O Jenson Button κατέκτησε μια από τις πιο παράδοξες νίκες της σύγχρονης ιστορίας της Formula 1 στο δραματικό GP Καναδά, που διακόπηκε για σχεδόν δύο ώρες λόγω κατακλυσμού, αφού πρώτα συγκρούστηκε με τον ομόλογό του Lewis Hamilton, πέρασε έξι (!) φορές από τα pits, άλλαξε εμπρός πτέρυγα κι εκμεταλλεύτηκε ένα οδηγικό λάθος του κυρίαρχου Sebastian Vettel στον τελευταίο γύρο!

Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι αγωνοδίκες έχουν ανακοινώσει πως θα εξετάσουν τις ώρες μετά τον αγώνα τα δύο συμβάντα στα οποία ενεπλάκη ο Αγγλος οδηγός της McLaren και οδήγησαν στην εγκατάλειψη του Lewis Hamilton, στον 8ο γύρο, και του Fernando Alonso, στον 37ο από τους 70.

Ο 7ος φετινός αγώνας της Formula 1 ξεκίνησε υπό βροχή, διακόπηκε στον 25ο γύρο όταν η μπόρα έγινε καταρρακτώδης, επανεκκίνησε μετά από σχεδόν δύο ώρες και ολοκληρώθηκε με την ιδανική γραμμή να έχει στεγνώσει πλήρως. Σε αυτές τις συνθήκες, τον κύριο ρόλο έπαιξαν οι επιλογές ελαστικών και η ικανότητα ή τύχη κάθε οδηγού να μένει μακριά από μπελάδες.

Το βάθρο συμπλήρωσε δεύτερος ο Sebastian Vettel, φανερά απογοητευμένος για την προσωρινή απώλεια του ελέγχου της Red Bull RB7 που του κόστισε τη νίκη στον τελευταίο γύρο, και ο ομόλογός του Mark Webber – που στους τελευταίους γύρους πέρασε τον Michael Schumacher και στέρησε από τον Γερμανό το πρώτο του βάθρο μετά την επιστροφή του στη F1!

Η εκκίνηση δόθηκε εν κινήσει, πίσω από το Όχημα Ασφαλείας και με υποχρεωτική χρήση των ελαστικών ακραίας βροχής από όλους τους πιλότους. Στον 5ο γύρο το Ο.Α. αποχώρησε και τον Sebastian Vettel απείλησε ο Fernando Alonso, αλλά δεν κατάφερε να τον περάσει.

Ο Felipe Massa έμεινε τρίτος, ενώ οι L. Hamilton και M. Webber είχαν επαφή, που έριξε τον Αυστραλό στην 14η θέση. Έτσι, το τέλος του γύρου βρήκε τους Nico Rosberg και Michael Schumacher της Mercedes στην 4η και 5η θέση, εμπρός από τις McLaren των J. Button και L. Hamilton.

Ωστόσο, στον 8ο γύρο ήρθε η στιγμή της επαφής των δύο Άγγλων της McLaren. Ο L. Hamilton προσπάθησε να περάσει τον J. Button στην κεντρική ευθεία, αλλά ο πρώτος στριμώχτηκε και ακούμπησε στον τοίχο, με αποτέλεσμα να καταστρέψει τον πίσω αριστερό τροχό του και να εγκαταλείψει.

Στην πίστα μπήκε ξανά το Ο.Α., ενώ ο J. Button έπεσε 12ος καθότι χρειάστηκε να μπει στα pits για την επιδιόρθωση της όποιας ζημιάς. Ωστόσο, λίγο αργότερα ο Άγγλος έμελλε να πέσει στην 14η θέση, διότι δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pits εξαιτίας υπέρβασης του ορίου ταχύτητας πίσω από το Όχημα Ασφαλείας.

Εκείνη τη στιγμή άρχισε να ψιχαλίζει, αλλά σύντομα η βροχή σταμάτησε. Έτσι, από τον 18ο γύρο οι F. Alonso, J. Button, N. Rosberg και M. Schumacher αποφάσισαν να ρισκάρουν και να τοποθετήσουν ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, καθώς έβλεπαν ότι το νερό άρχισε να απομακρύνεται από την πίστα.

Πιθανώς όλοι να παρασύρθηκαν από το ρυθμό του J. Button, που επέλεξε πρώτος να τοποθετήσει αυτά τα ελαστικά, αλλά η απόφασή τους αποδείχθηκε ατυχής. Στον 20ό γύρο η βροχή έφτασε δυνατή, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οδηγοί να ξανακάνουν μέσα σε δύο γύρους και δεύτερο pit-stop, για να βάλουν ξανά «βρόχινη» γόμα!

Εκείνη τη στιγμή, η βροχόπτωση ήταν τόσο έντονη και η ορατότητα τόσο φτωχή, ώστε οι αγωνοδίκες έβαλαν -για 3η φορά- στην πίστα το Όχημα Ασφάλειας. Πίσω τους σχηματίστηκαν οι S. Vettel, Kamui Kobayashi, F. Massa, Nick Heidfeld, Vitaly Petrov, Paul di Resta, M. Webber και F. Alonso – εκ των οποίων μόνο ο πρώτος, ο τρίτος και οι δύο τελευταίοι είχαν κάνει έστω κι ένα pit-stop.

Αυτή η σειρά έμελλε να είναι και η σειρά εκκίνησης όταν ο αγώνας θα επανεκκινούσε, καθώς στον 25ο γύρο οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να βγάλουν κόκκινη σημαία και να διακόψουν το GP Καναδά, μέχρι να εξασθενήσει ο κατακλυσμός στο νησάκι της Παναγίας.

Πέρασαν σχεδόν δύο ώρες, στη διάρκεια των οποίων οι επώνυμοι προσκεκλημένοι πήγαν όπου μπορούσαν να πάνε και είδαν ό,τι είχαν να δουν και πλέον άρχισαν να κουνάνε νευρικά το ένα πόδι πάνω στο άλλο.

Η επανεκκίνηση έγινε και πάλι πίσω από το Όχημα Ασφαλείας, με πλήρως «βρόχινα» ελαστικά. Μόλις βγήκε το Ο.Α., ο S. Vettel σύντομα έκανε μια μικρή διαφορά, καθώς ο K. Kobayashi προσπαθούσε να κρατήσει πίσω του τον F. Massa.

Η ιδανική γραμμή άρχισε να στεγνώνει και δύο γύρους μετά οι οδηγοί επέλεξαν να τοποθετήσουν ενδιάμεση γόμα βροχής, ώσπου στον 37ο γύρο το Όχημα Ασφαλείας επέστρεψε.

Η Ferrari του F. Alonso έμεινε ανικητοποιημένη και σβηστή πάνω στα κερμπς, έπειτα από την επαφή του Ισπανού με τον J. Button. Ο Αγγλος συνέχισε με κλατάρισμα και αναγκάστηκε να μπει ξανά στα pits και να πέσει στην τελευταία θέση!

Μετά την αποχώρηση του Ο.Α., οι Paul di Resta και N. Heidfeld συγκρούστηκαν και ο V. Petrov δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pits, για υπερβολική ταχύτητα πίσω από το Ο.Α. Έτσι ο M. Schumacher, που έκανε τα πάντα σωστά στις αλλαγές ελαστικών, βρέθηκε στην 4η θέση και πλέον απειλούσε τους K. Kobayashi και F. Massa.

Στον 51ο γύρο, όμως, ένα λάθος του Ιάπωνα ανάγκασε τον Βραζιλιάνο να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι και έτσι ο «Schumi» είδε μπροστά του την ευκαιρία.

Ο Michael Schumacher τέτοιες ευκαιρίες δεν τις αφήνει να χαθούν.

Ανέβηκε στη 2η θέση – και μάλιστα την κράτησε μετά την αλλαγή των οδηγών σε slicks, πολύ μαλακά ελαστικά, στον 51ο γύρο που πλέον η ιδανική γραμμή είχε στεγνώσει. Εκείνη τη στιγμή, 19 γύρους πριν το τέλος, ο S. Vettel μπροστά του είχε προβάδισμα 11 δευτερολέπτων.

Όμως η διαφορά αυτή εξανεμίστηκε στον 57ο γύρο, καθώς το Ο.Α. μπήκε για 5η φορά, για να καθαριστούν τα συντρίμμια της Renault του Nick Heidfeld, έπειτα από επαφή με τον Kamui Kobayashi που έστειλε τον Γερμανό στον τοίχο.

Παράλληλα, ο Felipe Massa έσπασε το ρύγχος της Ferrari και έχασε τις ελπίδες του για βάθρο, καθώς στην προσπάθειά του να περάσει ένα αργότερο μονοθέσιο πάτησε με τα slicks ελαστικά στο βρεγμένο, έχασε τον έλεγχο και χτύπησε στη μπαριέρα.

Το Όχημα Ασφαλείας βγήκε από την πίστα εννέα γύρους πριν το τέλος. Ο S. Vettel άνοιξε και πάλι μικρή διαφορά ασφαλείας, μπροστά από το «τρενάκι» των M. Schumacher, M. Webber και J. Button. Οι τρεις τους είχαν αρκετές εναλλαγές θέσεων, που τελικά βρήκαν τον Άγγλο επικεφαλής, πέντε γύρους πριν το τέλος.

Από εκεί και μετά ο ρυθμός του πρωταθλητή του 2009 ήταν τόσο καταιγιστικός που κατάφερε να καλύψει το προβάδισμα τεσσάρων δευτερολέπτων που είχε στην κορυφή ο πρωταθλητής του 2011! Ο J. Button έφτασε τον S. Vettel στον προτελευταίο γύρο.

Παρότι στο τέλος είχε το δικαίωμα της χρήσης της πίσω πτέρυγας, ο οδηγός της McLaren δεν κατάφερε να πλησιάσει τη Red Bull όσο χρειαζόταν για να προσπεράσει. Η νίκη του ήρθε όταν ο S. Vettel γλίστρησε, πέντε στροφές πριν την καρό σημαία.

F1 – GP ΚΑΝΑΔΑ 2011
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

1. Button (McLaren) 1:23:50.995
2. Vettel (RBR) +2.709
3. Webber (RBR) +13.828
4. Schumacher (Mercedes) +14.219
5. Petrov (Renault) +20.395
6. Massa (Ferrari) +33.225
7. Kobayashi (Sauber) +33.270
8. Alguersuari (STR) +35.964
9. Barrichello (Williams) +45.100
10. Buemi (STR) +47.000
11. Rosberg (Mercedes) +50.400
12. De la Rosa (Sauber) +1:03.600
13. Liuzzi (Hispania) +1 γύρος
14. Karthikeyan (Hispania) +1 γύρος
15. D’Ambrosio (Virgin) +1 γύρος
16. Glock (Virgin) +1 γύρος
17. Trulli (Lotus) +1 γύρος
18. Di Resta (Force India) +3 γύροι
ΕΓΚ Maldonado (Williams) +8 γύροι
ΕΓΚ Heidfeld (Renault) +13 γύροι
ΕΓΚ Sutil (Force India) +10 γύροι
ΕΓΚ Alonso (Ferrari) +26 γύροι
ΕΓΚ Kovalainen (Lotus) +34 γύροι
ΕΓΚ Hamilton (McLaren) +62 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ

1. Vettel 161
2. Button 101
3. Webber 94
4. Hamilton 85
5. Alonso 69
6. Massa 32
7. Petrov 31
8. Heidfeld 29

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull 255
2. McLaren 186
3. Ferrari 101
4. Renault 60
5. Mercedes 52
6. Sauber 27
7. Toro Rosso 12
8. Force India 10

auto.in.gr