Honda Jazz 2012: Ζήτημα τιμής
Η δημοφιλέστερη πρόταση της Honda ανανεώνεται, ενισχύοντας την παρουσία της στην ελληνική αγορά με μειωμένες τιμές και ακόμη πιο πλούσιο εξοπλισμό.
Γιάννης Αδάναλης
Μία νέα αρχή ή μία προσπάθεια προσαρμογής στα νέα, οικονομικά δεδομένα; Όπως και αν χαρακτηρίσεις τη σχεδιαστική -και όχι μόνο- ανανέωση του Jazz, το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγεις παραμένει το ίδιο.
Η δημοφιλέστερη πρόταση στη σημερινή γκάμα της Honda γίνεται ακόμη πιο προσιτή και ταυτόχρονα ελκυστικότερη, χωρίς ωστόσο να θυσιάζει καμία από τις αναγνωρισμένες αρετές της.
Αντιθέτως, οι εξοπλιστικές προσθήκες θωρακίζουν τη θέση της απέναντι στον ανταγωνισμό, επιβεβαιώνοντας -μεταξύ άλλων- και το διαρκές «φλερτ» που διατηρεί όλα αυτά χρόνια με την κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων.
Παρότι δυσδιάκριτες, οι αλλαγές που έχουν γίνει στις επιφάνειες του αμαξώματος, πέρα από τη «φρεσκάδα» που ενδεχομένως εξασφαλίζουν, επιτρέπουν στο Jazz να βελτιώσει τις αεροδυναμικές του επιδόσεις και συνεπώς να περιορίσει -έστω και οριακά- τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που εκλύει.
Συγκεκριμένα, αλλαγές έχουν γίνει στον μπροστινό και πίσω προφυλακτήρα, στην κεντρική εισαγωγή αέρα, στα φωτιστικά σώματα και στους θόλους των τροχών.
Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε τη μειωμένη -κατά τρία χιλιοστά- απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, τις ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και τα ελαστικά περιορισμένης αντίστασης κύλισης.
Στο φινίρισμα των παραδοσιακά σκληρών πλαστικών και των υφασμάτινων επενδύσεων έχουν περιοριστεί οι αλλαγές στο εσωτερικό.
Φυσικά το Jazz διατηρεί όλα τα πολυχρηστικά χαρακτηριστικά που το έχουν αναδείξει σε σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, όπως και την ευρυχωρία ενός αυτοκινήτου που δείχνει ικανό να υποστηρίξει τις μεταφορικές ανάγκες μίας τετραμελούς οικογένειας.
Ο… μαγικός τρόπος με τον οποίο τα πίσω καθίσματα (γνωστά και ως Magic Seats) αναδιπλώνονται, μεταβάλλοντας τη διαμόρφωση του θαλάμου επιβατών και αυξομειώνοντας τον όγκο του χώρου αποσκευών, παραμένει μοναδικός.
Κατά τ’ άλλα ο μοναδικός κινητήρας βενζίνης των 1,4 λίτρων -αυτός των 1,2 λίτρων δεν θα προσφέρεται πλέον στην ελληνική αγορά- διατηρεί αναλλοίωτα τα βασικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, συνοδευόμενος από το επίσης γνωστό μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων.
Οι 99 ίπποι και τα 127 Nm ροπής προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις, χωρίς να επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή δεν ξεπερνά τα 5,6 λίτρα/100 χλμ. (μέση τιμή).
Άλλωστε στο πρόσφατο παρελθόν παραπέμπουν και τα χαρακτηριστικά κίνησης. Ευχάριστο, φιλικό και πάνω απ’ όλα προβλέψιμο, το Jazz δεν ανήκει στην κατηγορία εκείνων των αυτοκινήτων που θα σε προβληματίσουν ή θα σε ενθουσιάσουν στην άσφαλτο.
Αν και προσανατολισμένο στην άνεση, ανταποκρίνεται σε συνθήκες πίεσης υποστηρίζοντας με σχετική ευκολία την ισχύ των 99 ίππων που παράγει το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.339 κ.εκ.
Η λιγοστή πληροφόρηση που μεταφέρει στα χέρια σου το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης είναι κάτι που συνηθίζεται, ενώ η παρουσία του μη απενεργοποιούμενου συστήματος δυναμικής ευστάθειας σε όλες τις εκδόσεις διασφαλίζει ότι η συμπεριφορά του Jazz δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις.
Καταλήγοντας, η αισθητή μείωση των τιμών που ξεκινούν, πλέον, από τα 12.940 ευρώ (συνυπολογίζεται το όφελος απόσυρσης και έκπτωση 500 ευρώ) σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του εξοπλισμού -μεταξύ άλλων στην βασική έκδοση Trend προστέθηκαν οι ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, τα χειριστήρια στο τιμόνι και η θύρα USB- αποτελεί ίσως τον καλύτερο λόγο ώστε να αναζητήσεις στο Jazz μία δοκιμασμένη λύση που πρόκειται να υποστηρίξει, τόσο τις εντός όσο και τις εκτός πόλης μετακινήσεις σου.
To Honda Jazz με μια ματιά
Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 3,900 / 1,695 / 1,525
Μεταξόνιο (μέτρα): 2,500
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.339
Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 99/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.):127/4.800
Βάρος (κιλά): 1.051
Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο) : 5,5
Εκπομπή CO2 (γραμ./χλμ.): 126
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 182
auto.in.gr
- Κακοκαιρία: Λόγω πτώσης βράχων στη Λεωφόρο Αθηνών έκλεισαν δύο λωρίδες κυκλοφορίας
- Ο Καναδάς αφαιρεί τη Συρία από τη μαύρη λίστα των κρατών που υποστηρίζουν την τρομοκρατία
- Ουκρανία: Η όποια «αληθινή πρόοδος» για την αποκατάσταση της ειρήνης εξαρτάται από τη Ρωσία, λένε οι ΗΠΑ
- Στα «Νέα Σαββατοκύριακο»: Τρεις προ(σ)κλήσεις
- Μπενφίκα – Σπόρτινγκ 1-1: Χωρίς νικητή το ντέρμπι της Λισαβόνας
- ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ θα επεκτείνει την ταξιδιωτική απαγόρευση για πολίτες πάνω από 30 χωρών
