Η ώρα που όλοι περιμέναμε έφτασε και οι αναβάτες του MotoGP βγήκαν για πρώτη φορά στην πίστα Losail για την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών, του Grand Prix στο Qatar.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές, ο αέρας δεν επηρέασε τις προσπάθειες των αναβατών και οι οργανωτές είχαν απομακρύνει την άμμο, από το οδόστρωμα. Μάλιστα φρόντισαν να έχουν αγώνες του πρωταθλήματος ταχύτητας Middle East πριν και έτσι η διαδρομή ήταν καθαρή.

Ο Casey Stoner ήταν ταχύτερος όλων σημειώνοντας χρόνο 1:56.474. Ο Αυστραλός έδειξε άμεσα την ταχύτητα της «RC213V» και γρήγορα ανέβηκε στην κορυφή. Στη συνέχεια οι αναβάτες της Yamaha πίεσαν του έκλεψαν την πρωτιά και μόνο στους τελευταίους γύρους ανέβασε ρυθμό και επέστρεψε στην κορυφή.

Ο C. Stoner εντυπωσίασε με τον τρόπο οδήγησης, της Honda των 1000 κ.εκ τόσο με το στυλ όσο και με την ταχύτητά του.

Στη δεύτερη θέση, (μόλις 0,174”) πίσω από τον C. Stoner, ήταν ο Jorge Lorenzo. Ο Ισπανός δούλεψε σταδιακά στο ρυθμό του και έκλεινε τη διαφορά γύρο με το γύρο, φτάνοντας να περάσει τον C. Stoner. Στο τέλος ο Αυστραλός πίεσε και ο J. Lorenzo χρειάστηκε να δουλέψει και πάλι, για να μειώσει τη διαφορά.

Ανάμεσα στα δύο εργοστασιακά Yamaha παρεμβλήθηκε ο Nicky Hayden. Ο Αμερικανός της Ducati μπήκε δυνατά στην πίστα και αμέσως προσπάθησε να πιέσει την GP12. Οι χρόνοι του ήταν καλοί και στο τέλος σημείωσε προσαρμόστηκε κάνοντας ένα εξαιρετικό χρόνο που τον έφερε στην 3η θέση. Κοντά του βρέθηκε ο συμπατριώτης του, Ben Spies, ο οποίος ανέβηκε στην 4η θέση.

Ο Τεξανός ήταν εντυπωσιακός στο μέσο της περιόδου (βρέθηκε στην κορυφή της κατάταξης δύο φορές) ωστόσο στο τέλος υποχώρησε στην 4η θέση ίσως λόγω της φθοράς των ελαστικών του.

Ο Dani Pedrosa μόλις στην τελευταία του προσπάθεια ανέβηκε στην 5η θέση έχοντας τοποθετήσει όμως το πιο σκληρό ελαστικό της Bridgestone, ενώ την εξάδα έκλεισε ο Cal Crutchlow με τη Monster Yamaha Tech3. Ο Βρετανός ήταν ο ταχύτερος δορυφορικός αναβάτης και μάλιστα υπήρξε φάση που ήταν στην πρώτη θέση της κατάταξης.

Ο Valentino Rossi έμεινε στη 10η θέση με την εργοστασιακή Ducati έχοντας σχεδόν ένα δευτερόλεπτο διαφορά από τον team mate του και 1,4’’ διαφορά από τον Stoner. Ο «doctor» χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα ελαστικών την οποία δεν άλλαξε και την κράτησε ως το τέλος της περιόδου και ίσως για αυτό έμεινε τόσο πίσω.

» Ο Nicky χρησιμοποίησε μαλακό λάστιχο αλλά αυτό δεν θα αντέξει στον αγώνα» είπε ο V. Rossi και πρόσθεσε: » Έχω να κάνω πολύ δουλειά στα ηλεκτρονικά της μοτοσικλέτας η οποία σηκώνει απότομα τον εμπρός τροχό»

Μπροστά από τον Ιταλό ήταν οι Α. Bautista, Α. Dovizioso και Η. Barbera. Ο αναβάτης της Pramac Ducati Racing Team πέτυχε και την μεγαλύτερη τελική ταχύτητα με 337,2 χλμ

Η πρώτη CRT μοτοσικλέτα ήταν αυτή του Randy De Puniet (Aprilia ART). Ο Γάλλος ήταν ο μόνος που μπήκε στο 1:59, ωστόσο δεν ήταν πολύ μακριά από τους υπόλοιπους. Πίσω του για μερικά εκατοστά του δευτερολέπτου ήταν ο Colin Edwards με την Suter BMW, ενώ πολύ καλό ήταν το ξεκίνημα του Michele Pirro με την FTR Honda στην 15η θέση.

Η δράση στην πίστα Losail για το παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP συνεχίζεται την Παρασκευή με δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών.

TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (1α Ελεύθερα δοκιμαστικά)

1ος Casey Stoner (Repsol Honda Team) 1’56.474

2ος Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing) + 0,174”

3ος Nicky Hayden (Ducati Team) + 0,450”

4ος Ben Spies (Yamaha Factory Racing) + 0,508”

5ος Dani Pedrosa (Repsol Honda Team) + 0,656”

6ος Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech 3) +0,921”

7ος Alvaro Bautista (San Carlo Honda Gresini) +1,038”

8ος Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech 3) +1,073”

9ος Hector Barbera (Pramac Racing Team Ducati) +1,438”

10ος Valentino Rossi Ducati Team + 1,440”

auto.in.gr