WRC 2012: Tο «άστρο» που οδηγεί τη Ford
Εκεί που κάποτε υπήρχε η σκόνη από τον χαμένο στον ορίζοντα Sebastien Loeb τώρα λάμπει το άστρο του Jari Matti Latvala. Η Ford επικέντρωσε την προσοχή της στον Φινλανδό, έφερε στο άλλο μπάκετ τον πολύπειρο Petter Solberg και πλέον με ξεκάθαρη φιλοσοφία και νέα ψυχολογία δείχνει ικανή να κάνει το μεγάλο άλμα. Προς το επίπεδο της Citroen.
Την τελευταία οκταετία στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλι, στη μετά-McRae και μετά-Sainz εποχή, στον ορίζοντα της Ford υπήρχε πάντοτε ένα Citroen, με τον Sebastien Loeb στα πηδάλια, εξαφανισμένο, να αφήνει πίσω τη σκόνη του. Όμως φέτος ίσως δεν είναι έτσι. Στον ορίζοντα, ανάμεσα στη σκόνη, αρχίζει να εμφανίζεται ένα φως – το άστρο του Jari Matti Latvala.
Ήταν ξεκάθαρη η κούραση κι ο κορεσμός, κυρίως στην ψυχολογία της ομάδας της Cumbria, από τις αλλεπάλληλες αποτυχημένες ετήσιες προσπάθειες του Mikko Hirvonen να κερδίσει τον Sebastien Loeb – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ο Φινλανδός δεν άξιζε έναν τίτλο, δεν ξεπερνούσε ενίοτε τα όριά του.
Ο Jari Matti Latvala είναι η νέα αρχή. Εκείνος που, έχοντας αποτινάξει το 2011 τα πολλαπλά λάθη απειρίας, έχοντας εμφανίσει την πλήρη ταχύτητα του Fiesta WRC (ακόμα και στην άσφαλτο!), έχοντας φανεί γρήγορος σε κάθε επιφάνεια και έχοντας κερδίσει στα ίσα τον Sebastien Loeb στην Ουαλία, αποτελεί τη βάση πάνω στην οποία χτίζεται τώρα το νέο οικοδόμημα της Ford.
Στο πρόσωπό του η ομάδα βρίσκει έναν ηγέτη, στη σωστή ηλικία, με τη σωστή εμπειρία, έναν οδηγό που πείθει μηχανικούς έμπειρους ότι μπορεί να κοιτάξει στα μάτια ακόμα και την «μεγαλειότητα» του Sebastien Loeb – έναν ικανό να αλλάξει μια πιθανή ηττοπαθή νοοτροπία, αν αυτή υπήρχε στην Cumbria.
Ενδεικτικά, ο αγωνιστικός διευθυντής της Ford Ευρώπης Gerard Quinn δήλωσε: «Η ισχυρή ομάδα οδηγών μας περιλαμβάνει τον Jari Matti Latvala, που είναι αναγνωρισμένος ως ένα από τα ανερχόμενα αστέρια του motorsport.
Θεωρείται ήδη από πολλούς ο ταχύτερος οδηγός του WRC και το 2011 έδειξε σταθερότητα και εξειδίκευση σε όλες τις επιφάνειες. Πιστεύουμε ότι θα ανθίσει στο νέο του ρόλο ως ηγέτης της ομάδας και ανυπομονούμε να δούμε την ταχύτητά του να φωτίζει τις Ειδικές Διαδρομές του πλανήτη».
Η συμπλήρωση του 26χρονου με τον Petter Solberg, στη θέση του Mikko Hirvonen που έφυγε για τη Citroen, δεν ήταν τυχαία. Ο «Sol», πέραν της ταχύτητάς του, έχει απεριόριστη εμπειρία – χρήσιμη για την εξέλιξη του Fiesta WRC.
Το κυριότερο, όμως, είναι ότι δεν έχει τίποτα να αποδείξει, διότι έχει ήδη γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής (το 2003). Αυτό, σε συνδυασμό με τα τρία χρόνια εξάντλησης από την επιμέλεια της δικής του ιδιωτικής ομάδας, κάνει το Νορβηγό απολύτως διατεθειμένο να παίξει το «δεύτερο ρόλο», να στηρίξει τον Jari Matti Latvala για την κατάκτηση του τίτλου.
Η επιλογή ενός οδηγού για το πρωτάθλημα είναι μια σοφή και απολύτως σαφής επιλογή της Ford. Άλλωστε και η Citroen έχει ξεκαθαρίσει ότι ο Mikko Hirvonen θα πρέπει να παίζει το «δεύτερο βιολί», πίσω από τον σολίστ Sebastien Loeb. Αυτά είναι πράγματα που επιτάσσει στο σύγχρονο, εμπορικό motorsport.
Ο Petter Solberg, εξάλλου, το επιβεβαίωσε, σε άρθρο του στο αγγλικό περιοδικό Autosport: «Ο Jari είναι ο Νο1 οδηγός της Ford για τη νέα χρονιά και το κατανοώ απόλυτα. Εγώ είμαι ο Νο2, αλλά ο κοινός μας στόχος είναι να κατακτήσουμε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για τη Ford. Παράλληλα, θέλω να υποστηρίξω τον Jari στο όνειρό του να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής.
Αυτό είναι ένα όνειρο που έχουμε όλοι, όμως ένας άνθρωπος βρισκόταν στο δρόμο μας τα τελευταία οκτώ χρόνια: ο Sebastien Loeb. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα είναι δύσκολη δουλειά να κερδίσουμε τον Loeb και τον Mikko Hirvonen με τη Citroen, αλλά μπορούμε να τα καταφέρουμε. Ο Loeb είναι πολύ, πολύ γρήγορος και έχει κάνει πολλά μεγάλα πράγματα στο σπορ, αλλά την ίδια στιγμή ο Jari κι εγώ μπορούμε να φτιάξουμε μια καλή ομάδα και να κερδίζουμε αγώνες».
Αν διαβάσει κανείς τις δηλώσεις του Petter Solberg λίγες μέρες πριν υπογράψει την επιστροφή του στη Ford, η οποία τον είχε αναδείξει στην παγκόσμια σκηνή το 2000, ο Νορβηγός έκανε δημοσίως σαφές στην ομάδα ότι προτίθεται να περιοριστεί σε δεύτερο ρόλο.
Είχε πει, προς το τέλος Δεκεμβρίου: «Νομίζω ότι ο Jari Matti κι εγώ θα κάναμε μια πολύ δυνατή ομάδα, μια αληθινά δυνατή ομάδα τη νέα χρονιά. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Jari έχει τη δυναμική να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής κι εγώ θέλω να κάνω ό,τι μπορώ για την ομάδα».
Είναι μεγάλο το βάρος στους ώμους του Jari Matti Latvala και η αυτοπεποίθηση που έδειξε ο Φινλανδός το 2011 δεν μπορεί κανείς να πει ότι μεταφέρεται αυτούσια στο 2012 – διότι η ψυχολογία το Νο2 οδηγού που προσπαθεί να αποδείξει κάτι είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη του Νο1 οδηγού που απαγορεύεται να κάνει λάθος.
Ωστόσο, ο ίδιος στα λόγια του ακούγεται απτόητος: «Αισθάνομαι ότι είμαι στην άσφαλτο πιο ανταγωνιστικός από ποτέ. Όλα τα κομμάτια βρίσκονται εδώ για μια επιτυχημένη χρονιά – έχουμε ισχυρή ομάδα, ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και δύο καλούς οδηγούς.
Πρέπει να τα συνθέσουμε για όλη τη χρονιά κι αν τα καταφέρουμε μπορούμε να διεκδικήσουμε τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών. Οδηγώ για τη Ford εδώ και πολλά χρόνια, αλλά αυτή τη χρονιά πιστεύω ότι έχουμε τις περισσότερες πιθανότητες να κερδίσουμε».
Η ταυτότητα και η φιλοσοφία της Ford δεν ήταν ποτέ πιο ξεκάθαρη τα τελευταία χρόνια. Η ανάδυσή της, όπως και του Jari Matti Latvala, σε ρόλο πρωταγωνιστή με αξιώσεις τίτλου είναι κάτι που θα έδινε νέο ενδιαφέρον στο σπορ – θα καθάριζε τη σκόνη από τον χαμένο στον ορίζοντα Sebastien Loeb.
auto.in.gr
- Μπενφίκα – Σπόρτινγκ 1-1: Χωρίς νικητή το ντέρμπι της Λισαβόνας
- ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ θα επεκτείνει την ταξιδιωτική απαγόρευση για πολίτες πάνω από 30 χωρών
- Μάιντς – Γκλάντμπαχ 0-1: Ο Ντα Κόστα καταδίκασε την ομάδα του
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]
- Αταμάν: «Ήμασταν χάλια, δεν αξίζαμε τη νίκη»
- Λιγότερη δουλειά, περισσότερος τζόγος για την Gen Z

