«Mea culpa» της Ferrari για το σφάλμα στρατηγικής
Η Scuderia και ο Fernando Alonso παραδέχθηκαν ότι ο χρονισμός του pit-stop του Ισπανού στο GP Abu Dhabi ήταν λανθασμένος και τους κόστισε το φετινό πρωτάθλημα, ωστόσο η ιταλική ομάδα παραμένει ενωμένη και δηλώνει περήφανη για τα φετινά της επιτεύγματα.
Ο Fernando Alonso χρειαζόταν μόλις την 4η θέση στο Grand Prix του Abu Dhabi για να εξασφαλίσει το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1, ωστόσο η λανθασμένη στιγμή που επέλεξε η Ferrari για να κάνει το πρώτο του pit-stop τον άφησε μόλις στην 7η θέση, τη στιγμή που ο Sebastian Vettel πανηγύριζε την κατάκτηση του τίτλου.
Παρασυρμένοι από το πρόωρο pit-stop του βασικού τους αντιπάλου Mark Webber, οι άνθρωποι της Ferrari κάλεσαν τον Ισπανό στα pits στον 15ο γύρο – εννέα γύρους πριν το pit-stop των πρωτοπόρων. Ως αποτέλεσμα, ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα πίσω από αργότερους συνδυασμούς (που είχαν κάνει το δικό τους pit-stop νωρίτερα) και πέρασε τους επόμενους 40 γύρους χωρίς να καταφέρει να προσπεράσει τον Vitaly Petrov της Renault.
Το κυριότερο σημείο προσπέρασης στην πίστα του Abu Dhabi βρίσκεται στο τέλος της μεγάλης ευθείας, ωστόσο η Renault με το άκρως αποδοτικό της σύστημα F-duct (περιορισμού της αεροδυναμικής αντίστασης της πίσω πτέρυγας) είχε πολύ υψηλή τελική στη συγκεκριμένη ευθεία.
F. Alonso: «Δύσκολη απόφαση»
Της στρατηγικής της Ferrari υπεραμύνθηκαν τόσο οι διοικητές της όσο και ο F. Alonso, που δήλωσε: «Μετά τον αγώνα είναι πάντα πολύ εύκολο να δει κανείς τη σωστή στρατηγική. Έπρεπε να είμαστε καλυμμένοι για τον [Mark] Webber και αν δεν κάναμε το pit-stop πιθανότατα θα μας είχε περάσει. Συνεπώς, μπήκαμε για να είμαστε καλυμμένοι από τον Webber, αλλά αφήσαμε τον [Vitaly] και τον [Nico] Rosberg μπροστά, οπότε ήταν πολύ δύσκολη απόφαση νομίζω».
Ο Ισπανός συνέχισε: «Προφανώς ήταν δύσκολος αγώνας. Έχασα μια θέση στην εκκίνηση και με την είσοδο του οχήματος ασφάλειας ο Petrov και ο Rosberg μπήκαν στα pits… Διαπιστώσαμε ορισμένα προβλήματα με τα μαλακά ελαστικά, ο Webber μπήκε στα pits και προσπαθήσαμε να προφυλαχθούμε από εκείνον.
Όταν θέλεις να καλυφθείς για κάποιον πιθανότατα αφήνεις ένα περιθώριο στους άλλους. Συνεπώς τότε έπρεπε να αποφασίσουμε αν θα μείνουμε καλυμμένοι σχετικά με τον Webber ή θα περάσουμε τον Petrov και τον Rosberg. Επιλέξαμε το πρώτο και μετά ήταν δύσκολο να περάσουμε τον Petrov. Η Renault είναι πολύ γρήγορη σε τελική ταχύτητα, οπότε ήταν εκνευριστικός ο αγώνας πίσω της. Όμως αυτό είναι ένα σπορ, έτσι είναι οι αγώνες. Ενίοτε κερδίζεις, άλλωτε χάνεις».
S. Domenicali: «Μένουμε ενωμένοι»
Το σφάλμα της ομάδας παραδέχθηκε και ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali. Ωστόσο, ο Ιταλός δεν θέλησε να αποκαλύψει ποιός ήταν εκείνος που έλαβε τη συγκεκριμένη απόφαση, αλλά προτίμησε να πει: «Ήταν ομαδική απόφαση και στις κακές στιγμές, όπως στις καλές, η ομάδα πρέπει να μένει ενωμένη.
Ήταν σφάλμα. Εκ των υστέρων ήταν ξεκάθαρο ότι ήταν λάθος, αλλά αυτή τη στιγμή θέλω να κρατήσω μια καθαρή στάση – δεν είναι καλό να λες ποιος πήρε την απόφαση ή γιατί ελήφθη. Ο λόγος για τον οποίο κάναμε το pit-stop ήταν ο ρυθμός φθοράς των ελαστικών που είχαμε την Παρασκευή κι έπειτα σκεφτήκαμε ότι θα ήταν πιο εύκολο να προσπεράσουμε τους αργότερους συνδυασμούς. Αυτό είναι το λάθος της στρατηγικής μας σήμερα».
Ο Ιταλός εξήρε, πάντως, συνολικά τη φετινή προσπάθεια της ομάδας του Maranello: «Προς το παρόν είναι σημαντικό να κρατήσουμε το κεφάλι μας ψηλά, διότι πρέπει να θυμόμαστε που βρισκόμασταν στο μέσον της χρονιάς. Τότε κανείς δεν θα στοιχημάτιζε ότι θα ήμασταν εδώ για να διεκδικήσουμε οτιδήποτε.
Είπα στα παιδιά ότι στο τέλος της ημέρας ένα σπορ μπορεί να γίνει πολύ οδυνηρό ορισμένες φορές, το ξέρουμε. Είναι εύκολο να λέει κανείς ότι χάσαμε το πρωτάθλημα εδώ, αλλά δεν είναι αλήθεια. Αν δείτε όλες τις παραμέτρους, μία προς μία, πετύχαμε να διεκδικήσουμε κάτι εδώ αλλά δεν χάσαμε το πρωτάθλημα εδώ, διότι η Red Bull ήταν ισχυρότερη.
Αυτό είναι γεγονός και πρέπει να το θυμόμαστε. Να θυμόμαστε ότι χωρίς το καλύτερο μονοθέσιο, κάτι που είναι γεγονός, φτάσαμε εδώ για να διεκδικήσουμε τον τίτλο και αυτό πρέπει να μας κάνει περήφανους».
Luca di Montezemolo: Στήριξη στην ομάδα
Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της Ferrari Luca di Montezemolo –που βρισκόταν στον αγώνα του Περσικού- είπε ότι η απώλεια του τίτλου δεν πρέπει να ακυρώσει την εντυπωσιακή προσπάθεια της Scuderia στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς.
«Το πιστεύαμε μέχρι τέλους και το σημερινό αποτέλεσμα δεν πρέπει να ακυρώσει όσα κάναμε φέτος», τόνισε. «Στα τελευταία 14 χρόνια, μόνο δύο φορές η Ferrari δεν έχει φτάσει στον τελευταίο αγώνα είτε ως πρωταθλήτρια είτε βρισκόμενη στη μάχη του τίτλου.
Ο Fernando είχε μια εξαιρετική χρονιά, αποδεικνύοντας τη δύναμη και την αποφασιστικότητά του. Βρισκόταν διαρκώς κοντά στην ομάδα, η συμβολή του ήταν εξαιρετική. Ο Domenicali έκανε σπουδαία δουλειά, κράτησε την ομάδα ενωμένη διαρκώς, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές.
Θα χρειαστούμε λίγο χρόνο να ξεπεράσουμε την απογοήτευση, αλλά πρέπει να κρατήσουμε το κεφάλι ψηλά και να είμαστε περήφανοι για όσα κάναμε. Το ηθικό μας είναι πεσμένο στο τέλος αυτής της χρονιάς, αλλά έτσι είναι τα σπορ.
Είχαμε τα πάντα στη θέση τους για να κερδίσουμε το πρωτάθλημα με τον Fernando σήμερα, αλλά τα πράγματα δεν κύλησαν υπέρ μας. Σε κάθε περίπτωση, θέλω να συγχαρώ την ομάδα για το ότι κατάφερε να φτάσει στον τελευταίο αγώνα διεκδικώντας το πρωτάθλημα οδηγών, κάνοντας την αντεπίθεσή της τον περασμένο Ιούλιο – όταν σχεδόν όλοι πίστευαν ότι αυτό το εγχείρημα ήταν απίθανο να τελεσφορήσει. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τους υποστηρικτές μας, που πάντοτε πίστευαν σε εμάς».
F. Alonso: «Περήφανος για την ομάδα»
Μιλώντας για την πρώτη του χρονιά με τη Ferrari, η οποία ξεκίνησε γλυκά στη Μέση Ανατολή (με νίκη στο Μπαχρέιν) και τελείωσε στην ίδια περιοχή με πικρία (με απώλεια του τίτλου στο Abu Dhabi), ο Fernando Alonso είπε: «Η χρονιά μας ήταν πολύ καλή. Πέτυχα πέντε νίκες και πέρασα σπουδαία ονόματα, όπως τον Niki Lauda, τον Juan Fangio.
Ειδικά για μένα, μετά από δύο χρόνια προσπάθειας να μπω στην πρώτη δεκάδα της εκκίνησης, η επιστροφή στις νίκες και στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος στον τελευταίο αγώνα ήταν πολύ καλή.
Αυτό είναι σπουδαίο για μένα και είμαι βέβαιος ότι με αυτή την ομάδα είναι πολύ πιθανό να κερδίσω πρωταθλήματα στο μέλλον, οπότε είμαι πολύ χαρούμενος. Θα θυμάμαι αυτή τη χρονιά για πολύ καιρό, παρά το τελικό αποτέλεσμα. Είμαι πολύ περήφανος για αυτή, για τη δουλειά που έκανε η ομάδα και για την προσέγγισή μας στους τελευταίους αγώνες.
Στην αρχή είχαμε προβλήματα με τους κινητήρες, τα οποία μας περιόρισαν από τον 4ο αγώνα και μετά, αλλά καταφέραμε να διεκδικήσουμε το πρωτάθλημα μέχρι τον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα. Σε γενικές γραμμές κάναμε ό,τι καλύτερο μπορούσαμε».
auto.in.gr
- Αίτημα για κήρυξη σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης του Δήμου Επιδαύρου λόγω Byron
- Συνταγή: Λουκουμάδες
- Θερμό επεισόδιο ανάμεσα σε Κίνα – Ιαπωνία με κινεζικά μαχητικά να «λοκάρουν» παρατεταμένα ιαπωνικά
- Το crypto θαύμα του Έρικ Τραμπ: Πώς πολλαπλασίασε την περιουσία του σε έναν χρόνο
- Wall Street: Μια νέα «αγαπημένη» μετοχή της (ξανά)ανακάλυψαν οι billionaires
- Προεδρικές εκλογές στην Ονδούρα: Ο ΟΑΚ ζητεί «επιτάχυνση» της καταμέτρησης


