Γιάννης Αδάναλης

Αν και για πρώτη φορά η πρωινή συνάντηση στις αναχωρήσεις του «Eλ.Βενιζέλος» πρόκειται να οδηγήσει στις δαλματικές ακτές και συγκεκριμένα στο Dubrovnik, η συνήθης περιέργεια που σου προκαλεί το άγνωστο, απουσιάζει.

Ίσως να «φταίει» το γεγονός ότι το νέο Hyundai ix20, που πριν από λίγες ημέρες πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Παρίσι, δεν είναι και τόσο… άγνωστο.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για την επανεκτέλεση μιας ήδη γνωστής συνταγής, που επιχειρεί να συνδυάσει την πρακτικότητα μιας πολυμορφικής πρότασης με τις συμπαγείς διαστάσεις ενός αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.

Δεν είναι, λοιπόν, μόνο ο σχεδιασμός του αμαξώματος που αποκαλύπτει τις συγγενικές σχέσεις του ix20 με το ήδη γνωστό Venga, αλλά κάτι παραπάνω από αυτό.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι το σχεδιαστικό τμήμα της Hyundai στο Russelsheim της Γερμανίας προσπάθησε, επιχειρώντας να προσαρμόσει την εικόνα του «μικρού» MPV στα σύγχρονα πρότυπα της φίρμας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα η τυπική, για κάθε νέο Hyundai που εξελίσσεται και σχεδιάζεται στην Ευρώπη, μάσκα.

Ανάλογο είναι το ύφος και η έκταση των αλλαγών που έχουν πραγματοποιηθεί στο πενταθέσιο εσωτερικό, ώστε τo ix20 να αποκτήσει τη δική του ταυτότητα.

Η ποιότητα των υλικών, οι χρωματικοί συνδυασμοί και πολύ περισσότερο ο πλήρης εξοπλισμός, σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας, δημιουργούν ένα εξαιρετικά φιλόξενο περιβάλλον.

Η άριστη διαχείριση των εξωτερικών διαστάσεων απλώς επιβεβαιώνει το γεγονός ότι το MPV των 4,1 μέτρων δικαιολογεί απόλυτα τoν τίτλο του, μεταφέροντας με άνεση έως και τέσσερις ενήλικες.

Ακόμη και τα 440 λίτρα του χώρου αποσκευών ξεπερνούν, όχι μόνο τα συνήθη επίπεδα της κατηγορίας, αλλά και τις μικρομεσαίες προτάσεις που φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της ελληνικής αγοράς.

Το σύγχρονο και ταυτόχρονα νεανικό προφίλ ενός αυθεντικού supermini, υποστηρίζει με το δικό του τρόπο το καλοστημένο πλαίσιο, όπως άλλωστε και οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης που αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν στη χώρα μας.

Το ix20 δεν κρύβεται πίσω από τις περιορισμένες διαστάσεις ή τον πολυμορφικό-οικογενειακό χαρακτήρα του, θέλοντας να δικαιολογήσει τον τρόπο με τον οποίο πατά στην άσφαλτο.

Αντιθέτως, οι αντιδράσεις του παραπέμπουν σε μεγαλύτερες προτάσεις, υπογραμμίζοντας σε κάθε ευκαιρία την εξευγενισμένη ποιότητα κύλισης και την αδιαπραγμάτευτη ουδετερότητα που τις χαρακτηρίζουν.

Ευέλικτο μέσα στην πόλη και επαρκές έξω απ’ αυτή, το ix20 των 1,4 λίτρων δεν θα σε φέρει σε δύσκολη θέση. Οι 90 ίπποι και τα 137 Nm κινούν με αξιοπρεπείς ρυθμούς το κορεατικό σύνολο, την ίδια στιγμή που το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων ακολουθεί χωρίς δυσκολία τις σύγχρονες προδιαγραφές του.

Τους 125 ίππους και τα 156 Nm ροπής φτάνει το μοτέρ των 1,6 λίτρων, το οποίο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων και προαιρετικά, με αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων.

Δύο διαφορετικές εκδοχές ενός turbo diesel κινητήρα 1.396 κ.εκ., με 77 και 90 ίππους αντίστοιχα, συμπληρώνουν την γκάμα του ix20, από την οποία φυσικά δεν λείπουν και οι φιλικές προς περιβάλλον εκδόσεις (Blue Drive).

To νέο MPV της Hyundai, που ουσιαστικά αντικαθιστά το μέχρι σήμερα γνωστό Matrix, αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου χρόνου (πιθανότατα τον Ιανουάριο) σε τιμές που θα ξεκινούν κάτω από τα 14.000 ευρώ.

Πέρα από τις ανταγωνιστικές προδιαγραφές του, ένας ακόμη λόγος για να «κοιτάξει» κανείς προς τη μεριά του ix20 αποτελεί το πρόγραμμα πενταετούς διάρκειας «triple care» που το συνοδεύει, περιλαμβάνοντας εγγύηση μηχανικών μερών, δωρεάν οδική βοήθεια και δωρεάν τεχνικό έλεγχο.

auto.in.gr