Για αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για το Θριάσιο πιέζει η Cosco
Την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την κατασκευή του Εμπορευματικού Σταθμού στο Θριάσιο Πεδίο ζητεί η κινεζική Cosco από την ελληνική κυβέρνηση, προειδοποιώντας πως σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μετάσχει στο έργο. Οι Κινέζοι ζητούν να έχουν τη δυνατότητα ελαφράς µεταποίησης µέρους των προϊόντων που θα εισάγονται και θα διακινούνται µέσω του Εµπορευµατικού Κέντρου του Θριάσιου προς τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, το αίτηµα αυτό είναι ασύµβατο µε το Κοινοτικό Δίκαιο.
Την αλλαγή των όρων του διαγωνισμού για την κατασκευή του Εμπορευματικού Σταθμού στο Θριάσιο Πεδίο ζητεί η κινεζική Cosco από την ελληνική Κυβέρνηση, προειδοποιώντας πως σε διαφορετική περίπτωση δεν θα μετάσχει στο έργο.
Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα» η πολυσυζητηµένη συµµετοχή των Κινέζων στο µεγάλο έργο της κατασκευής του Εµπορευµατικού Σταθµού του Θριάσιου Πεδίου λαμβάνει νέα τροπή, καθώς η Cosco θέτει τέσσερις όρους, από τους οποίους οι δύο εµφανίζουν µεγάλες δυσκολίες προκειµένου να ικανοποιηθούν από την ελληνική πλευρά καθώς συγκρούονται με το Κοινοτικό δίκαιο.
Με επιστολή που εστάλη στην ΕΡΓΟΣΕ η Cosco Logistics πληροφορεί τη θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ ότι δεν πρόκειται να πάρει µέρος στον σχετικό διαγωνισµό. Για την απόφασή της αυτή επικαλείται τις αντιρρήσεις της σε τέσσερις όρους του διαγωνισµού.
Στο έναν από αυτούς οι Κινέζοι ζητούν να έχουν τη δυνατότητα ελαφράς µεταποίησης µέρους των προϊόντων που θα εισάγονται και θα διακινούνται µέσω του Εµπορευµατικού Κέντρου του Θριάσιου προς τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, το αίτηµα αυτό είναι ασύµβατο µε το Κοινοτικό δίκαιο.
Το δεύτερο αίτηµα των Κινέζων είναι η δηµιουργία ελεύθερης ζώνης εµπορίου στους χώρους του Κέντρου. Και αυτό το αίτηµα όµως δεν είναι συµβατό µε την ευρωπαϊκή νοµοθεσία.
Η κινεζική πλευρά θέλει να δηµιουργήσει και εκθεσιακό κέντρο στο οποίο θα εκτίθενται µια σειρά από τα διακινούµενα προϊόντα, πράγµα που µπορεί να γίνει αποδεκτό, ενώ και το αίτηµά τους να πάει πίσω κατά πέντε χρόνια η κατασκευή του τερµατικού σταθµού και όχι να γίνει άµεσα, όπως θέλει η κυβέρνηση, είναι συζητήσιµο.
Κυβερνητικοί κύκλοι πάντως εκφράζουν συγκρατηµένη αισιοδοξία ότι µπορεί ακόµη και µέχρι την τελευταία στιγµή να υπάρξει χρυσή τοµή και οι Κινέζοι της Cosco να συµµετάσχουν στον διαγωνισµό. Σε κάθε περίπτωση οι εµπλεκόµενοι µε το Θριάσιο υπουργοί ∆ηµήτρης Ρέππας και Χάρης Παµπούκης φέρονται αποφασισµένοι να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να κρατήσουν ζωντανό το κινεζικό ενδιαφέρον για το έργο.
Σημειώνεται πως το εµπορευµατικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο θα δηµιουργηθεί σε έκταση σχεδόν 600 στρεµµάτων και έχει προϋπολογισµό 150 εκατ. ευρώ µέχρι την ολοκλήρωσή του, ενώ η πρώτη φάση, για την οποία γίνεται και ο προσεχής διαγωνισµός, θα κοστίσει 45 εκατ. ευρώ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Βαρδούσια: Η στιγμή της ανάσυρσης των τεσσάρων ορειβατών που έχασαν τη ζωή τους
- Τραγωδία: Νεκρός ο προπονητής της ομάδας γυναικών της Βαλένθια και τα τρία παιδιά του
- Ζελένσκι: Το «κοινό όραμα» με τις ΗΠΑ είναι σημαντικό – Νέα δήλωση εν όψει της συνάντησης με τον Τραμπ
- Η κουλτούρα της αϋπνίας – Γιατί η εξάντληση έγινε δείγμα επιτυχίας;
- Τα «κάλαντα» της Πρωτοχρονιάς στον Γεωργιάδη – «Στο πόδι» οι εργαζόμενοι στο ΓΝ «Έλενα» για να υποδεχθούν τον υπουργό
- Ταϊβάν: Σεισμός 7 βαθμών σημειώθηκε σε περιοχή στα βορειοανατολικά της νήσου
