Αδεια λειτουργίας, τα κριτήρια για τα κολέγια
Ανοίγει το Δημόσιο και για τους σπουδαστές κολεγίων
Ο δρόμος για τη διεκδίκηση θέσεων εργασίας στον δημόσιο τομέα μέσω ΑΣΕΠ άνοιξε για κάθε απόφοιτο ελληνικού κολεγίου, καθώς το προεδρικό διάταγμα 38/2010 που ενσωματώνει στο εθνικό μας δίκαιο τη γνωστή πλέον κοινοτική οδηγία για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων κολεγίων αποτελεί νόμο του κράτους.
Σύμφωνα με την οδηγία, όσοι ευρωπαίοι πολίτες κατέχουν τίτλο εκπαίδευσης από ευρωπαϊκό πανεπιστήμιο πρέπει να αποκτήσουν και επαγγελματικά προσόντα, ακόμη και αν οι σπουδές έχουν ολοκληρωθεί σε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα που εδρεύει σε χώρα της ΕΕ.
Η χώρα μας έχει τη δυνατότητα να ελέγξει εάν η εκπαίδευση στο ίδρυμα, που παρέσχε την κατάρτιση, έχει πιστοποιηθεί επισήμως από το εκπαιδευτικό ίδρυμα που βρίσκεται στο κράτος- μέλος καταγωγής του τίτλου, αν τα πτυχία είναι ίδια με αυτά που θα είχαν χορηγηθεί εάν η εκπαίδευση είχε πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στο κράτος- μέλος καταγωγής του τίτλου, και αν στη χώρα προέλευσης οι σπουδές αυτές οδηγούν σε ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά που ζητούνται από τον απόφοιτο στην Ελλάδα.
Επίσης, η Ελλάδα διατηρεί το δικαίωμα να επιβάλει στον ενδιαφερόμενο πρόσθετες εξετάσεις ή πρακτική άσκηση, εάν κρίνει ότι οι σπουδές υστερούν σε σχέση με αυτές που παρέχονται στη χώρα από τα ΑΕΙ για αντίστοιχες ειδικότητες.
Τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων κολεγίων θα κρίνονται από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ) για τα επόμενα δύο έτη. Από το 2013, η αρμοδιότητα αυτή θα περιέλθει στα επιμελητήρια και στις επαγγελματικές και επιστημονικές ενώσεις όπως το ΤΕΕ, το Οικονομικό Επιμελητήριο, οι Ιατρικοί και Δικηγορικοί Σύλλογοι κ.ά., ενώ ταυτόχρονα θα θεσπιστεί και στην Ελλάδα το Εθνικό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων σε αναλογία με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό, το οποίο έχει οκτώ επίπεδα.
Η αναγνώριση των πτυχίων των αποφοίτων των κολεγίων ισχύει αναδρομικά από το 1989 δηλαδή από την υπογραφή της πρώτης Ευρωπαϊκής Οδηγίας (48/1989).
Άδεια λειτουργίας για 30 κολέγια
Κανόνες βάζει το υπουργείο Παιδείας στον χώρο των ιδιωτικών κολεγίων, δίνοντας άδεια λειτουργίας στα 30 από τα 40 κολέγια που είχαν καταθέσει αρχικά φάκελο.
Οι αλλαγές στον συγκεκριμένο τομέα αρχίζουν κιόλας από την ονομασία, αφού τα εκπαιδευτήρια που έλαβαν άδειες μετονομάζονται σε Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.
Η υπουργός Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, τονίζει πως ο όρος «κολέγια» θα μπορεί να χρησιμοποιείται, ωστόσο θα πρέπει απαραιτήτως να αναγράφεται συγχρόνως ότι είναι Κέντρα Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης.
Οι βασικοί λόγοι για τους οποίους έμειναν χωρίς άδεια 10 από τα 40 ιδιωτικά εκπαιδευτήρια, τα οποία είχαν λάβει άδεια να λειτουργήσουν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ήταν κυρίως προβλήματα με τις εγγυητικές επιστολές, ελλείψεις και προβλήματα στις κτιριακές υποδομές, ενώ κάποια δεν είχαν καθόλου ή είχαν ελλιπή σύμβαση με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Οι φάκελοι των κολεγίων εξετάστηκαν από το Εθνικό Κέντρο Πιστοποίησης Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο θα συνεχίσει να ελέγχει τα κολέγια που πήραν άδεια, αλλά και θα διερευνά πόσα άλλα τυχόν λειτουργούν χωρίς να έχουν άδεια και τα οποία πρέπει να κλείσουν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα κολέγια που πήραν άδεια θα λειτουργήσουν τα τμήματα εκείνα που έχουν σύμβαση με τα πανεπιστήμια του εξωτερικού με τα οποία είναι συνδεδεμένα.
Όσον αφορά τους σπουδαστές των κολεγίων που δεν έχουν πάρει άδεια, αυτοί μπορούν να μετεγγραφούν σε αντίστοιχες ειδικότητες κολεγίων που έχουν πάρει άδεια ή ακόμη να συνεχίσουν τις σπουδές στα πανεπιστήμια του εξωτερικού με τα οποία έως τώρα συνεργάζονταν τα κολέγιά τους.
Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνει για τους σπουδαστές που φοιτούν σε κολέγια, τα οποία δεν έχουν συνεργασία με κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού, καθώς τα συγκεκριμένα κολέγια ουσιαστικά λειτουργούν παράνομα.
Τα κριτήρια για τα κολέγια
Για τη χορήγηση άδειας λειτουργίας Κέντρου Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης λαμβάνονται υπόψη τα εξής κριτήρια:
-Κτιριακές υποδομές, χώροι διδασκαλίας και μελέτης των σπουδαστών και υλικοτεχνικός εξοπλισμός που να ανταποκρίνονται προς τα παρεχόμενα προγράμματα σπουδών και τον αριθμό των σπουδαστών.
-Διοικητική στελέχωση: Κάθε Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης πρέπει να έχει το απαιτούμενο διοικητικό προσωπικό υποστήριξης το οποίο εξασφαλίζει τη γραμματειακή οργάνωση, τον οργανωτικό σχεδιασμό, την αρτιότητα των εγκαταστάσεων και τις συνθήκες υγιεινής των χώρων.
-Πληρότητα προγράμματος σπουδών: Κάθε Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης πρέπει να καλύπτει με πληρότητα τα παρεχόμενα γνωστικά αντικείμενα.
-Αριθμός και προσόντα διδασκόντων: Οι διδάσκοντες πρέπει να μην έχουν καταδικαστεί για οποιοδήποτε αδίκημα που αποτελεί κώλυμα διορισμού σε δημόσια θέση και να έχουν εγγραφεί στο Μητρώο Διδασκόντων Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης. Πρέπει να είναι κάτοχοι πτυχίου ΑΕΙ ή μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου σπουδών της ημεδαπής ή ισότιμου της αλλοδαπής.
-Αξιοπιστία και οικονομική δυνατότητα. Κάθε Κέντρο Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης πρέπει να είναι αξιόπιστο και οικονομικά εύρωστο λειτουργώντας με βάση πλήρη και εμπεριστατωμένη τριετή οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας.
in.gr
- Το crypto θαύμα του Έρικ Τραμπ: Πώς πολλαπλασίασε την περιουσία του σε έναν χρόνο
- Wall Street: Μια νέα «αγαπημένη» μετοχή της (ξανά)ανακάλυψαν οι billionaires
- Προεδρικές εκλογές στην Ονδούρα: Ο ΟΑΚ ζητεί «επιτάχυνση» της καταμέτρησης
- Αλγερία: 14 νεκροί, 34 τραυματίες σε τροχαίο στο οποίο ενεπλάκη λεωφορείο
- Νομικό μέτωπο από Costco, Revlon και Kawasaki κατά των δασμών Τραμπ
- Μάλι: Νέα επίθεση τζιχαντιστών εναντίον οχηματοπομπής που μετέφερε καύσιμα [Βίντεο]
