Δεν επηρεάζεται η διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στην οποία προτίθεται να προχωρήσει το Ελληνικό Δημόσιο, από την όποια απόφαση της Hochtief να πωλήσει μέρος ή το σύνολο των μετοχών της που έχει στην κατοχή της στο ΔΑΑ.

Αυτό δήλωσαν κύκλοι της εταιρείας του Αεροδρομίου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, όταν ρωτήθηκαν με αφορμή τις πληροφορίες που κυκλοφορούν τα τελευταία 24ωρα σε ευρωπαϊκές εφημερίδες και αναπαράχθηκαν από Μέσα Ενημέρωσης.

Η μετοχική σύνθεση του ΔΑΑ έχει ως εξής:

  • Ελληνικό δημόσιο: 16.500.000 μετοχές και 55%
  • Hochtief AirPort GmbH: 8.000.004 μετοχές και 26,667%
  • Hochtief AirPort Capital GmbH: 4.000.002 μετοχές και 13,333%
  • Οικογένεια Κοπελούζου: περίπου 1,5 εκατομμύρια μετοχές και 5%.

Η Hochtief AirPort GmbH έχει συγχωνευθεί στον ισπανικό Κατασκευαστικό Όμιλο ACS, ο οποίος έχει πλέον αλλάξει στρατηγική και δεν ενδιαφέρεται για κατασκευή έργων με τη μέθοδο της παραχώρησης, αλλά επιθυμεί να κεφαλαιοποιήσει τις επενδύσεις που έχει κάνει.

Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής, η ACS έχει εκφράσει την επιθυμία της να προχωρήσει στην πώληση των μετοχών που διαθέτει στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Σίδνεϊ, του Αμβούργου, του Ντίσελντορφ, της Βουδαπέστης και των Τιράνων.

Μάλιστα, όπως εξήγησαν οι κύκλοι του Αεροδρομίου, η επιθυμία αυτή της η Hochtief AirPort GmbH δεν είναι τωρινή, αλλά έχει ξεκινήσει από το 2009 και στην παρούσα φάση συλλέγει προσφορές από επενδυτικά σχήματα.

Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρία επιθυμεί να πωλήσει το ποσοστό της, 26,667% που κατέχει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τόνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, δεν επηρεάζει καθόλου τα σχέδια της κυβέρνησης για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ, που λήγει το 2026, καθώς οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν μεταξύ της εταιρίας του Αεροδρομίου και του Ελληνικού Δημοσίου, που είναι και ο βασικός μέτοχος, ενώ η μετοχική ισορροπία του Αεροδρομίου δεν αλλάζει, άσχετα με το αν η η Hochtief AirPort GmbH πωλήσει το ποσοστό της ή όχι.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ