Γιάννης Αδάναλης

Στην εμπορική επιτυχία της μέχρι σήμερα γνωστής BMW X3 ευελπιστεί να δώσει συνέχεια η δεύτερη γενιά του βαυαρικού SUV.

Παρά τη σαφή διαφοροποίηση του παρουσιαστικού της, η νέα X3 δεν φαίνεται να έχει διαγράψει από το γενετικό της κώδικα το πρόσφατο σχεδιαστικό της παρελθόν.

Με αυξημένες, μάλιστα, διαστάσεις -το μήκος του αμαξώματος έχει «κερδίσει» σχεδόν οκτώ εκατοστά, ξεπερνώντας, πλέον, τα 4,65 μέτρα- η αποκλειστικά τετρακίνητη BMW υπόσχεται μεγαλύτερη άνεση και ευρυχωρία στο εσωτερικό της.

Απτή απόδειξη των παραπάνω αποτελεί ο όγκος του χώρου αποσκευών, ο οποίος αυξήθηκε σε σχέση με το παρελθόν από τα 480 λίτρα στα 550, ενώ με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 1.600 λίτρα.

Πέρα από την ευρυχωρία του εσωτερικού, στην άνεση των επιβατών συμβάλλει καθοριστικά και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός, στον οποίο ξεχωρίζει το προηγμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με TFT οθόνη 8,8 ιντσών.

Ουσιαστικές βελτιώσεις, ωστόσο, παρουσιάζουν και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, όπως η διάταξη των ανεξάρτητων αναρτήσεων του μπροστινού (γόνατα) και του πίσω άξονα (πολλαπλοί σύνδεσμοι).

Δίχως καμία αμφιβολία βέβαια, τον τίτλο του αδιαμφισβήτητου πρωταγωνιστή της νέας X3 διεκδικεί ο τρίλιτρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής.

Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων -γνωστό από την παρουσία του στις BMW 5 και 7-, ενώ διαθέτει start&stop και ένα σύνολο συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας που περιορίζουν τη μέση τιμή της κατανάλωσης βενζίνης στα 8,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Τη μοναδική -για την ώρα βενζινοκίνητη έκδοση- της νέας X3 πλαισιώνει ένας δίλιτρος κινητήρας diesel, η ισχύς του οποίου φτάνει τους 184 ίππους και η μέγιστη τιμή της ροπής τα 380 Nm.

Επιπλέον για πρώτη φορά σε μια πρόταση «X» της BMW συναντάμε, ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης τιμονιού, ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το Dynamic Drive Control, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να παραμετροποιήσει τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης.

Τέλος, στο σύστημα τετρακίνησης xDrive έρχεται να προστεθεί το προαιρετικά διαθέσιμο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Performance Control) του πίσω άξονα.

Η νέα X3 αναμένεται να πραγματοποιήσει την επίσημη πρεμιέρα της στην προσεχή διεθνή έκθεση αυτοκινήτου στο Παρίσι τον Σεπτέμβριο, ενώ στην ελληνική αγορά υπολογίζεται ότι θα παρουσιαστεί στο τέλος του 2010.

auto.in.gr