Σε μια εκδήλωση που συγκέντρωσε πάνω από 1.000 προσκεκλημένους στο κέντρο σχεδίασης της Tesla Motors στην Καλιφόρνια, ο Elon Musk, επικεφαλής της φίρμας, έκανε τα αποκαλυπτήρια του τρίτου και, φυσικά, επίσης ηλεκτροκίνητου μοντέλου της καλιφορνέζικης αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πρόκειται για το Model X, ένα crossover μοντέλο που βασίζεται στην αρχιτεκτονική της sedan ηλεκτροκίνητης πρότασης της Tesla, Model S, και το οποίο πρόκειται να περάσει στην παραγωγή από τα τέλη του 2013.

Το Model X θα διατεθεί σε δύο εκδόσεις μπαταριών, απόδοσης, 60 kWh και 85 kWh, ωστόσο με δεδομένο το μεγαλύτερο βάρος του crossover, η αυτονομία κάθε έκδοσης μετά από μία πλήρη φόρτιση αναμένεται να περιοριστεί περίπου κατά 10% σε σχέση με τις επιδόσεις των αντίστοιχων εκδόσεων του Tesla S.

Σε απόλυτες τιμές αυτό σημαίνει ότι η «βασική» έκδοση του Model Χ με τις μπαταρίες των 60 kWh αναμένεται να έχει αυτονομία περίπου 233 χλμ. ενώ, στην περίπτωση της «κορυφαίας» έκδοσης με τις μπαταρίες των 85 kWh το μέγεθος της αυτονομίας θα ανέρχεται στα 435 χλμ. σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Tesla που αφορούν το Model S.

Παράλληλα, θα υπάρξουν τρεις διαθέσιμες επιλογές όσον αφορά την μετάδοση της κίνησης, καθώς θα υπάρξει μια δικίνητη έκδοση με την κίνηση να μεταδίδεται στους πίσω τρόχους και δύο τετρακίνητες, μια «απλή» και μία επιδόσεων.

Σε επίπεδο σχεδίασης είναι εμφανές ότι το επταθέσιο crossover υιοθετεί κάποια στοιχεία που να παραπέμπουν στο μοντέλο το οποίο βασίζεται, όπως π.χ. η coupe γραμμή της οροφής. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο ωστόσο παραμένουν οι φτερωτές πόρτες οι οποίες αναφέρονται ως «falcon doors» στο λεξιλόγιο της Tesla και οι οποίες υπόσχονται την ευκολότερη πρόσβαση στο αυτοκίνητο.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που διακρίνει τις falcon doors εκτός φυσικά από το χαρακτηριστικό άνοιγμά τους, είναι το γεγονός ότι έχουν τη δυνατότητα να διπλωθούν στα δύο, επιτρέποντας την απρόσκοπτη είσοδο και έξοδο ακόμα και σε πιο περιορισμένους χώρους.

Στο εσωτερικό το Model X διαθέτει τρεις σειρές καθισμάτων, ενώ με δεδομένη την απουσία ενός συμβατικού κινητήρα, ο φυσικός του χώρος, δηλαδή αυτός κάτω πό το καπό έχει μετατραπεί σε χώρο αποθήκευσης αποσκευών με αποτέλεσμα το αμιγώς ηλεκτροκίνητο crossover να διαθέτει ουσιαστικά δύο πορτ-μπαγκάζ.

auto.in.gr