Ούτε ένα ευρώ από τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ κέρδους στα οποία προσβλέπει η Fiat για το 2010 δεν θα προέλθει από την Ιταλία καθώς όλα τα εργοστάσια παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων που βρίσκονται στη «γενέτειρα» της Fiat είναι ζημιογόνα, επεσήμανε ο γνωστός για τις αφοριστικές του δηλώσεις, Sergio Marchionne, μιλώντας σε εκπομπή της ιταλικής τηλεόρασης την Κυριακή 24 Οκτωβρίου .

«Η Fiat θα μπορούσε να κάνει περισσότερα αν μπορούσε να διαγράψει την Ιταλία από τα οικονομικά της αποτελέσματα» δήλωσε ο ισχυρός άνδρας του ιταλικού ομίλου, υπερασπιζόμενος την σκληρή -κατά πολλούς- πολιτική που ακολουθεί στα εργοστάσια της Fiat στην Ιταλία όπου δρομολογεί μερική αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων επικαλούμενος πολύ υψηλό λειτουργικό κόστος σε σχέση με τις μονάδες παραγωγής της Fiat στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Εν ολίγοις, ο όμιλος Fiat έχει υποσχεθεί να επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ στα ιταλικά της εργοστάσια προκειμένου να εισάγει νέα μοντέλα στις γραμμές παραγωγής τους με την προϋπόθεση ότι οι εργαζόμενοι θα αποδεχθούν πιο ελαστικές σχέσεις εργασίας, υποχωρώντας σε κάποια από τα εργασιακά δικαιώματα τους.

Ήδη ο ισχυρός άνδρας της Fiat S.p.A. έχει δρομολογήσει το κλείσιμο του εργοστασίου Termini Imerese στην Σικελία και έχει αποσπάσει την συγκατάθεση τριών εκ των τεσσάρων συνδικαλιστικών ενώσεων και της πλειοψηφίας των εργαζομένων στο εργοστάσιο Pomigliano d’ Arco για μερική αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων προκειμένου να «επιτρέψει» την παραγωγή του νέου Panda στο συγκεκριμένο εργοστάσιο.

Οι αλλαγές που προωθεί ο Sergio Marchionne στο συγκεκριμένο εργοστάσιο προβλέπουν, μεταξύ άλλων, περικοπές μισθών όσων εργαζομένων κάνουν χρήση αναρρωτικής άδειας, για να μπορούν να παίρνουν μέρος σε διαδηλώσεις και απεργίες, την εικοσιτετράωρη λειτουργία του εργοστασίου καθημερινά εκτός Κυριακής και την αύξηση των ετήσιων, άνευ αποδοχών, υπερωριών από 40 σε 120 ώρες.

auto.in.gr