Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ βρίσκεται στον πιο δύσκολο χρόνο της ιστορίας του. Από την έναρξη του 2012 φάνηκε πως υπάρχει τεράστιο πρόβλημα μετά την χρεοκοπία της North One Sports, που είχε αναλάβει τη διοργάνωση του πρωταθλήματος. Αρχικά η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) ήρθε σε συμφωνία με το Eurosport, ώστε το γνωστό τηλεοπτικό δίκτυο να αναλάβει τόσο τη διοργάνωση όσο και την ευθύνη της τηλεοπτικής κάλυψης του WRC. Μετά το ράλι του Μόντε Κάρλο όμως φαίνεται ότι το Eurosport είδε πως το κόστος ήταν πολύ μεγάλο και ζητήθηκε νέος γύρος διαπραγματεύσεων, οι οποίες σταμάτησαν καθώς δεν βρέθηκε λύση.

Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της FIA, δεν υπάρχει προς το παρόνγενικός διοργανωτής για το WRC και κάθε τοπικός οργανωτής / χώρα που φιλοξενεί αγώνα θα αναλαμβάνει την προβολή και την τηλεοπτική κάλυψη του event ξεχωριστά. Η FIA προτείνει ξεχωριστή συμφωνία με τα τοπικά κανάλια για κάθε αγώνα, κάτι που φυσικά δεν είναι εύκολο για όλους. Βέβαια οι ιθύνοντες της Διεθνούς Ομοσπονδίας δηλώνουν ότι βρίσκονται σε αναζήτηση promoter για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος.

Η πλήρης ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρει: «Η FIA με λύπη της ανακοινώνει ότι δεν κατέστη δυνατόν να βρεθεί διεθνής διοργανωτής όπως και παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη για τη σεζόν του 2012 στο WRC, σε αυτό το χρονικό σημείο. Η Ομοσπονδία ενεπλάκη σε μακριές και λεπτομερείς συζητήσεις με ενδιαφερόμενα μέρη αλλά μια σειρά θεμάτων αποδείχτηκε αδύνατον να ξεπεραστούν και τελικά αποφάσισε να αποσυρθεί από αυτές τις διαπραγματεύσεις. Επιπλέον των αγωνιστικών και τεχνικών υπηρεσιών που προσφέρει σε αυτούς τους αγώνες, η FIA θα χρηματοδοτήσει το σύστημα εντοπισμού μέσω GPS και την χρονομέτρηση κάθε αγώνα, έτσι ώστε το πρωτάθλημα να διεξαχθεί με τις καλύτερες συνθήκες. Ομάδες, κατασκευαστές και μέτοχοι έχουν ενημερωθεί για αυτήν την κατάσταση. Η FIA τώρα θα ξεκινήσει συζητήσεις με άλλα μέρη που έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τη διοργάνωση του WRC, έτσι ώστε να εγγυηθεί τη μελλοντική ανάπτυξη και εξέλιξη του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ».

Πολλοί είναι εκείνοι, που φοβούνται πως χωρίς έναν παγκόσμιο promoter το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα βρεθεί σε αδιέξοδο και θα επιστρέψει στα δύσκολα χρόνια των δεκαετιών ΄80 & ΄90.

Σημειώνεται εδώ ότι η I.S.C (International Sportworld Communicators), η πρώτη εταιρεία που δημιουργήθηκε για την οργάνωση και εμπορική εκμετάλλευση του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλλυ, ιδρύθηκε από τον Bernie Ecclestone το 1982. Το 1996 η I.S.C. και η FIA υπέγραψαν συμβόλαιο 14 ετών για την παραγωγή και αναμετάδοση εικόνων από το WRC. Μετά η εταιρία πέρασε στα χέρια του David Richards (της Prodrive) με αποκλειστικό συμβόλαιο διάρκειας 99 ετών!

Το 2007 η βρετανική εταιρία τηλεοπτικών παραγωγών, North One Television (πρώην Chrysalis Television), εξαγόρασε την ISC και τα δικαιώματα τηλεοπτικών μεταδόσεων τα οποία είχε. Η North One Sport κυριάρχησε στις μεταδόσεις του WRC ως τον Ιανουάριο του 2011, όταν ο επικεφαλής της Neil Duncanson, την πούλησε στην Convers Sports Initiatives (CSI), ιδιοκτησίας του Ρώσου Vladimir Antonov. Εκείνος λόγω προβλημάτων «ρευστοποίησε» την εταιρία στα τέλη του 2011.

Για το Ράλι Σουηδίας, (αγώνας που είναι προγραμματισμένος για τις 9-12 Φεβρουαρίου), η FIA έχει εξασφαλίσει ότι θα υπάρχει σύστημα εντοπισμού και χρονομέτρησης από την εταιρεία Stage 1 Technology, η οποία έκανε τη χρονομέτρηση μέχρι τώρα στο WRC, όμως είναι πιθανό να μην υπάρχει παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη.

auto.in.gr