Σε διαπραγματεύσεις η κυβέρνηση με τους εργολάβους για μείωση στις τιμές των διοδίων
Λύση για τη μείωση της τιμής των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου με την επιμήκυνση του χρόνου παραχώρησης στις κατασκευάστριες εταιρείες εξετάζει η κυβέρνηση, προκειμένου να εκτονωθεί το κύμα αντιδράσεων που έχει προκύψει το τελευταίο διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, κυβέρνηση και εργολάβοι θα καθήσουν στο ίδιο τραπέζι προκειμένου να βρουν τη χρυσή τομή.
Λύση για τη μείωση των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους και στη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου με την επιμήκυνση του χρόνου παραχώρησης στις κατασκευάστριες εταιρείες εξετάζει η κυβέρνηση προκειμένου να εκτονωθεί το κύμα αντιδράσεων που έχει δημιουργηθεί.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση έχει καλέσει τους εργολάβους για επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων με βασικό άξονα τη μείωση του κόστους των διοδίων, με αντάλλαγμα την επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης, σύμφωνα με το «Βήμα online».
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του τμήματος έργων παραχώρησης της γαλλικής Vinci, Λούις Ροκ Βουργκάρντ με δηλώσεις του σε ξένο ειδησεογραφικό πρακτορείο παραδέχθηκε ότι η εταιρεία του, η οποία συμμετέχει στα υπό κατασκευή τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου Ελευσίνα- Τσακώνα (Ολυμπία οδός) και Μαλιακός – Κλειδί (αυτοκινητόδρομος Αιγαίου), βρίσκεται σε συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία για επαναδιαπραγμάτευση των όρων των σχετικών συμβάσεων.
Στη διαπραγμάτευση αναμένεται να μπει ακόμη και σύμβαση παραχώρησης για τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, όπου το κόστος θεωρείται υπερβολικό, αφού το τέλος διέλευσης για τα ΙΧ αυτοκίνητα υπερβαίνει τα 12 ευρώ.
Οι συμβάσεις παραχώρησης για οδοποιίες που υπεγράφησαν το 2007 με στόχο να αλλάξουν τον οδικό χάρτη της Ελλάδας και να δώσουν ανάπτυξη στην οικονομία έχουν προκαλέσει την αντίδραση των πολιτών, αφού τα έσοδα από τα διόδια που εκμεταλλεύονται οι ιδιωτικές κοινοπραξίες ώστε και να προχωρούν τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα και οι τράπεζες να έχουν «κάλυμμα» για να τα στηρίζουν με ενέσεις ρευστότητας θεωρούνται από πολλούς υπέρογκα, με αποτέλεσμα να αρνούνται να καταβάλουν το τίμημα.
Για έναν οδηγό το κόστος των διοδίων Αθήνα- Θεσσαλονίκη με επιστροφή χρησιμοποιώντας και την Αττική οδό ξεπερνά τα 50 ευρώ. Υψηλά ποσά πληρώνουν οι οδηγοί και για τους άξονες Αθήνα- Πάτρα (17 ευρώ) ή Αθήνα-Τρίπολη (24 ευρώ).
Οι επικεφαλής των κοινοπραξιών μιλάνε για παράνομη συμπεριφορά και υπεραμύνονται της πρακτικής των διοδίων.
Επισημαίνουν ότι η πρακτική του «δεν πληρώνω» θέτει σε κίνδυνο τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, αφού η κρίση έχει πλήξει και τη διελευσιμότητα, με αποτέλεσμα τα αρχικά πλάνα να αποκλίνουν και οι τράπεζες να βρίσκονται με το δάχτυλο στη σκανδάλη, απειλώντας να σταματήσουν τον δανεισμό. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν, για κάθε ένα ευρώ που πληρώνει ο χρήστης γίνεται έργο αξίας πέντε ευρώ.
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Αγρότες πήγαν τούρτα σε αστυνομικό που είχε τα γενέθλιά της [βίντεο]
- Λανουά: «Έκανε χέρι ο Ζοάο Μάριο και σωστά ακυρώθηκε το γκολ της ΑΕΚ» – vid
- Κικίλιας στη συνάντηση με Γκίλφοϊλ: «Συνεργασία με ΗΠΑ σε θέματα λιμενικών υποδομών, ναυτιλίας και ασφάλειας»
- Πάθη, αλήθειες και απομυθοποιήσεις: Οι «Γυναίκες στο Ντιβάνι» επιστρέφουν
- Μουζακίτης: «Θα εξακολουθήσουμε να πιστεύουμε στην πρόκριση μέχρι την τελευταία στιγμή»
- ΕΕ: Η Σύνοδος Κορυφής για τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία, θα συνεχιστεί μέχρι να υπάρξει συμφωνία