Η Toyota εξέλιξε ένα τηλεκατευθυνόμενο “αλά James Bond” Prius που οποιοσδήποτε μπορεί να κατευθύνει χρησιμοποιώντας το κινητό του, νιώθοντας λίγο σαν τον Pierce Brosnan στο «Tomorrow Never Dies» όπου οδηγεί την «7άρα» του από το πίσω κάθισμα.

Οι συντάκτες του Auto Express είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν από πρώτο χέρι τις δυνατότητες του αυτόματου Prius και να καταγράψουν τις εντυπώσεις τους. Διαβάστε πως τους φάνηκε:

«Ξεκινώντας από τις συστάσεις, το Automatic Vehicle Operation System (AVOS) όπως ονομάζεται το σύστημα χάρη στο οποίο το Prius αποκτά την ανεξαρτησία του, περιλαμβάνει δύο κάμερες που διαβάζουν τις λευκές διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο, τέσσερα laser για τον εντοπισμό εμποδίων και δύο ακόμα αισθητήρες που συνδέονται με το GPS και μπορούν να καθορίσουν τη θέση του αυτοκινήτου με ακρίβεια ενός εκατοστού.

Αντί λοιπόν να προχωρήσουμε προς το αυτοκίνητο, οι υπεύθυνοι του project μας έδωσαν ένα κινητό στην οθόνη του οποίου εμφανιζόταν το εξής μήνυμα:

«Είστε σίγουροι ότι θέλετε να καλέσετε το αυτοκίνητό σας;»

Πατήσαμε -φυσικά- την επιλογή «Ναι» και το Prius κατευθύνθηκε πειθήνια προς το μέρος μας. Η Toyota είναι τόσο σίγουρη για την άψογη λειτουργία του συστήματός της που επέλεξε να αφήσει τη θέση του οδηγού κενή, μη αναθέτοντας σε κάποιον τον -διακοσμητικό εν προκειμένω- ρόλο του οδηγού για την περίπτωση που κάτι συνέβαινε.

Δυστυχώς για εμάς και ευτυχώς για την Toyota η φαντασίωση «James Bond» διαλύθηκε όταν αποφασίσαμε να περάσουμε στο επόμενο στάδιο της δοκιμασίας πατώντας την ένδειξη «Drive» από το κινητό που μας είχε δοθεί.

Το Prius ξεκίνησε τη διαδρομή του οδηγώντας τον εαυτό του -και αγνοώντας μας παντελώς- στην μικρή πίστα όπου βρισκόμασταν, αποφεύγοντας επιτυχώς τα εμπόδια-παρκαρισμένα αυτοκίνητα. Η θέα από το παρμπρίζ εμφανιζόταν στην οθόνη του κινητού μας, ενώ τα εμπόδια τονίζονταν με κόκκινο περίγραμμα.

Το αυτοκίνητο δείχνει να κινείται όπως θα συνέβαινε αν βρισκόταν σε αυτό ο οδηγός του, αποτιμώντας τα πάντα για να εντοπίσει τυχόν κινδύνους. «Ο στόχος του προγράμματος είναι να εκμηδενίσουμε τα ατυχήματα», μας εξηγεί ο επικεφαλής του project, Susumu Umemura, επιβεβαιώνοντας τις σκέψεις μας.

Εκτός της αποφυγής ατυχημάτων το στέλεχος της Toyota μας επισημαίνει επίσης τις προοπτικές που έχει η συγκεκριμένη τεχνολογία όσον αφορά το ζήτημα «στάθμευση».

Διαπιστώσαμε τις δυνατότητες που μας περιέγραφε όταν δώσαμε στο Prius την εντολή να έρθει πίσω, παρκάροντας σε μια στενή θέση ανάμεσα σε δύο αυτοκίνητα.

«Μερικοί άνθρωποι δεν είναι τόσο καλοί στο παρκάρισμα. Το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να είναι ένας τρόπος να λύσουν το πρόβλημά τους», λέει ο S. Umemura.

Μέχρι στιγμής η πλήρως αυτόνομη λειτουργία του Prius μπορεί σαφώς να αξιοποιηθεί ευκολότερα σε αυτοκινητοδρόμους σε σχέση με το αστικό περιβάλλον, ωστόσο σύντομα και αυτό αναμένεται να επιλυθεί καθώς η Toyota βοηθά στην εξέλιξη ενός νέου είδους «φαναριών», το οποίο θα επικοινωνεί με τα αυτοκίνητα στέλνοντας σήματα για τις αλλαγές στους σηματοδότες.

Παρ΄όλα αυτά, όπως τόνισε ο S.Umemura ο στόχος δεν είναι να εξοριστεί ο οδηγός από τη διαδικασία.

«Σκοπός μας δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον απ’ όπου απουσιάζει πλήρως ο οδηγός» δήλωσε χαρακτηριστικά. Δεν διευκρίνισε ωστόσο το κόστος της συγκεκριμένης τεχνολογίας αλλά και τον χρόνο που θα είναι ευρύτερα διαθέσιμη.

Auto Express