Μετρό με πέντε γραμμές στη Θεσσαλονίκη μέχρι το 2020, σύμφωνα με τον Γ.Μαγκριώτη
Σε 33 χιλιόμετρα θα εκτείνεται το δίκτυο του μετρό στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε τη Δευτέρα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης. Μιλώντας σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ανέλυσε το στρατηγικό σχέδιο υποδομών της πόλης, το οποίο, σε ό,τι αφορά το μετρό, περιλαμβάνει πέντε γραμμές συνολικού μήκους 33 χλμ.
Σε 33 χιλιόμετρα θα εκτείνεται το δίκτυο του μετρό στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών της Θεσσαλονίκης, όπως τόνισε τη Δευτέρα ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Μαγκριώτης. Μιλώντας σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ανέλυσε το στρατηγικό σχέδιο υποδομών της πόλης, το οποίο, σε ό,τι αφορά το μετρό, περιλαμβάνει πέντε γραμμές συνολικού μήκους 33 χλμ.
Η πρώτη γραμμή θα διασχίζει τον Δήμο Θεσσαλονίκης, η δεύτερη θα περνάει από τις ανατολικές συνοικίες, την Καλαμαριά και θα καταλήγει στη Μίκρα, η τρίτη γραμμή θα ξεκινά από την Πλατεία Δημοκρατίας και θα φτάνει έως την Ευκαρπία, η τέταρτη θα περνάει από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, την Ξηροκρήνη, τους Αμπελόκηπους, τη Μενεμένη, τον Εύοσμο και το Κορδελιό και η πέμπτη θα έχει σημείο εκκίνησης το πανεπιστήμιο και θα διασχίζει την Τούμπα, τη Χαριλάου, καταλήγοντας στη Νέα Ελβετία.
Επίσης, έπειτα από μελέτη θα επιλεγεί και το μέσο σταθερής τροχιάς που θα ενώνει την Μίκρα με το Αεροδρόμιο. Ήδη έχουν πέσει διάφορες προτάσεις στο τραπέζι, όπως τραμ, υπερυψωμένο monorail ή επίγειο μετρό. Πάντως, η εν λόγω περιοχή θεωρείται «ρυμοτομικά» δύσκολη, ενώ η γη της έχει αποκτήσει υψηλή αξία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ενδεχόμενο απαλλοτριώσεων.
Ακόμη, σε φάση μελέτης βρίσκεται η επέκταση του μετρό προς την Σταυρούπολη (6,5 χλμ και 6 σταθμοί), η γραμμή προς Εύοσμο (4,5 χλμ και 4 σταθμοί), ο νέος κλάδος Πανεπιστήμιο – Νέα Ελβετία, μέσω Τούμπας και Χαριλάου (3,8 χλμ και 3 σταθμοί)
Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, έως το 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η πρώτη γραμμή στα όρια του δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και η δεύτερη γραμμή προς Καλαμαριά. Ακόμη, το 2013 αναμένεται να δημοπρατηθεί η πρώτη γραμμή προς τη Δυτική Θεσσαλονίκης από τον Βαρδάρη έως την Ευκαρπία.
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στη δημιουργία της εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι μελετάται για δημοπράτηση το πρώτο τμήμα του έργου που φτάνει ως τον κόμβο Πεύκων, καθώς θα αποφορτίσει κυκλοφοριακά τις όμορες περιοχές (κόστος 120 εκατ. ευρώ), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2015. Επίσης, τίθεται ως προτεραιότητα ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του βορειοανατολικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας έως τον κόμβο του Γηροκομείου.
Ακόμη, ο κ. Μαγκριώτης σημείωσε ότι προβλέπεται αναβάθμιση της υπάρχουσας περιφερειακής οδού σε μήκος οκτώ χλμ. με τη μετατροπή επτά υφιστάμενων κόμβων σε ανισόπεδους, με κόστος 200 εκατ. ευρώ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ακίνητα: Οι αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ – Ποιοι θα πληρώσουν περισσότερο και ποιοι λιγότερο το 2026
- Ηλιάνα Μαυρομάτη: Τι αποκαλύπτει για τον ρόλο της Μιρέλλας στη σειρά του MEGA «Μια νύχτα μόνο»
- Βίντεο με την εξέλιξη της κακοκαιρίας Byron – Μέχρι πότε θα κρατήσουν οι καταιγίδες στην Αττική
- Νέα απάτη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ εις βάρος του ΕΟΠΥΥ – Τρεις συλλήψεις για εικονικές συνταγογραφήσεις
- Μέλος διοίκησης Φενέρ: «Το Παναθηναϊκός – Βαλένθια είναι απόψε, οι καιρικές συνθήκες δεν διαφέρουν, τι θα αλλάξει;»
- Ευρωπαϊκό πρόστιμο 140 εκατ. ευρώ στο Χ για αδιαφάνεια και παραπλάνηση χρηστών – Ενόχληση στην Ουάσιγκτον