Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL: Ηλεκτροκίνητη επανάσταση
Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, 533 ίππους και 880 Nm ροπής θα περάσει στην παραγωγή η SLS AMG E-CELL, δικαιολογώντας απόλυτα τον τίτλο του ηλεκτροκίνητου supercar.
Γιάννης Αδάναλης
Έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό που θα εξασφαλίζει, όχι μόνο τις επιδόσεις ενός αυθεντικού υπεραυτοκινήτου, αλλά και θα προσομοιώνει τα χαρακτηριστικά λειτουργίας ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης, θα διαθέτει η SLS AMG E-CELL.
Το γερμανικό supercar αναμένεται να περάσει στην παραγωγή μέσα στο 2013, διατηρώντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα το τοποθετούσαν στη… σφαίρα της φαντασίας.
Ίσως το πιο εντυπωσιακό στοιχείο της συγκεκριμένης SLS AMG είναι η συνδυαστική απόδοση των τεσσάρων ηλεκτροκινητήρων. Άλλωστε, χάρη στα 392 kW (533 ίπποι) και τα 880 Nm ροπής, έχει τη δυνατότητα να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε τέσσερα δευτερόλεπτα, χάνοντας στις λεπτομέρειες τη «μάχη» από τη συμβατική εκδοχή του αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα) με τον θηριώδη V8 κινητήρα βενζίνης των 6,3 λίτρων.
Πρωταγωνιστικός, ωστόσο, είναι και ο ρόλος των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία από τις εφαρμογές ανάκτησης κινητικής ενέργειας που χρησιμοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν στα μονοθέσια της Formula 1, η Mercedes-Benz δημιούργησε 12 συστοιχίες μπαταριών λιθίου-ιώντων πολυμερών με αυτόνομο σύστημα ψύξης και χωρητικότητα 48 kWh.
Για την ακρίβεια η SLS AMG E-CELL διαθέτει τρία διαφορετικά κυκλώματα ψύξης. Δύο που φροντίζουν για την ψύξη των ηλεκτροκινητήρων και ένα αποκλειστικά για τη διατήρηση της επιθυμητής θερμοκρασίας στους συσσωρευτές. Μάλιστα σε ακραίες περιπτώσεις, στην ψύξη των μπαταριών συμβάλλει και το σύστημα κλιματισμού.
Με τη σειρά του, το πλαίσιο έχει δώσει τον καλύτερό του εαυτό, ώστε και το βάρος να διατηρηθεί σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα και η κατανομή του να μην επηρεάζει τα χαρακτηριστικά κίνησης του συνόλου.
Για αυτόν ακριβώς το σκοπό οι μπαταρίες έχουν τοποθετηθεί στο χαμηλότερο σημείο του αυτοκινήτου, στη θέση που υπό άλλες συνθήκες θα συναντούσες το τούνελ του άξονα μετάδοσης.
Εκεί σήμερα δεσπόζει ένα ανθρακονημάτινο υποπλαίσιο, στο εσωτερικό του οποίου φιλοξενούνται οι συσσωρευτές, αποτελώντας επί της ουσίας την υπερανθεκτική «ραχοκοκαλιά» του ηλεκτροκίνητου supercar.
Πέρα από τις μπαταρίες, πάντως, και το εξαιρετικά ανθεκτικό υποπλαίσιο, το γεγονός ότι οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες -όπως άλλωστε και τα δύο κιβώτια ταχυτήτων- βρίσκονται τοποθετημένοι στο ύψος των τροχών, εξασφαλίζει ένα ιδιαίτερα χαμηλό κέντρο βάρους.
Η ανασχεδιασμένη ανάρτηση των μπροστινών τροχών -πολλαπλοί σύνδεσμοι με παράλληλα προς το έδαφος αμορτισέρ αντί για διπλά ψαλίδια με κάθετα αμορτισέρ- αποτελεί ένα ακόμη σημείο διαφοροποίησης της SLS AMG E-CELL σε σχέση με τη συμβατική έκδοση του αυτοκινήτου.
Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο, ενώ το σύστημα πέδησης αποτελείται από κεραμικά δισκόφρενα, τα οποία είναι ανθεκτικότερα στις υψηλές θερμοκρασίες και το βάρος τους είναι κατά 40% μικρότερο.
auto.in.gr
- Απάντηση Χαρίτση σε Τσίπρα: «Λαϊκό Μέτωπο του ενός δεν υπήρξε ποτέ»
- Συμφωνία Meta-εκδοτών για ενημέρωση μέσω ΑΙ – Αγωγή των NY Times κατά της Perplexity
- Ναύπλιο: «Πράσινο φως» για το πρώτο καταδυτικό πάρκο
- ΚΚΕ για Byron: Ο κρατικός μηχανισμός ενάντια στα μπλόκα των αγροτών «παραλύει» όταν οι δρόμοι κλείνουν από την ανεπάρκειά του
- LIVE: ΠΑΟΚ – Ολυμπιακός
- Ζητείται αποζημίωση για τους πληγέντες από Daniel-Elias κτηνοτρόφους της Θεσσαλίας
