Nissan 370Z Coupe: Men’s only
Ένας από τους τελευταίους θρύλους της αυτοκίνησης αναζητά τη δική του θέση στην "ηλεκτροκίνητη πραγματικότητα" του 21ου αιώνα.
Γιάννης Αδάναλης
Καλώς ή κακώς ελάχιστα πράγματα έχουν απομείνει σήμερα για να σου θυμίζουν το παρελθόν. Βλέπετε, η διαπεραστική οσμή της βενζίνης, αναμεμιγμένη με την απαιτούμενη ποσότητα καυσαερίων, έχει σταματήσει -εδώ και καιρό- να περνά στο εσωτερικό, την ίδια στιγμή που το άκουσμα από τα διπλά Weber και τη χειροποίητη ‘πολλαπλή’ έχει αντικατασταθεί από το ραφιναρισμένο ηχητικό αποτύπωμα ενός φιμωμένου, για ευνόητους λόγους, ‘EU5′ κινητήρα.
Ακόμη και η προσπάθεια αναβίωσης κλασικών σχεδιαστικών προτύπων, παρακινημένη από τα περισπούδαστα τμήματα marketing των αυτοκινητοβιομηχανιών και αποσκοπώντας στο γρήγορο κέρδος, μόνο καχύποπτα μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Υπάρχουν, βέβαια, και φωτεινές εξαιρέσεις, όπου η εξέλιξη κυλά στο πλευρό της παράδοσης, σεβόμενη το παρελθόν και χτίζοντας το μέλλον σε αυτό.
Μπορεί το σφηνοειδές σχήμα του 370Z να μην αρκεί ώστε να επαναφέρει στη μνήμη σου το φιλόδοξο ιαπωνικό coupe της δεκαετίας του 1970, ωστόσο, το ανθεκτικό στο χρόνο ‘Z‘ που κοσμεί τις μεταλλικές -και όχι μόνο- επιφάνειές του είναι ικανό να δημιουργήσει τους απαραίτητους συνειρμούς.
Έστω, λοιπόν, και αν ο brutal σχεδιασμός του αμαξώματος, με τους τροχούς των 19 ιντσών, τους κοντούς προβόλους και τα εντυπωσιακά, σε πλάτος, μετατρόχια σε αφήσει αδιάφορο, το 370Z διαθέτει την ιστορία που θα σε «υποχρεώσει» να ‘σκύψεις’ πάνω του.
Άλλωστε οι αλλαγές σε σχέση με το προγενέστερο 350Z δεν είναι λίγες, ξεκινώντας από τις εμφανώς περιορισμένες διαστάσεις του εξωτερικού τμήματος και φτάνοντας στον αναβαθμισμένο, εξακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 3,7 λίτρων.
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή, εστιάζοντας στην προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να μεταβάλλει τις αναλογίες του αμαξώματος ώστε να δημιουργήσει ένα ευέλικτο και ταυτόχρονα πειθήνιο σύνολο.
Για το σκοπό αυτό το μήκος και το ύψος περιορίστηκε, την ίδια στιγμή που το πλάτος ‘κέρδισε’ κάτι παραπάνω από τρία εκατοστά, αγγίζοντας τα 1,85 μέτρα.
Αντίστοιχα, βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική συμπεριφορά του αμαξώματος, καθώς οι κάθετες δυνάμεις που ασκούνται στον πίσω άξονα είναι, πλέον, μεγαλύτερες και ο συντελεστής οπισθέλκουσας σαφώς μικρότερος (0,29 cd).
Η αυξημένη, κατά 30%, ακαμψία του πλαισίου και το περιορισμένο βάρος του συνόλου, ως αποτέλεσμα της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου, ολοκληρώνουν το πρώτο κεφάλαιο στη σύντομη ιστορία του εντυπωσιακού, ομολογουμένως, 370Z.
Στο εσωτερικό, τώρα, η αισθητή βελτίωση της κατασκευαστικής ποιότητας αρκεί για να κατευνάσει τις όποιες ενστάσεις προέκυψαν στην περίπτωση του 350Ζ.
Η αλήθεια είναι ότι στην πλουσιότερη έκδοση των 81.670 ευρώ δεν πρόκειται να σου λείψει τίποτα, καθώς στο μακρύ κατάλογο του εξοπλισμού περιλαμβάνεται ακόμη και το ενσωματωμένο σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.
Ανάμεσα στις αναβαθμισμένες προδιαγραφές του, αποκλειστικά διθέσιου, θαλάμου επιβατών θα πρέπει να επισημάνουμε το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό και το ικανοποιητικό φινίρισμα των υπόλοιπων τμημάτων του.
Μοναδική εξαίρεση στη γενικότερα καλή εικόνα του εσωτερικού αποτελεί το τμήμα που φιλοξενεί την ψηφιακή οθόνη του υπολογιστή ταξιδίου και τους δείκτες βενζίνης και θερμοκρασίας νερού.
Θυμίζοντας, με το φινίρισμα και το σχεδιασμό του, παιδικό παιχνίδι κινεζικής προέλευσης, ‘σκεπάζει’ με την προχειρότητα της κατασκευής του ακόμη και τα εργονομικά λάθη που δυσκολεύουν στην πράξη την καθημερινότητά σου.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι το 370Ζ δεν θα διακριθεί για την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια του εσωτερικού του ή την ευχρηστία των συστημάτων ψυχαγωγίας και πληροφόρησης που ενσωματώνει ο εξοπλισμός του.
Αντίθετα, μάλιστα, θα προσπαθήσει να εντυπωσιάσει στην άσφαλτο, εκμεταλλευόμενο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το νέο, εξακύλινδρο μοτέρ των 3,7 λίτρων.
Με 331 ίππους και 366 Nm ροπής, το 370Z δεν αφήνει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης, έστω και αν η αίσθηση που σου δίνει δεν είναι αυτή ενός συναρπαστικά γρήγορου coupe.
O μπάσος ήχος του κινητήρα, που θα αλλάξει μόνο όταν πλησιάσεις το όριο λειτουργίας των 7.500 σ.α.λ., δεν συμβαδίζει με το προφίλ του αυτοκινήτου, συμβάλλοντας και αυτός με τη σειρά του στη δημιουργία μιας μετριοπαθούς εικόνας.
Στην πραγματικότητα, βέβαια, οι επιδόσεις δεν θα σε απογοητεύσουν. Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή η διαδικασία του ‘0-100’ ολοκληρώνεται σε 5,9 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.
Βρίσκοντας τον τρόπο να διαχειριστείς το δύστροπο σύστημα μετάδοσης, το οποίο αποτελείται από το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το μόνο που απομένει είναι να προσαρμόσεις τις οδηγικές σου συνήθειες στα μέτρα ενός πισωκίνητου coupe 331 ίππων.
Πριν ακόμη προλάβεις να εξαντλήσεις τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ και κατά συνέπεια τα όρια ελκτικής πρόσφυσης των πίσω τροχών, το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας δηλώνει με ξεκάθαρο τρόπο τις προθέσεις του, παρεμβαίνοντας άμεσα και αποτελεσματικά.
Ακόμη και χωρίς αυτό, βέβαια, το 370Z δείχνει να ανταποκρίνεται στη δεδομένη ολισθηρότητα της ελληνικής ασφάλτου αλλά και στην αναπόφευκτη υπερβολή, δίνοντάς σου επαρκή χρόνο για να αντιδράσεις.
Έναν ακόμη σύμμαχο στην προσπάθεια σου να χαλιναγωγήσεις το απαιτητικό coupe θα βρεις στο άμεσο και ακριβές τιμόνι των 2,7 στροφών, όπως άλλωστε και στο εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα πέδησης.
Μαθαίνοντας να ζεις με την απογοητευτικά περιορισμένη ορατότητα, τον κουραστικό θόρυβο κύλισης, τους χωροταξικούς συμβιβασμούς και με τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίοδιαχειρίζεται το 370Ζ τη δεδομένη ποιότητα της ελληνικής ασφάλτου, τότε έχεις κερδίσει την ευκαιρία να ανακαλύψεις τα χαρίσματα, αλλά και τις ιδιορρυθμίες, ενός ζωντανού θρύλου της αυτοκίνησης.
auto.in.gr
- Πώς δρούσε το κύκλωμα που εκμεταλλευόταν ανήλικους αλλοδαπούς για να πουλάνε λαθραία τσιγάρα – 11 συλλήψεις
- Γαλλία: Drones εθεάθησαν πάνω από τη βάση πυρηνοκίνητων υποβρυχίων στην Μπρεστ
- Ο αθέατος πόλεμος μεταξύ των διαιτητών
- Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Αθήνα – Οι δύο σημαντικότερες αγορές
- ΣΥΡΙΖΑ: Πού πάνε τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης; – Διαφήμιση 828.000€ για σιδηροδρομικά που δεν έγιναν
- Ο νέος τουριστικός χάρτης: Γιατί αλλάζουν οι προορισμοί και τι σημαίνει για την οικονομία
