειτουργήσει υπέρ σου.
Σε κάθε περίπτωση οι 109 ίπποι του πετρελαιοκινητήρα των 1.796 κ.εκ. δεν θα πρέπει να σε αποθαρρύνουν. Ούτε και το γεγονός ότι ο θόρυβος του μοτέρ που καταλήγει στο εσωτερικό είναι περισσότερος απ’ ότι ίσως περίμενες.
Τα 250 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.400 σ.α.λ., αργά ή γρήγορα θα σε αποζημιώσουν, φροντίζοντας ώστε η B-Class να κινείται με ευκολία εντός και πολύ περισσότερο εκτός πόλης.
Τα νούμερα που ανακοινώνει ο Γερμανός κατασκευαστής το επιβεβαιώνουν. Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα, η B-Class υπερκαλύπτει τις απαιτήσεις σου.
Σε αστικό περιβάλλον, το σύστημα start&stop (βασικός εξοπλισμός) είναι αυτό που θα εκτιμήσεις περισσότερο σε μία προσπάθεια να διατηρήσεις την κατανάλωση καυσίμου κάτω από τα 7,0 λίτρα/100 χλμ.
Το ελαφρύ τιμόνι ενισχύει την ευελιξία του αυτοκινήτου και το προαιρετικά διαθέσιμο Active Park Assist αναδεικνύεται σε πολύτιμο «συνεργάτη», απλοποιώντας -με αισθητήρες στο μπροστινό και πίσω τμήμα- τη διαδικασία στάθμευσης.
Με τη σειρά της, η ανάρτηση δεν θα κουράσει, αν και η «δυσφορία» της στις εγκάρσιες ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτή.
Είναι προφανές ότι ένα hatchback με τις διαστάσεις και τον προσανατολισμό της νέας B-Class έχει να προσφέρει πολύ περισσότερα από τη στιγμή που θα βρεθεί στο εθνικό ή το επαρχιακό δίκτυο.
Εκμεταλλευόμενη την αποδοτικότητα του πετρελαιοκινητήρα των 1,8 λίτρων, την αραιή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου και τη βελτιωμένη αεροδυναμική, συμπιέζει ακόμη περισσότερο την κατανάλωση καυσίμου, η οποία με δυσκολία, πια, ξεπερνά τα 5,0 λίτρα/100 χλμ.
Υπό πίεση, το χαμηλότερο -κατά 20 χιλιοστά- κέντρο βάρους, η βελτίωμένη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και οι περιορισμένες κλίσεις του αμαξώματος, αποτελούν τα σημαντικότερα εφόδια για τον οδηγό.
Αν δεν το παρακάνεις, το ESP λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι περιοριστικά φροντίζοντας ώστε ο επιρρεπής -λόγω του επιπλέον βάρους που του αναλογεί- στην υποστροφή μπροστινός άξονας να διατηρηθεί εντός των… προκαθορισμένων ορίων.
Έστω και καθυστερημένα, η Mercedes-Benz επαναπροσδιορίζει τον ρόλο της B-Class στην γκάμα της, αποφεύγοντας τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος και προικίζοντας ένα ιδιαίτερα φιλικό «family car» με όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα τoυ επιτρέψουν να διεκδικήσει ηγετικό ρόλο στην κατηγορία του.
auto.in.gr
- Κακοκαιρία Byron: Πλημμυρισμένοι δρόμοι και διακοπές κυκλοφορίας σε Πιερία, Χαλκιδική και Ημαθία
- Μπιενάλε Βενετίας 2026: Οι συμμετοχές μέχρι στιγμής – Με τον Ανδρέα Αγγελιδάκη θα δώσει το παρών η Ελλάδα
- Αλέξης Γρηγορόπουλος: Λουλούδια στο σημείο που δολοφονήθηκε στα Εξάρχεια
- Φοροδιαφυγή: AI και ψηφιακούς ελέγχους επιστρατεύει η ΑΑΔΕ
- Χανιά: Νεκρός αθλητής μπάσκετ με αμαξίδιο σε τροχαίο στη Σούδα
- To NBA γλιστράει στον… λάθος δρόμο με τα νέα λαμπερά παρκέ του

