Την πρώτη του φετινή νίκη, μία που άξιζε -αλλά για διάφορους λόγους δεν κατέκτησε- σε άλλους αγώνες νωρίτερα φέτος, κέρδισε ο Jari Matti Latvala στο Ράλι Βρετανίας, το οποίο έκλεισε την αυλαία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι 2011.

Ο Φινλανδός ξεκίνησε το σημερινό 3ο και τελευταίο σκέλος του αγώνα αυξάνοντας το προβάδισμά του από τον Sebastien Loeb στην πρώτη πρωινή Ειδική, αλλά το έργο του αμέσως μετά έγινε εύκολο καθώς ο Γάλλος εγκατέλειψε σε ένα περίεργο συμβάν στην αμέσως επόμενη Απλή Διαδρομή.

Ο πρωταθλητής συγκρούστηκε με αντίθετα διερχόμενο πολιτικό αυτοκίνητο, το οποίο κινούνταν στο αντίθετο ρεύμα. Στο ατύχημα δεν τραυματίστηκε κανένας από τους επιβάτες των δύο αυτοκινήτων, αλλά η Citroen DS3 WRC του Γάλλου υπέστη σημαντική ζημιά.

Οι επιβάτες του πολιτικού αυτοκινήτου προέρχονταν από την Ισπανία – και συνεπώς έχουν συνηθίσει να κινούνται στη δεξιά πλευρά του δρόμου. Το DS3 WRC μεταφέρθηκε στο Service Park, όπου η Citroen προσπαθεί να το επιδιορθώσει ώστε ο S. Loeb να πανηγυρίσει τον τίτλο του στον τερματισμό.

Σημειώστε ότι η εγκατάλειψη του Γάλλου δεν αλλάζει το γεγονός ότι κατέκτησε το φετινό πρωτάθλημα. Αν ο Mikko Hirvonen, ωστόσο, δεν είχε το μικροατύχημα που προκάλεσε ζημιά στο ψυγείο και τον οδήγησε στην εγκατάλειψη την Παρασκευή (11/11), τότε ο Φινλανδός θα χρειαζόταν μόλις την 5η θέση για να κατακτήσει τον τίτλο.

Πάντως, ακόμα κι αν η Ford είχε επιδιορθώσει τη ζημιά του κινητήρα και ο Mikko επέστρεφε το πρωί του Σαββάτου (12/11), θα ήταν και πάλι πολύ δύσκολο να καλύψει τα περίπου 15 λεπτά που θα τον χώριζαν από την 5η θέση.

Μιλώντας για το ατύχημά του, ο Sebastien Loeb είπε: «Ανάμεσα στις δύο Ειδικές σε ένα στενό σημείο του δρόμου το αυτοκίνητο ήρθε απέναντί μου κι εγώ έκανα στην άκρη, αλλά ο οδηγός του πήγε στη λάθος πλευρά. Δεν είχε καλά αντανακλαστικά. Ήταν Ισπανός κι έτσι οδηγεί στην άλλη πλευρά του δρόμου.

Δεν μπορούσαμε να κάνουμε τίποτα κι έτσι συγκρουστήκαμε – όχι άσχημα, αλλά το αυτοκίνητο υπέστη ζημιά. Όταν δεν έχεις νερό στο ψυγείο δεν μπορείς να πας πουθενά. Δεν είναι η πρώτη φορά που μου συνέβη κάτι τέτοιο. Ορισμένες φορές είσαι άτυχος. Ο Ισπανός οδηγός έκλαιγε. Δεν ήταν και τόσο χαρούμενος».

Έπειτα από αυτό το συμβάν, ο Jari Matti Latvala απέκτησε προβάδισμα άνω των τριών λεπτών από τον δεύτερο, Mads Ostberg, με αποτέλεσμα στις επόμενες πέντε Ειδικές Διαδρομές ο Φινλανδός να κάνει «περίπατο» προς τη νίκη.

Με ανάλογη άνεση ο Mads Ostberg κράτησε τη 2η θέση, καθώς οι μηχανικοί της Stobart Ford κατάφεραν στο απογευματινό Service Park του Σαββάτου (12/11) να επιδιορθώσουν τα προβλήματα του κινητήρα που αντιμετώπισε ο Νορβηγός σε όλο το δεύτερο σκέλος.

Αντίθετα με τις δύο πρώτες θέσεις, η 3η θέση του βάθρου έφτασε να κριθεί στην τελευταία Ειδική, μεταξύ του Henning Solberg και του Kris Meeke. Ο δεύτερος έκανε σπουδαία προσπάθεια όλη την ημέρα και πλησίασε τον Νορβηγό στα 1,8 δευτ. πριν την τελευταία Ειδική. Ωστόσο, ο νεαρός Βρετανός της ΜΙΝΙ έκανε ένα οδηγικό λάθος και τετ-α-κε στην Power Stage και έμεινε 4ος.

Στην τελευταία Power Stage νικητής ήταν ο Sebastien Ogier, ο οποίος πέρασε όλο τον αγώνα στο παρασκήνιο επιστρέφοντας το πρωί της Παρασκευής, έπειτα από την εγκατάλειψή του στην πρώτη κιόλας Ειδική του αγώνα, το απόγευμα της Πέμπτης.

Θυμίζουμε ότι ο Petter Solberg εγκατέλειψε στο δεύτερο σκέλος με πρόβλημα στην αντλία καυσίμου, ενώ ο Kimi Raikkonen είχε την ίδια τύχη έπειτα από έξοδο την Παρασκευή, που προκάλεσε ζημιά στη Citroen DS3 WRC. Άδοξη κατάληξη για τον τελευταίο, ίσως, αγώνα του Φινλανδού στο σπορ – αν ισχύουν οι φήμες επιστροφής του στη Formula 1 το 2012.

WRC – ΡΑΛΙ ΒΡΕΤΑΝΙΑΣ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ

1. Latvala (Ford) 3:27:03.5
2. Ostberg (Stobart Ford) +3:42.9
3. H. Solberg (Stobart Ford) +7:05.1
4. Meeke (MINI) +7:12.3
5. Wilson (Stobart Ford) +8:57.3
6. Tanak (M-Sport Ford) +9:27.1
7. Novikov (Abu Dhabi Ford) +9:47.7
8. Kuipers (FERM Ford) +10:12.7
9. Block (Monster Ford) +16:01.2
10. Araujo (Italia MINI) +17:01.6
POWER STAGE
1. Ogier (Citroen) 2:41.3
2. Sordo (MINI) +2.7
3. Latvala (Ford) +3.2

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ

1. Loeb 222
2. Hirvonen 214
3. Ogier 196
4. Latvala 172
5. P. Solberg 110
6. Ostberg 88
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Citroen 397
2. Ford 351
3. Stobart Ford 145
4. Solberg Citroen 98
5. FERM Ford 44
6. Abu Dhabi Ford 42

auto.in.gr