Η Pirelli ολοκλήρωσε την κατασκευή των νέων της ελαστικών –μετά από δύο ημέρες δοκιμών (τη νύχτα και σε βρεγμένη άσφαλτο) στο Abu Dhabi- και πλέον στις τέσσερις επερχόμενες συνεδρίες των χειμερινών δοκιμών της Formula 1 θα καθοριστούν οι ισορροπίες δυνάμεων του νέου πρωταθλήματος της Formula 1.

Αρχής γενομένης από τις δοκιμές της Valencia στις 1-3 Φεβρουαρίου, θα γίνει εμφανές σε ποιά μονοθέσια και σε ποιούς οδηγούς ταιριάζουν περισσότερο τα χαρακτηριστικά των νέων ελαστικών της ιταλικής εταιρείας. Μέχρι να αρχίσει το νέο πρωτάθλημα, στις 13 Μαρτίου στο Μπαχρέιν, θα φανεί ποιά ομάδα κατάλαβε καλύτερα τα νέα ελαστικά.

Πάντως, γίνεται κατανοητό από τις μέχρι στιγμής ενέργειες της Pirelli ότι τα νέα ελαστικά θα ευνοήσουν εκείνους τους οδηγούς που βασίζονται πολύ στην καλή πρόσφυση του εμπρός μέρους του μονοθεσίου – και οι οποίοι υπέφεραν το 2010 με τη μειωμένη πρόσφυση των εμπρός ελαστικών που εσκεμμένα είχε κάνει η Bridgestone. Τέτοιοι οδηγοί είναι οι Michael Schumacher, Felipe Massa, Jenson Button.

Ο Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, είπε συγκεκριμένα: «Μας ζητήθηκε να παρέχουμε λίγο πιο ισχυρό εμπρός ελαστικό κι αυτό ακριβώς κάναμε. Στην πορεία ίσως χάσαμε λίγο την ισορροπία του πίσω μέρους, κάτι που σημειώσαμε στις δοκιμές και το βελτιώσαμε τις τελευταίες μέρες.

Μας ζητήθηκε τα εμπρός ελαστικά να έχουν πιο ακριβή απόκριση και να δίνουν καλύτερη αίσθηση στην είσοδο της στροφής. Πιστεύουμε ότι το πετύχαμε και επίσης τελείωσαμε τη δουλειά στο πίσω μέρος, οπότε απομένει να δούμε τι θα κάνει ένα μονοθέσιο σχεδιασμένο πάνω στα δικά μας ελαστικά».

Πάντως, υπάρχουν αρκετά πράγματα που μένουν ακόμα άγνωστα για την Pirelli και τα νέα της ελαστικά. Ένα από αυτά είναι η συμπεριφορά των ελαστικών σε πίστες που δεν μπορεί να κάνει δοκιμές, όπως τα σιρκουί δρόμου, κι ένα άλλο είναι ότι δεν ξέρει ακόμα τι επίδραση θα έχουν στα ελαστικά το σύστημα KERS και η κινούμενη πίσω πτέρυγα.

Ο τεχνικός της ιταλικής εταιρείας, Maurizio Boiocci, λέει: «Αν η ταχύτητα αυξάνεται προοδευτικά δεν θα υπάρξουν προβλήματα, αλλά απομένει να δούμε τι θα συμβεί αν η ισχύς βγαίνει απότομα».

Σχετικά με την ανθεκτικότητα της γόμας, φέρεται να έχει ζητηθεί από τη νέα προμηθεύτρια ελαστικών του σπορ κάθε τύπος γόμας να μην είναι αρκετά ανθεκτικός (όπως ήταν τα ελαστικά της Bridgestone) έτσι ώστε να αποτραπεί το φαινόμενο τα μονοθέσια να καλύπτουν σχεδόν όλο τον αγώνα με ένα σετ ελαστικών. Το σκεπτικό είναι πως αν κάθε μονοθέσιο κάνει δύο pit-stops, αντί για ένα, θα υπάρξει μεγαλύτερο ενδιαφέρον στα Grands Prix.

Σχετικά με αυτό, ο Paul Hembery τόνισε: «Ελπίζουμε να πετύχουμε τουλάχιστον δύο pit-stops σε κάθε αγώνα για να παράγεται καλύτερο σόου. Αλλά πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Αυτή είναι η πρώτη μας χρονιά και υπάρχουν ορισμένες πίστες, όπως τα σιρκουί δρόμου, στις οποίες δεν μπορούμε να κάνουμε δοκιμές».

Τέλος, σχετικά με την οπτική διαφοροποίηση κάθε τύπου ελαστικών, ώστε ο θεατής να καταλαβαίνει τι είδους γόμα χρησιμοποιεί κάθε μονοθέσιο ανά πάσα στιγμή, η Pirelli σκέφτεται να υιοθετήσει μια διαφορετική ιδέα σε σχέση με την πράσινη γραμμή που έβαφε η Bridgestone στις πλευρές των μαλακότερων ελαστικών της.

Όπως αναφέρει η φινλανδική εφημερίδα Turun Sanomat, η Pirelli σκέφτεται να βάφει με διαφορετικό χρώμα τη φράση Pirelli P Zero στο πλάι των ελαστικών της. Το κόκκινο χρώμα θα συμβολίζει την πολύ μαλακή γόμα, το άσπρο τη μαλακή, το μπλε τη μέση και το κίτρινο τη σκληρή. Αντίστοιχα, στα ελαστικά βροχής, τα «βρόχινα» θα έχουν κίτρινη επιγραφή και τα ενδιάμεσα κόκκινη.

auto.in.gr