H Mercedes-Benz το περιγράφει ως το νέο «van» για αστικό περιβάλλον ή αν θέλετε ένα όχημα μεταφορών για τις πόλεις της Ευρώπης, συνδυάζοντας στο όνομά του τον χώρο (City) με την ρώμη (Titan) που απαιτούν οι δύσκολες δουλειές.

Το νέο ελαφρύ van αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την Renault (θα κατασκευάζεται μαζί με το Kangoo στη Γαλλία) και θα προσφέρεται σε τρεις διαφορετικούς τύπους αμαξώματος ως προς το μήκος του (Compact: 3,94 μέτρα, Long: 4,32 μέτρα, Extra Long: 4,71 μέτρα). Οι επιβατικές εκδόσεις Mixto θα έχουν συρόμενες πίσω πόρτες, πενταθέσια εσωτερική διάταξη και θα διατίθενται στις εκδόσεις με τα δύο μακρύτερα αμαξώματα ενώ το ωφέλιμο φορτίο του Citan μπορεί να φτάσει τους 2,2 τόνους.

Στόχο της Mercedes-Benz αποτελεί η τοποθέτηση του Citan μια κατηγορία πάνω από τον συνήθη ανταγωνισμό, χάρη στην ποιότητα κατασκευής, την οικονομία, την ασφάλεια και την οδική του συμπεριφορά.

Εξωτερικά υπάρχουν αισθητικές αναφορές σε επιβατικά μοντέλα της φίρμας, όπως για παράδειγμα η τύπου «A Class» μάσκα και ο σχεδιασμός των φωτιστικών σωμάτων, ενώ στο εσωτερικό συνειρμούς προκαλούν η ποιότητα κατασκευής, τα υλικά και η εργονομία. Τα καθίσματα προέρχονται από την A Class αλλά έχουν σχεδιαστεί ξανά με έμφαση στα σημεία που αφορούν τη χρηστικότητα και την αντοχή. Επιπλέον, σημασία έχει δοθεί στην παρεχόμενη άνεση αφού οι οδηγοί των οχημάτων αυτών περνούν πολλές ώρες μέσα σε αυτά.

Ανάλογα με την έκδοση υπάρχουν διαθέσιμες και οι επιλογές στις πόρτες. Έτσι το Panel van (κλειστό) έχει μία συρόμενη πόρτα. Το Crewbus (όχημα μεταφοράς προσωπικού) μία συρόμενη πόρτα με τη δεύτερη να ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ το επιβατικό (Citan – Mixto) έχει δύο συρόμενες πλαϊνές πόρτες. Τέλος η πίσω πόρτα μπορεί να ανοίγει είτε με τον κλασικό τρόπο (σε ένα τμήμα) προς τα πάνω, είτε σε δύο ασύμμετρα κάθετα τμήματα.

Στο βασικό εξοπλισμό του εκδόσεων του Citan περιλαμβάνονται στοιχεία όπως το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESP) με ενσωματωμένο ABS, το σύστημα δυναμικού ελέγχου (Vehicle Dynamic Control) το οποίο μετριάζει τις τάσεις υπερστροφής και υποστροφής, το Traction Control αλλά και το Acceleration Skid Control το οποίο διαχειρίζεται την ροπή κατά τις μεταβολές της επιτάχυνσης.

Το Citan θα είναι διαθέσιμο με τρεις turbodiesel κινητήρες άμεσου ψεκασμού ισχύος 75-110 ίππων και ένα υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα απόδοσης 115 ίππων, που μπορούν να συνδυαστούν με χειροκίνητα κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων τα οποία μεταδίδουν την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

Το «πακέτο” BlueEFFICIENCY είναι standard στον βενζινοκινητήρα και ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό για τα μοτέρ diesel. Παράλληλα υπάρχουν συστήματα ECO (με λειτουργία start/stop) και ανάκτησης ενέργειας. Το πακέτο οικονομίας συμπληρώνουν τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης.

Με δεδομένη την θέση που η Mercedes-Benz κατέχει στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών, το νέο Citan αναμένεται να διευρύνει το κοινό της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η γερμανική φίρμα προσφέρει ήδη τα Vario, (με ωφέλιμο φορτίο 3,9 τόνους) Sprinter (3,1 τόνους) και Vito (1,4 τόνους) ωστόσο με τις ευρωπαϊκές πωλήσεις των ελαφρών επαγγελματικών να αυξάνονται διαρκώς, η προσθήκη και τέταρτου μοντέλου με μικρότερες διαστάσεις και ωφέλιμο φορτίο στη γκάμα της ήταν περίπου αυτονόητη.

Όπως ανακοίνωσαν οι ιθύνοντες της Mercedes-Benz, το νέο ελαφρύ van αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα το ερχόμενο φθινόπωρο στην Διεθνή Έκθεση Επαγγελματικών Οχημάτων στο Ανόβερο (IAA) ενώ λίγο αργότερα θα ξεκινήσει και η εμπορική του πορεία στις τοπικές αγορές της ΕΕ.

Στην Ελλάδα θα δούμε το Citan τον Νοέμβριο ενώ ακόμη δεν έχουν ανακοινωθεί οι τιμές πώλησής του.

auto.in.gr