Σε χαμηλό οκταμήνου η ελληνική μεταποίηση τον Φεβρουάριο
Ο ελληνικός μεταποιητικός κλάδος εξακολούθησε να συρρικνώνεται τον Φεβρουάριο, καθώς έπεσαν απότομα η παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα, οι νέες παραγγελίες και η απασχόληση, ενώ εντάθηκαν και οι τιμολογιακές πιέσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που δημοσιεύθηκε την Τρίτη
Κωστούλας Γεώργιος
Ο ελληνικός μεταποιητικός κλάδος εξακολούθησε να συρρικνώνεται τον Φεβρουάριο, καθώς έπεσαν απότομα η παραγωγή στον μεταποιητικό τομέα, οι νέες παραγγελίες και η απασχόληση, ενώ εντάθηκαν και οι τιμολογιακές πιέσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας που δημοσιεύθηκε την Τρίτη.
Ο δείκτης υπευθύνων προμηθειών (PMI) διαμορφώθηκε σε χαμηλό οκτώ μηνών, στις 42,8 μονάδες, αμετάβλητος σε σχέση με τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της Markit.
Ο PMI παρέμεινε σταθερά χαμηλότερα από τις 50 μονάδες, που διαχωρίζουν την συρρίκνωση από την επέκταση.
Στον αντίποδα, στην Ευρωζώνη ο δείκτης PMI ανήλθε στο υψηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2000, στις 59 μονάδες, από 57,3 τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με το Markit, oι εισερχόμενες νέες εργασίες στο μεταποιητικό τομέα εξακολούθησαν να μειώνονται το Φεβρουάριο, επεκτείνοντας την τρέχουσα περίοδο συρρίκνωσης στο 1,5 έτος. Αιτία της πρόσφατης υποχώρησης των συνολικών νέων εργασιών ήταν η μείωση τόσο της εγχώριας όσο και της εξωτερικής ζήτησης.
Οι εταιρείες ανέφεραν ότι ο δυσμενής συνδυασμός της χαμηλής ζήτησης, των ασθενών χρηματοοικονομικών συνθηκών και του έντονου ανταγωνισμού εξακολούθησε να επηρεάζει αρνητικά τις επιχειρήσεις.
Παράλληλα, οι Έλληνες κατασκευαστές περιόρισαν την παραγωγή τους με έντονο και επιταχυνόμενο ρυθμό κατά τη διάρκεια της τελευταίας περιόδου της έρευνας. Περίπου 40% των συμμετεχόντων στην έρευνα κατέγραψε συρρίκνωση, αναφέροντας ως αιτία τη μείωση των επιπέδων νέων παραγγελιών.
«Οι συνθήκες για τους Έλληνες κατασκευαστές και τους εργαζομένους τους παρέμειναν δυσμενείς κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, καθώς η ύφεση του τομέα συνεχίστηκε και η πολυπόθητη ανάκαμψη των νέων παραγγελιών εξαγωγών δεν υλοποιήθηκε», σχολίασε η Τζέμα Βάλλας, οικονομολόγος της Markit.
«Καθώς οι νέες παραγγελίες παρουσίασαν περαιτέρω υποχώρηση, οι Έλληνες κατασκευαστές ακολούθησαν πολιτικές περικοπής του κόστους και χρησιμοποίησαν τους διαθέσιμους πόρους τους για τη διεκπεραίωση των ανεκτέλεστων εργασιών», συμπλήρωσε.
Οι ανοδικές πιέσεις που ασκήθηκαν στις τιμές εισροών εξακολουθούσαν να αποτελούν σημαντικό ζήτημα, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να αυξήσουν τις χρεώσεις τους για δεύτερο συνεχή μήνα.
Η περικοπή των θέσεων εργασίας επιταχύνθηκε με τον εντονότερο ρυθμό που έχει καταγραφεί από τον περασμένο Αύγουστο. Οι ρυθμοί μείωσης των αδιεκπεραίωτων εργασιών, των αγορών προμηθειών και των αποθεμάτων εξασθένησαν σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Μείωση των παραδόσεων Airbus τον Νοέμβριο μετά από τεχνικό πρόβλημα
- Γιατί το ότι έχω δουλέψει σε πανηγύρι θεωρείται κάτι κακό; – Η Κόνι Μεταξά απαντά στον Τάσο Ξιαρχό
- Άνω Λιόσια: 16χρονος εγκατέλειψε τη 2χρονη ανιψιά του στο ΙΧ που οδηγούσε – Δεν σταμάτησε σε σήμα της ΕΛ.ΑΣ.
- Μπεσίκτας – Πανιώνιος 101-83: Οι κυανέρυθροι έμειναν από δυνάμεις στο τέλος
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: Η Β. Ελλάδα είναι ζωτικής σημασίας για τη δύναμη και το βάθος της διμερούς σχέσης ΗΠΑ-Ελλάδας
- Ωμή παρέμβαση Τραμπ υπέρ των ακροδεξιών κομμάτων στην Ευρώπη – Προειδοποιεί για «μεγάλη αντικατάσταση»
