Adrian Newey: «Σκέφτηκα να φύγω από την F1 το 1994»
Δεκαεπτά χρόνια μετά την απώλεια του Ayrton Senna στην τραγωδία της Imola, ο (τότε) επικεφαλής σχεδιαστής της Williams μίλησε για τις αιτίες του δυστυχήματος και περιέγραψε την οδύνη του ίδιου και της ομάδας τις εβδομάδες που ακολούθησαν.
Ο Adrian Newey, ο άνθρωπος που σχεδίασε τη Williams FW16 με την οποία ο Ayrton Senna έχασε τη ζωή του στην τραγωδία του GP Αγίου Μαρίνου το 1994, δήλωσε ότι τα γεγονότα εκείνης της Πρωτομαγιάς τον συντάραξαν τόσο ώστε σκέφτηκε την αποχώρησή του από τη Formula 1, ενώ παραδέχθηκε ότι εκείνο το μονοθέσιό του ήταν πολύ κακά σχεδιασμένο.
Ο Βρετανός, ωστόσο, αποφάσισε να μείνει στο σπορ και τα επόμενα χρόνια κέρδισε παγκόσμια πρωταθλήματα ως επικεφαλής σχεδιαστής και τεχνικός διευθυντής της Williams, αργότερα της McLaren και σήμερα της Red Bull Racing.
Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Guardian δήλωσε ότι δεν έχει το ψυχικό σθένος να παρακολουθήσει το ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε πρόσφατα για τη ζωή του Ayrton Senna και συνέχισε: «Τα λίγα μαλλιά που είχα έπεσαν μετά το δυστύχημα. Με άλλαξε το δυστύχημα, ήταν φρικτό.
Τόσο ο [Τεχνικός Διευθυντής] Patrick Head όσο και εγώ αναρωτηθήκαμε μέσα μας αν θα έπρεπε να συνεχίσουμε την καριέρα μας στους αγώνες. Θέλαμε να βρισκόμαστε σε ένα σπορ όπου ένας οδηγός μπορεί να σκοτωθεί οδηγώντας κάτι που εμείς δημιουργήσαμε;
Έπειτα, υπήρχε και το ερώτημα αν το ατύχημα συνέβη επειδή έσπασε κάτι λόγω κακού δικού μας σχεδιασμού. Τότε άρχισε η δικαστική υπόθεση. Το δικαστήριο ήταν μια καταθλιπτική ενόχληση, μας ασκούσε επιπλέον πίεση, αλλά δεν με ανάγκασε να αναρωτηθώ αν θέλω να συνεχίσω να εμπλέκομαι στη Formula 1. Αυτό που έχει σημασία είναι η εσωτερική αναζήτηση που κάνεις, όχι οι κατηγορίες.
Για όλη την ομάδα ήταν απίστευτα δύσκολη δοκιμασία. Θυμάμαι ότι η επόμενη Δευτέρα ήταν αργία και ορισμένοι από εμάς πήγαμε στο εργοστάσιο για να αναλύσουμε τα δεδομένα και να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε τι συνέβη. Οι εβδομάδες που ακολούθησαν ήταν οδυνηρές».
Μιλώντας για τις αιτίες του δυστυχήματος, συμπλήρωσε: «Η απόλυτη αλήθεια είναι ότι κανείς δεν θα μάθει ποτέ τι ακριβώς συνέβη. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έσπασε η κολώνα του τιμονιού και το μεγάλο ερώτημα είναι αν έσπασε κατά την πρόσκρουση ή αν έσπασε νωρίτερα και προκάλεσε το ατύχημα. Εμφάνιζε ρωγμές και θα έσπαγε κάποια στιγμή.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι το σχέδιο [του μονοθεσίου] ήταν πολύ κακό. Ωστόσο, όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι το μονοθέσιο δεν βγήκε από την πίστα εξαιτίας της σπασμένης κολώνας του τιμονιού. Το πίσω δεξί ελαστικό πιθανότατα υπέστη κλατάρισμα από συντρίμμια που υπήρχαν στην πίστα. Αν μου ζητούσαν να βρω την πιθανότερη αιτία, αυτή θα επέλεγα», κατέληξε.
auto.in.gr
- Δίκη Βαλυράκη: Μάρτυρας κατέθεσε στη δίκη ότι είδε να χτυπούν με κοντάρι τον πρώην υπουργό
- Brussels Signals ‘No More Studies Needed’ for Greece–Cyprus Power Link
- 35 χρόνια Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ: Γιορτή Γνώσης & Δημιουργίας
- Η ΚΝΕ για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου
- Μπράιτον: Εκτός για μήνες ο Τζίμας
- Οκτώ σκάφη προσδέθηκαν για πρώτη φορά ταυτόχρονα στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
