Ford Focus 2011: Ανακαλύπτοντας τον τροχό
Οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες μικρού κυβισμού φέρνουν την επανάσταση στην Ford, εξασφαλίζοντας στην τρίτη γενιά του δημοφιλέστατου Focus ένα σαφές προβάδισμα απέναντι στον ανταγωνισμό του.
Γιάννης Αδάναλης
Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που σερβίρεται κρύο. Αυτό τουλάχιστον μπορεί να επικαλεστεί η Ford θέλοντας να δικαιολογήσει την καθυστερημένη εξέλιξη υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων βενζίνης χαμηλού κυβισμού.
Το γεγονός ότι «ξοδεύτηκαν» σχεδόν τέσσερα χρόνια ώστε η «μπλε οβάλ» φίρμα να απαντήσει στον ανταγωνισμό, δίνοντας τέλος στη αυτοκρατορία των TSI κινητήρων του ομίλου VW, εύλογα δημιουργεί ερωτήματα.
Ερωτήματα που καλείται να απαντήσει η τρίτη γενιά του μικρομεσαίου Focus, στις προδιαγραφές της οποίας συναντάμε τους πολυδιαφημισμένους EcoBoost βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού.
Άξιζε, λοιπόν, η αναμονή; Η παραγωγή 182 ίππων από ένα μοτέρ 1.596 κ.εκ. αφήνει, αν μη τι άλλο, υποσχέσεις.
Μπορεί το νέο Focus να μην αποτελεί την ελκυστικότερη σχεδιαστικά πρόταση της κατηγορίας, εκλαϊκεύοντας, ως το πρώτο παγκόσμιο προϊόν της φίρμας, τις βασικές αρχές του «Kinetic Design», ωστόσο δεν παύει να συντηρεί το δυναμικό προφίλ των προγόνων του.
Πέρα από τον πετυχημένο ή μη, ανασχεδιασμό του αμαξώματος η νέα μικρομεσαία πλατφόρμα «C» της Ford έχει φέρει αλλαγές και στις διαστάσεις.
Συγκεκριμένα το μήκος έχει αυξηθεί κατά 2,1 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 4,36 μέτρα, σε αντίθεση με το πλάτος και το ύψος που περιορίστηκαν κατά 1,6 εκατοστά.
Η σχεδιαστική λογική του μικρότερου Fiesta είναι αυτή που κυριαρχεί και στο εσωτερικό, όπου η προτεταμένη κεντρική κονσόλα ορίζει σαφείς διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στον οδηγό και στο συνοδηγό.
Ως είθισται, εκεί συναντάς τη συντριπτική πλειοψηφία των χειριστηρίων-διακοπτών, όπως και την κεντρική οθόνη, στην οποία προβάλλονται οι ενδείξεις του ηχοσυστήματος και όχι μόνο.
Παρά τον σύνθετο εξοπλισμό, πάντως, που πέρα από τα αυτονόητα περιλαμβάνει προηγμένες τεχνολογικά εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, δεν παρατηρούνται εργονομικά λάθη.
Αν και οι υποδοχές για μικροαντικείμενα απουσιάζουν -με εξαίρεση τις κεντρικά τοποθετημένες ποτηροθήκες- και το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό δεν εντυπωσιάζει, ο πενταθέσιος θάλαμος επιβατών του μικρομεσαίου Ford συναντά, χωρίς δυσκολία, τις προδιαγραφές της κατηγορίας.
Αυτό αποδεικνύει μεταξύ άλλων και ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος ξεκινά από τα 363 λίτρα (με κιτ επισκευής ελαστικών) και φτάνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων τα 1.148 λίτρα.
Σε κάθε περίπτωση μεγαλύτερο είναι το ενδιαφέρον που παρουσιάζουν οι τροποποιήσεις στα μηχανικά μέρη του αυτοκίνητου.
Η παρουσία των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, το νέο μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που τους συνοδεύει, το σύστημα start&stop (εκδόσεις EcoBoost), ο ανασχεδιασμός των αναρτήσεων, η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης ή ακόμα και η προσθήκη του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης σε όλες τις εκδόσεις, είναι προφανές ότι δημιουργούν νέα δεδομένα.
Το Focus των 1.596 κ.εκ. και των 182 ίππων (η μοναδική έκδοση βενζίνης που ήταν διαθέσιμη στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μικρομεσαίου Ford στην Ισπανία) δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ άμεσου ψεκασμού εντυπωσιάζει, τόσο με το περίσσευμα ροπής που είναι ικανό να προσφέρει σχεδόν από το ρελαντί όσο και με την απόλυτα γραμμική λειτουργία του.
Τις ιδιότητες ενός ατμοσφαιρικού συνόλου, άλλωστε, θυμίζει και η κατανάλωση καυσίμου, που σύμφωνα με τον κατασκευαστή δεν ξεπερνά σε μικτές συνθήκες τα 6,0 λίτρα/100 χλμ.
Τα νούμερα, βέβαια, δεν αποκαλύπτουν όλη την αλήθεια, καθώς οι εκρηκτικές επιδόσεις -τα 100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται από στάση σε 7,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα- δεν συνδυάζονται με τα δυναμικά χαρακτηριστικά που θα περίμενες να συναντήσεις σε ένα Focus.
Αργά ή γρήγορα συνειδητοποιείς πως η ηλεκτρική υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης έχει περιορίσει τον όγκο των πληροφοριών που καταλήγει στα χέρια σου, οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων ευνοούν τις μετατοπίσεις βάρους και το σύστημα δυναμικής ευστάθειας δεν προσφέρει τη δυνατότητα απενεργοποίησης.
Στον αντίποδα, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης λειτουργεί υποδειγματικά, διαγράφοντας από τον κώδικα συμπεριφοράς του μικρομεσαίου Ford την απώλεια πρόσφυσης των κινητήριων τροχών και συνεπώς την υποστροφή, την ίδια στιγμή που η άνεση με την οποία οι αναρτήσεις «καταπίνουν» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος παραπέμπει σε… μαγικό χαλί.
Μερίδιο «ευθύνης» για το ισορροπημένο προφίλ ενός απόλυτα ολοκληρωμένου αυτοκινήτου, διεκδικεί τόσο το εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο όσο και το πλαίσιο, η ακαμψία του οποίου αυξήθηκε κατά 15%.
Η τρίτη γενιά του Ford Focus αναμένεται στην ελληνική αγορά τον προσεχή Μάιο, διαθέτοντας ατμοσφαιρικές εκδόσεις βενζίνης 1,6 λίτρων, απόδοσης 105 και 125 ίππων και υπερτροφοδοτούμενες με 150 και 182 ίππους.
Πέντε συνολικά θα είναι κινητήρες πετρελαίου, ξεκινώντας από τα 1.560 κ.εκ. και τους 95 ίππους και φτάνοντας στα 1.997 κ.εκ. και τους 163 ίππους.
auto.in.gr
- Πέθανε ο Φρανκ Ο. Γκέρι – Ο αρχιτέκτονας που έκανε το μέταλλο να χορεύει, «ανέστησε» το Μπιλμπάο και έδωσε μορφή στο χάος της ζωής
- Ερυθρός Αστέρας – Μπαρτσελόνα 79-89: Με οδηγό τον Κλάιμπερν η νίκη των μπλαουγκράνα
- Πούτιν και Μόντι υπογράφουν συμφωνίες 100 δισ. [γράφημα]
- Παναθηναϊκός – Βαλένθια 79-89: Οι «νυχτερίδες» έβαλαν τέλος στο σερί του Τριφυλλιού
- Γαλατασαράι-Σάμσουνσπορ 3-2: Λύγισε στο φινάλε η αντίπαλος της ΑΕΚ
- Μείωση των παραδόσεων Airbus τον Νοέμβριο μετά από τεχνικό πρόβλημα

