VW up! 1.0 75ps: Powered up
Με 15 επιπλέον ίππους και πληρέστερο εξοπλισμό, το up! υπογραμμίζει την ανωτερότητά του απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού.
Γιάννης Αδάναλης
Αποτελεί κοινό μυστικό ότι το up! -το πολλά υποσχόμενο αυτοκίνητο πόλης της VW- θα αποκτήσει σύντομα νέες εκδόσεις.
Μεταξύ αυτών και η «GT», που πως όλα δείχνουν θα αποδίδει 100 ίππους, όντας εξοπλισμένη με την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του μέχρι σήμερα γνωστού τρικύλινδρου κινητήρα χωρητικότητας ενός λίτρου.
Μέχρι να έρθει, ωστόσο, η στιγμή αυτή ο τίτλος του ισχυρότερου και πληρέστερα εξοπλισμένου up! παραμένει στα «χέρια» της ατμοσφαιρικής έκδοσης των 75 ίππων.
Στα χαρτιά η επιπλέον ισχύς των 15 ίππων μεταφράζεται σε ανταγωνιστικότερες επιδόσεις, στην πράξη, ωστόσο, αυτό δεν γίνεται από την πρώτη στιγμή αντιληπτό.
Σύμφωνα με την ίδια την VW το ισχυρότερο up! επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,2 δευτερόλεπτα, όταν στην έκδοση των 60 ίππων η ίδια διαδικασία ολοκληρώνεται σε 14,4 δευτερόλεπτα.
Αντιστοίχως, η τελική ταχύτητα στην πρώτη περίπτωση φτάνει τα 171 χλμ./ώρα, ενώ στη δεύτερη δεν ξεπερνά τα 160 χλμ./ώρα.
Στα παραπάνω νούμερα θα πρέπει να προσθέσουμε και την κατανάλωση καυσίμου, η μέση τιμή της οποίας φτάνει τα 4,7 λίτρα/100 χλμ. στην έκδοση των 75 ίππων και τα 4,5 λίτρα/100 χλμ. σε εκείνη των 60 ίππων.
Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η επιλογή, ανάμεσα στα δύο αυτοκίνητα δεν αποτελεί και τόσο εύκολη υπόθεση. Πόσο μάλλον όταν γνωρίζεις ότι η βασική τους διαφορά οφείλεται αποκλειστικά στη διαφορετική χαρτογράφηση του ίδιου -κατά τ’ άλλα- κινητήρα.
Τα 95 Nm ροπής παραμένουν διαθέσιμα στις 3.000 σ.α.λ., το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων διατηρεί την μετριοπαθή κλιμάκωσή του και το πλαίσιο εξακολουθεί να κάνει τη διαφορά, αναδεικνύοντας σπάνια -για τα δεδομένα της κατηγορίας- χαρακτηριστικά.
Παρά το γεγονός ότι οι τροχοί των 16 ιντσών και τα ελαστικά με το 50άρι προφίλ (εξοπλισμός της έκδοσης White up!) δεν αποτελούν και τον καλύτερο συνδυασμό για ένα αυτοκίνητο πόλης που θα κληθεί να αντιμετωπίσει την αδιευκρίνιστη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου, το up! καταφέρνει να προασπίσει τα κορυφαία επίπεδα άνεσης και την ποιότητα κύλισης, που υπό άλλες συνθήκες θα συναντούσες μόνο σε μεγαλύτερων διαστάσεων προτάσεις.
Ταυτόχρονα το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης παραμένει -με 2,9 στροφές από άκρη σε άκρη- άμεσο και ακριβές, οι κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες και η τάση των μπροστινών τροχών να ανοίγουν -υπό πίεση- την τροχιά τους απόλυτα ελεγχόμενη.
Ακόμη πιο σταθερός και κατά συνέπεια «προβλέψιμος» είναι ο πίσω άξονας, γεγονός που μεταξύ άλλων υποβαθμίζει σε βοηθητικό το ρόλο του ESP.
Μπορεί, λοιπόν, οι μεγαλύτεροι τροχοί και το χαμηλότερο προφίλ των ελαστικών να μετριάζουν ως ένα βαθμό την άνεση, ωστόσο, με αυτόν τον τρόπο το up! αποκτά μεγαλύτερη «αυτοπεποίθηση» και δίχως καμία αμφιβολία την ικανότητα να κινείται με χαρακτηριστική άνεση μακριά από το γνώριμο, σε αυτό, περιβάλλον μίας μεγαλούπολης.
Εκεί θα έχεις την ευκαιρία να εκμεταλλευτείς την επιπλέον ισχύ που προσφέρει το τρικύλινδρο μοτέρ των 75 ίππων και για μία ακόμη φορά τις δυνατότητες του πλαισίου, οι οποίες υπερκαλύπτουν τις απαιτήσεις που μπορεί να εγείρει κάποιος από ένα τετράτροχο 3,54 μέτρων
Επίσης, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα εκτιμήσεις την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, καθώς θα πρέπει να προσπαθήσεις πολύ ώστε η μέση τιμή της να ξεπεράσει τα 6,5 λίτρα/100 χλμ., παρά την αδικαιολόγητη απουσία του start&stop και παρά το γεγονός ότι η «overdrive» λογική της πέμπτης σχέσης του κιβωτίου θα σε οδηγήσει, συχνά-πυκνά, στο να τερματίσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ.
Με λίγα λόγια, η διαφορά των 15 ίππων δεν είναι αυτή που θα σε βοηθήσει ώστε να επιλέξεις ανάμεσα στις δύο εκδόσεις του μικρού VW. Αν το επιπλέον κόστος των 640 ευρώ στην εξοπλιστική έκδοση move up! δεν αποτελεί πρόβλημα, τότε το ισχυρότερο up! θα υπερκαλύψει τις απαιτήσεις σου.
Σε διαφορετική περίπτωση, η έκδοση των 60 ίππων προσφέρει εξίσου ικανοποιητικές λύσεις, παραμένοντας μία από της κορυφαίες προτάσεις που έχει να παρουσιάσει η κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.
auto.in.gr
- Χάνει το ματς με την ΑΕΚ ο Μορόν
- Μήπως με βίασαν και δεν το θυμάμαι; – Σοκάρουν οι αποκαλύψεις στη σειρά ντοκιμαντέρ για τον Diddy
- Θεσσαλονίκη: Σκηνές πανικού μετά την επίθεση με χημικά σε αγρότες στα «Πράσινα Φανάρια» – Δείτε βίντεο
- «Σε οικονομική ασφυξία οι δήμοι» – 24ωρη απεργία προκήρυξε η ΠΟΕ-ΟΤΑ
- Ανακαλείται μη ασφαλές τρόφιμο από τον ΕΦΕΤ
- Τα δεδομένα για τον Ντε Κολό – Το χαμηλό buy out και οι λεπτομέρειες του συμβολαίου του με τη Βιλερμπάν

