Νέα συστήματα ανάκτησης ενέργειας φιλοδοξεί να εντάξει στην γκάμα της η Volvo, περιορίζοντας παράλληλα τον κυβισμό των κινητήρων και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

«Είναι καιρός να σταματήσουμε να απαριθμούμε κυλίνδρους. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης θα αποκαλύψουμε ένα νέο πρωτότυπο αυτοκίνητο, που αποδεικνύει ότι οι μικρότεροι κινητήρες μπορούν να συμβαδίζουν με τις προσδοκίες των πελατών μας για πολυτέλεια και οδηγική απόλαυση», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Peter Mertens, Αντιπρόεδρος Έρευνας και Ανάπτυξης της Volvo Car Corporation.

Η νέα γκάμα τετρακύλινδρων κινητήρων της Volvo «VEA» (Volvo Environmental Architecture) θα περιλαμβάνει βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα προτάσεων.

«Η προσήλωσή μας στους τέσσερις κυλίνδρους είναι ο ιδανικός τρόπος για να επιτύχουμε την ταχεία μείωση των εκπομπών CO2 και τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου. Θα εξελίξουμε τετρακύλινδρους κινητήρες με υψηλότερες επιδόσεις, σε σχέση με τους σημερινούς εξακύλινδρους και κατανάλωση καυσίμου χαμηλότερη από αυτή της υπάρχουσας γενιάς των τετρακύλινδρων μοτέρ», προσθέτει ο Peter Mertens.

Οι νέοι κινητήρες έχουν περιορίσει τον αριθμό των επιμέρους τμημάτων τους κατά 60%, όντας κατά 90 κιλά ελαφρύτεροι, σε σχέση με τους σημερινούς, ενώ ο συμπαγής σχεδιασμός τους θα ευνοεί τη συνύπαρξη ηλεκτρικών μοτέρ.

Υβριδικοί συνδυασμοί ή αντίστοιχες τεχνολογίες ανάκτησης και επαναχρησιμοποίησης ενέργειας θα προσφέρουν επιπλέον ισχύ, ικανοποιώντας τις υψηλότερες απαιτήσεις.

Σύντομα, άλλωστε, η Volvo θα αποτελέσει έναν από τους πρώτους κατασκευαστές που θα δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες ένα σύστημα λήψης ισχύος από σφόνδυλο.

Γνωστό και ως KERS, το συγκεκριμένο σύστημα ανακτά την κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης του αυτοκινήτου και στη συνέχεια την επαναχρησιμοποιεί συμβάλλοντας στην επιτάχυνσή του.

Σύμφωνα με τον Peter Mertens, η παραπάνω διαδικασία εξασφαλίζει επιπλέον ισχύ 80 ίππων και περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου έως και 20%.

Παράλληλα μία νέα και εξίσου επαναστατική πλατφόρμα (Scalable Platform Architecture) θα επιτρέπει σε όλα σχεδόν τα μοντέλα της Volvo να κατασκευάζονται στην ίδια γραμμή παραγωγής, δημιουργώντας τις απαραίτητες, στις ημέρες μας, οικονομίες κλίμακας.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα που θα προσφέρει η νέα πλατφόρμα της σουηδικής φίρμας θα πρέπει να προσθέσουμε και τον περιορισμό του συνολικού βάρους, ο οποίος μπορεί να φτάσει μέχρι και τα 150 κιλά.

Τέλος, η νέα αρχιτεκτονική των μοντέλων της Volvo θα επιτρέψει τον πιο τολμηρό σχεδιασμό τους, στοιχεία του οποίου θα αποκαλύψει το νέο concept car που θα παρουσιάσει η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στην Φρανκφούρτη.

auto.in.gr