Κωστούλας Γεώργιος

Η Coca-Cola Hellenic ανακοίνωσε την Τρίτη συγκρίσιμες καθαρές ζημίες, ύψους 1 εκατ. ευρώ, για το πρώτο τρίμηνο του 2011, εξαιτίας της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών.

Ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκοσμίως εμφιαλωτής των προϊόντων της Coca-Cola KO. ανακοίνωσε συγκρίσιμες καθαρές ζημίες 1 εκατ. ευρώ, έναντι καθαρών κερδών 29,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Οι αναλυτές, σύμφωνα με το Reuters, προέβλεπαν καθαρά κέρδη 25,6 εκατ. ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 3% στα 1,416 δισ. ευρώ και ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1% στα 434 εκατ. unit cases.

Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 3% στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, ενώ οι πωλήσεις του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού αυξήθηκαν κατά 5%.

Ο όγκος πωλήσεων των εμφιαλωμένων νερών υποχώρησε κατά 4% και των χυμών κατά 8%.

Το πρώτο τρίμηνο του 2011, όπως επισημαίνει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, πέτυχε αύξηση του μεριδίου στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών στις περισσότερες από τις αγορές που δραστηριοποιείται, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, της Ελλάδας, της Νιγηρίας, της Ρουμανίας, της Ιταλίας, της Τσεχίας και της Ιρλανδίας.

Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο καθαρός δανεισμός κυμαινόταν στα 1,893 δισ. ευρώ και οι καθαρές ταμειακές εκροές στα 68 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία αναμένει την ομαλοποίηση των καθαρών ταμειακών ροών κατά τη διάρκεια του έτους.

Για την περίοδο 2011-2013, οι καθαρές ταμειακές ροές προβλέπεται από την 3Ε ότι θα ανέλθουν στα 1,6 δισ. ευρώ, ενώ οι σωρευτικές κεφαλαιουχικές δαπάνες στα 1,5 δισ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος, Δώρος Κωνσταντίνου, δήλωσε: «Για ακόμη μια φορά η γεωγραφική μας διασπορά μας επέτρεψε να σημειώσουμε αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο του 2011 παρά τη δυσμενή επίδραση που είχε η μεταφορά της εορτής του Πάσχα στο δεύτερο τρίμηνο φέτος. Ωστόσο, οι αυξανόμενες τιμές των πρώτων υλών στη διάρκεια αυτού του, λιγότερο σημαντικού για τις δραστηριότητές μας, τριμήνου είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της κερδοφορίας της εταιρείας.»

» Μολονότι το κόστος πρώτων υλών θα παραμείνει πρόκληση για την Εταιρεία καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αναμένουμε βελτίωση των συνθηκών καθώς πλησιάζουμε την πιο σημαντική για τις πωλήσεις καλοκαιρινή περίοδο. Μέλημά μας θα συνεχίσει να είναι να ισοσταθμίσουμε την επίδραση από τη σημαντική αύξηση των τιμών των πρώτων υλών με την δυνατότητα των καταναλωτών μας να απορροφήσουν το επιπλέον κόστος και την εφαρμογή της στρατηγικής μας για την ενίσχυση της παρουσίας μας στην αγορά.»

» Θεωρούμε ότι τόσο η έμφαση στην εκτέλεση του εμπορικού μας πλάνου όσο και τα πρόσθετα οφέλη των νέων πελατοκεντρικών πρωτοβουλιών σε όλες τις χώρες θα μας δώσουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε αξία τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.»

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ