Ford Transit 2012: Με έμφαση στην οικονομία
Το επαγγελματικό μοντέλο της Ford ανανεώνεται, με τον κινητήρα να κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο στη φάση αυτής της αλλαγής.
Γιάννης Καλογερόπουλος
Λένε, ότι οι αριθμοί και οι στατιστικές είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεγελάσεις κάποιον και αυτό σε μερικές περιπτώσεις είναι αλήθεια. Πόσο όμως αυτό μπορεί να ισχύει για το Transit, όταν μόνο εντυπωσιακή μπορείς να χαρακτηρίσεις την αναφορά των αριθμών;
Μετρά 46 αδιάλειπτα χρόνια στην αγορά με τους ανθρώπους που το έχουν προτιμήσει να υπερβαίνουν τα 6,3 εκατομμύρια. Η συνταγή της επιτυχίας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συστατικών την εξέλιξη, στοιχείο που για μια ακόμα φορά δίνει το παρόν στη νέα γενιά Transit, ή αν θέλετε με την πιο σικ ορολογία του, στο Model Year 2012.
Η εμφάνιση παραμένει αναλλοίωτη από το 2006 όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο, με τους σχεδιαστές να αρκούνται στην αλλαγή του χρώματος στην εμπρός μάσκα η οποία είναι πλέον διαθέσιμη σε ασημί και όχι μαύρο χρώμα, ενώ μπλε είναι τα διακριτικά ισχύος της έκδοσης.
Σίγουρα οι άνθρωποι της Ford δεν διεκδικούν για αυτό το Transit τον τίτλο του «ανανεωμένου» βασισμένοι σε αυτές τις μικρές αλλαγές. Ωστόσο δούλεψαν και μάλιστα σκληρά, με τους μηχανικούς να αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο, με στόχο ένα επαγγελματικό μοντέλο με μειωμένους ρύπους, κατανάλωση και κόστος χρήσης.
Δημιούργησαν έναν νέο κινητήρα τούρμπο ντίζελ 2,2 λίτρων ο οποίος κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Dagenham στην Βρετανία και σε αυτό του Isonu της Τουρκίας και έρχεται να αντικαταστήσει στη γκάμα του Transit τις δυο μέχρι πρότινος επιλογές των 2,2 και 2,4 λίτρων.
Ο 2.2 Duratorq χρησιμοποιεί σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail υψηλότερης, κατά 200 bar, πίεσης φθάνοντας πλέον τα 1.800 bar. Αντιστρόφως, μειωμένος είναι πλέον ο λόγος συμπίεσης από τα 17,5:1 στα 15,5:1, ενώ ο νέος υπερσυμπιεστής μεταβλητών πτερυγίων παρέχει μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας.
Νέα είναι και η πολλαπλή εισαγωγής, η οποία φροντίζει για την καλύτερη κατανομή των αερίων πλήρωσης των κυλίνδρων του κινητήρα, με ευεργετικό αποτέλεσμα στη μείωση των εκπομπών οξειδίου του αζώτου. Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις του νέου κινητήρα συνδυάζονται με ειδικά φίλτρα (cDPF Diesel Particular Filter) και νέα εξάτμιση συμβάλοντας στην βελτίωση των προδιαγραφών ρύπων του κινητήρα σε EU5.
Η απόδοση, ανάλογα με την έκδοση διαμορφώνεται για τα μοντέλα με τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς σε 100, 125 και 140 ίππους, ενώ η ισχυρότερη εκδοχή του κινητήρα με τους 155 ίππους είναι διαθέσιμη στο πισωκίνητο Transit. Εντυπωσιακότερη είναι η τιμή ροπή η οποία διαμορφώνεται ανάλογα, από τα 310 μέχρι τα 385 Nm.
Ωστόσο, εκεί που διακρίνονται οι νέοι κινητήρες είναι στην οικονομία καυσίμου. Συγκεκριμένα, με την τεχνολογία ECOnetic να βρίσκεται στη δεύτερη φάση της ζωής της και σε σύγκριση με τα δεδομένα της πρώτης γενιάς, στη νέα επιτεύχθηκε σύμφωνα με τον κατασκευαστή μείωση στην κατανάλωση της τάξης του 8,5%, ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 173 γρ./χλμ., όσον αφορά την έκδοση με το κοντό μεταξόνιο και τον «μικρό» κινητήρα.
Αυτό έγινε με τη βοήθεια του προαιρετικού συστήματος Auto Start-Stop, το οποίο απενεργοποιεί το κινητήρα όταν το Transit βρίσκεται σε στάση και τον ενεργοποιεί αυτόματα μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη, με πολύ ομαλό τρόπο όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε στην πρώτη οδηγική επαφή που είχαμε με το Transit στα περίχωρα του Μονάχου.
Επίσης ο περιοριστής τελικής ταχύτητας στα 110 χλμ./ώρα συμβάλει σημαντικά σε αυτόν τον στόχο, με την Ford να παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα απενεργοποίησης αυτών των συστημάτων, όταν αυτός το επιθυμεί.
Προς την ίδια κατεύθυνση και με γνώμονα την οικονομία, λειτουργούν τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, διαχείρισης της μπαταρίας -που αποσυνδέει τον εναλλάκτη όταν διαπιστώσει ότι το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας υπερβαίνει το 80%- και η μεταβλητή παροχή στην αντλία λαδιού -που προσαρμόζει την πίεση ανάλογα με τα «φορτία» και τις ανάγκες που υπάρχουν. Στα πισωκίνητα μοντέλα υπάρχει επιπλέον μια αντλία που μεταβάλει την υποβοήθηση στο υδραυλικό τιμόνι, εξοικονομώντας καύσιμα.
Μια άλλη παράμετρος που συμβάλει στη μείωση του κόστους χρήσης είναι το διάστημα του προγραμματισμένου service το οποίο ορίζεται στα 50.000 χιλιόμετρα ή κάθε δύο χρόνια, με την εργοστασιακή εγγύηση για την αντιδιαβρωτική προστασία να αγγίζει τα 12 χρόνια.
Πίσω από το τιμόνι του Transit 2012 η εικόνα είναι γνώριμη, αφού οι αλλαγές δεν αφορούν στον σχεδιασμό του εσωτερικού. Κάθεσαι αναπαυτικά και παρά το γεγονός ότι το τιμόνι δε ρυθμίζεται θα βρεις εύκολα τη θέση οδήγησης που θα σε βολέψει. Η κατασκευή είναι ποιοτική για τα μέτρα των επαγγελματικών μοντέλων και οι ξεχασμένοι στο παρελθόν διακόπτες για το χειρισμό του κλιματιστικού δεν είναι ικανοί να σου χαλάσουν την ευχάριστη διάθεση που σου δημιουργεί η πρακτικότητα του συνόλου.
Οι πολλές θήκες θα συγκρατήσουν μικρότερα και μεγαλύτερα αντικείμενα, ποτήρια, μπουκάλια, ενώ ένα πτυσσόμενο ράφι στο κέντρο του ταμπλό θα σας βοηθήσει να κρατήσετε τις σημειώσεις σας
Οδηγώντας το μεγαλύτερο Transit με το μακρύ μεταξόνιο στην ισχυρότερη έκδοση με τη μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς, εντυπωσιαστήκαμε από τον υψηλό δείκτη ευελιξίας του και τον τρόπο που καταφέρνει να κρύβει τον όγκο του. Η ανάρτηση, σφιχτά ρυθμισμένη, ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος και μοιάζει να αναζητά βάρος για να δείξει τις αρετές της, όπως διαπιστώσαμε.
Από την άλλη η έκδοση με την μικρότερη διαθέσιμη ισχύ, το κοντό μεταξόνιο, την μετάδοση της κίνησης στους μπροστινούς τροχούς και το χαμηλότερο μικτό βάρος δείχνει πιο «μαλακή». Κοινός παρονομαστής σε όλες τις εκδόσεις είναι οι έξι σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων. Στις λιγότερο ισχυρές εκδόσεις με την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς το κιβώτιο ταχυτήτων είναι εντελώς νέο και προέρχεται από το Mondeo, προσθέτοντας στο Transit 650 σ.α.λ. στην τελευταία σχέση. Αντίστοιχα, στο Transit των 155 ίππων η διεύρυνση της τελικής σχέσης πρόσθεσε επιπλέον 250 σ.α.λ. μειώνοντας έτσι και στις δυο περιπτώσεις τα επίπεδα θορύβου και φυσικά την κατανάλωση καυσίμου.
Τέλος, αμέτρητες είναι οι επιλογές όσον αφορά τους τύπους των αμαξωμάτων. Το Van διατίθεται με τρία μεταξόνια, τέσσερα μήκη καρότσας, τρία ύψη οροφής και κλειστό χώρο φόρτωσης από 6,5 έως 14,3 κυβικά μέτρα και μικτό βάρος από 2,5 έως 4,6 τόνους. Το Single Cab έχει επίσης τρία μεταξόνια, συν μια έκδοση με εκτεταμένο πλαίσιο, με ή χωρίς πλατφόρμα φόρτωσης και μικτό βάρος από 3 έως 4,6 τόνους με μονούς ή διπλούς πίσω τροχούς, ανάλογα με την έκδοση. Τα ίδια ισχύουν και στο τετράθυρο, ανοικτό, Double Cab με τη διαφορά ότι εδώ τα μεταξόνια είναι δυο.
Την μεταφορά ανθρώπων αναλαμβάνουν οι εκδόσεις Kombi/Tourneo οι οποίες είναι διαθέσιμες με τρία μεταξόνια και τρία ύψη οροφής με τη χωρητικότητα να διαμορφώνεται από δυο έως εννέα άτομα. Μεγαλύτερες ανάγκες έρχεται να καλύψει το Bus το οποίο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 13 έως 17 ατόμων. Το ανανεωμένο Transit 2012 αναμένεται στην ελληνική αγορά στις αρχές του ερχόμενου χρόνου.
auto.in.gr
- Τι έκαναν οι Τζάστιν Τριντό και Κέιτι Πέρι με τον Φούμιο Κισίντα και τη σύζυγό του, Γιούκο;
- Είναι λογικό; Τι σημαίνει όταν ερωτεύεσαι συνεχώς και πολύ γρήγορα
- Κουρέτας: Που πήγαν τα 50 εκατ. ευρώ της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών;
- Γιατί πλημμυρίζει σε κάθε βροχόπτωση η Αθήνα και γιατί βούλιαξε -ξανά- η Μάνδρα;
- Χάνεται ο στόχος για καθολική κάλυψη υγείας ως το 2030
- Σίνθια Ερίβο: Τιμήθηκε με το βραβείο Κερκ Ντάγκλας στο Φεστιβάλ της Σάντα Μπάρμπαρα


