Κωστούλας Γεώργιος

Επιταχύνθηκε ο ρυθμός μείωσης των λιανικών πωλήσεων τον Μάρτιο, καθώς αυξήθηκε στο 17,5% από 10,6% τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε την Τρίτη η Ελληνική Στατιστική Αρχή.

Η σημαντική επιδείνωση τον Μάρτιο οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι πωλήσεις που σχετίζονται με τις εορτές του Πάσχα έγιναν κατά κύριο λόγο τον Απρίλιο, σε αντίθεση με πέρυσι που έγιναν τον Μάρτιο.

Ο Δείκτης Όγκου, χωρίς τα καύσιμα, υποχώρησε κατά 17,7%, έναντι αύξησης 10,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2010 προς το 2009.

Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών, με τα καύσιμα, κατά το μήνα Μάρτιο 2011, σε σύγκριση με το δείκτη του Μαρτίου 2010, σημείωσε μείωση 13,2%, έναντι αύξησης 14,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2010 προς το 2009.

Χωρίς τα καύσιμα, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών μειώθηκε κατά 15,5%, έναντι αύξησης 11% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του 2010 προς το 2009.

ΓΣΕΒΕΕ: σε οριακό σημείο η κατάσταση

Σχολιάζοντας τα στοιχεία η Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδος (ΓΣΕΒΕΕ) σημειώνει: «Η ζοφερή εικόνα που εμφανίζεται στο λιανικό εμπόριο από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία αναδεικνύει και την κατάσταση συνολικά της οικονομίας, καθώς οι εξελίξεις στο εμπόριο επηρεάζουν πολλούς κλάδους (μεταποίηση, βιοτεχνία, μεταφορές κλπ.).

» Η Κυβέρνηση θα πρέπει να λάβει πολύ σοβαρά υπόψη την πραγματικότητα της ελληνικής οικονομίας κατά τους σχεδιασμούς της για τα νέα μέτρα, ώστε να μην επιφέρει το καίριο πλήγμα στην αγορά».

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, κατά τη ΓΣΕΒΕΕ η κατάσταση στο λιανικό εμπόριο έχει φτάσει σε οριακό σημείο, καθώς ο Δείκτης Όγκου τον Μάρτιο του 2011 παρουσιάζει μείωση κατά 17,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και σημειώνεται ότι τα στοιχεία επιβεβαιώνουν την έρευνα του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ που αποτύπωναν τις αρνητικές προβλέψεις των επιχειρηματιών για το πρώτο εξάμηνο του 2011.

Συγκεκριμένα:

  • Οι συναλλαγές στο λιανικό εμπόριο (εκτός καυσίμων και λιπαντικών) μόλις ξεπερνούν το 80% των αντίστοιχων του 2005.
  • Σε σχέση με την αντίστοιχη κατάσταση πριν 3 χρόνια, δηλαδή λίγο πριν το ξέσπασμα της κρίσης (Μάρτιος 2008 – Μάρτιος 2011), ο Δείκτης Όγκου στο Λιανικό Εμπόριο έχει μειωθεί κατά σχεδόν 22%
  • Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011, παρατηρείται μείωση του Δείκτη σε όλες τις κατηγορίες καταστημάτων, με μοναδική εξαίρεση τα πολυκαταστήματα. Σε ορισμένες μάλιστα κατηγορίες (έπιπλα, οικιακός εξοπλισμός, ένδυση, υπόδηση) η μείωση φτάνει ή ακόμα και ξεπερνά το 25% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2010.

Γίνεται, έτσι προφανές ότι η μικρή αύξηση στο δείκτη για τα πολυκαταστήματα οφείλεται κυρίως στην εξάπλωσή τους (αύξηση των τετραγωνικών μέτρων).

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ