Peugeot HX1: «Πράσινη» πολυμορφική κομψότητα
Η γαλλική φίρμα επαναπροσδιορίζει την έννοια MPV συνδυάζοντας sport στοιχεία σχεδίασης και πολυτέλεια σε ένα περιβαλλοντικά ευσυνείδητο υβριδικό πρωτότυπο το οποίο θα παρουσιάσει στην έκθεση της Φρανκφούρτης, αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το μέλλον του.
Ένα επιβλητικό πρωτότυπο με φιλοδοξίες παραγωγής θα παρουσιάσει η Peugeot στην έκθεση της Φρανκφούρτης που πραγματοποιείται στα μέσα Σεπτεμβρίου. Τo ΗΧ1 δεν είναι τίποτα λιγότερο από ένα εξαθέσιο MPV μήκους 4,95 μέτρων που όμως χάρη στην αξιοποίηση καινοτόμων σχεδιαστικών λύσεων, υπόσχεται να δώσει κομψότερο, και κύριως, αεροδυναμικότερο νόημα στην πολυμορφικότητα.
Χάρη στην ιδιαίτερη αρχιτεκτονική του που συνδυάζει ένα, τηρουμένων των αναλογιών, χαμηλό ύψος (1,373 μ.) με αεροδυναμικά στοιχεία όπως οι ειδικού τύπου ζάντες που «κλείνουν» και γίνονται επίπεδες στις υψηλές ταχύτητες, η κινούμενη αεροτομή, ο αεροδυναμικός συντελεστής του ΗΧ1 περιορίζεται στο 0,28, υπογραμμίζοντας την πρόθεση της γαλλικής φίρμας να αλλάξει τα δεδομένα για την κατηγορία, μιας και κατά δήλωση της, το πρωτότυπο δεν αποτελεί μόνο ενδεικτικό του μελλοντικού σχεδιαστικού προσανατολισμού της αλλά και προπομπό ενός μοντέλου παραγωγής.
Από τα πλέον εντυπωσιακά στοιχεία του γαλλικού concept είναι οι αντίθετα ανοιγόμενες «scissor doors» που έχουν ως στόχο την ευκολότερη πρόσβαση στον θάλαμο επιβατών. Ο τελευταίος παρ’ όλα τα φαινόμενα είναι εξαθέσιος, αξιοποιώντας μια καινοτόμο διάταξη, πέρα από τα συμβατικά τέσσερα καθίσματα δύο ακόμα κρυφά τα οποία αποθηκεύονται στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων.
Και όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς από ένα πρωτότυπο MPV ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί τόσο στα υλικά του θαλάμου που επενδύεται από δέρμα, ξύλο και ματ μεταλλικά στοιχεία όσο και στην παρουσία high-tech στοιχεία όπως το head-up display, o ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής.
Ενδεικτικό των up-market προθέσεων της Peugeot για το μέλλον της κατηγορίας είναι ότι στο πίσω τμήμα της σήραγγας που διαχωρίζει το εσωτερικό ενσωματώνονται μια μηχανή espresso και minibar.
Η κινητήριος δύναμη του ΗΧ1 προέρχεται από την τεχνολογία της Peugeot ΗΥbrid 4 ήδη γνωστή από το 3008. Στην προκειμένη περίπτωση συνυπάρχουν ένας πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων με απόδοση 204 ίππους που κινεί τους μπροστινούς τροχούς και ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 95 ίππων που αναλαμβάνει τον πίσω άξονα. Αυτό συνεπάγεται ότι κατά την ταυτόχρονη λειτουργία των δύο κινητήρων πέρα από τη συνδυαστική ισχύ των 299 ίππων, το HX1 παρέχει τη δυνατότητα τετρακίνησης.
Παράλληλα, το ΗΧ1 διαθέτει δυνατότητα κίνησής του βασιζόμενο αποκλειστικά στον ηλεκτροκινητήρα του με αυτονομία 30 χλμ. ενώ, σε σχέση με τις γνωστές δυνατότητες της τεχνολογίας HYbrid4, στην περίπτωση του πρωτότυπου MPV προστίθεται και η Plug-in λειτουργία, ήτοι η δυνατότητα φόρτισής των μπαταριών ιόντων λιθίου που διαθέτει μέσω οικιακού δικτύου τάσης 240V.
Ως αποτέλεσμα των παραπάνω, η κατανάλωση καυσίμου του ΗΧ1 περιορίζεται στα 3,2 λίτρα/100 χλμ ενώ οι εκπομπές CO2 στα 83 γρ./χλμ.
auto.in.gr
- Ινδονησία: Πάνω από 900 οι νεκροί από τις πλημμύρες – Στους 400 ανέρχονται οι αγνοούμενοι
- «Το κάνουν επίτηδες»: Η Σίντνεϊ Σουίνι ντύθηκε Mαρ-α-Λάγκο και όλοι λένε το ίδιο για την μεταμφίεση της
- Τρόλεϊ: Από την Κυριακή το ξήλωμα καλωδίων του δικτύου
- Live streaming: Ολυμπιακός – ΓΣ Περιστερίου
- Κλειστά ακίνητα: Τέλος χρόνου για τα αποκαλυπτήρια
- Μπενίτεθ: «Πρέπει να προσεγγίσουμε με τη σωστή νοοτροπία τα παιχνίδια – Να μην κάνουμε ανόητα λάθη»
