Jack Rix

Αυτή τη φορά χρειάστηκε να ταξιδέψουμε μέχρι την Ταϊλάνδη, όχι φυσικά για να απολαύσουμε το τροπικό κλίμα της Νότιας Ασίας αλλά για να συναντήσουμε για πρώτη φορά την τέταρτη γενιά του δημοφιλέστατου Micra.

To παγκόσμιο αυτοκίνητο της Nissan δεν θα παράγεται, πλέον, στην ευρωπαϊκή ήπειρο και συγκεκριμένα στη Μεγάλη Βρετανία, αλλά στην Κίνα, στην Ινδία, στο Μεξικό και στην Ταϊλάνδη, από όπου θα διατίθεται σε περισσότερες από 160 χώρες.

Η παγκοσμιοποίηση της παραγωγής του Micra επιτρέπει στην ιαπωνική φίρμα να διατηρήσει τα μέχρι σήμερα γνωστά προτερήματά του, όπως η ευκολία στη χρήση και η αξιοπιστία, χωρίς να αυξήσει το κόστος απόκτησής του.

Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μικρού Nissan που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Μάρτιο στην Γενεύη είναι το εύπεπτο παρουσιαστικό του.

Το χαριτωμένο προφίλ της σημερινής εκδοχής του αυτοκινήτου αντικαταστάθηκε από λιγότερο σύνθετες σχεδιαστικές γραμμές, αναδεικνύοντας την προσπάθεια της φίρμας να δημιουργήσει ένα ευρέως αποδεκτό τετράτροχο.

Χάρη στην αύξηση του μεταξονίου κατά 20 χιλιοστά, το εσωτερικό αποδεικνύεται πιο ευρύχωρο από ότι αρχικά δηλώνουν οι εξωτερικές διαστάσεις του αμαξώματος.

Δυστυχώς τα πλαστικά του ταμπλό είναι σκληρά με μέτριο φινίρισμα, την ίδια στιγμή που η πλαστική επένδυση των θυρών δείχνει εξίσου φθηνή.

Η άποψή μας

Για να δημιουργήσεις ένα προσιτό αυτοκίνητο που θα απευθύνεται και σε αναπτυσσόμενες αγορές, θα πρέπει να προχωρήσεις σε ορισμένους συμβιβασμούς. Αυτό τουλάχιστον αποδεικνύει η μέτρια ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό. Κατά τ΄άλλα, το Micra παραμένει φιλικό προς τον οδηγό, χωρίς ωστόσο να αφήνει περιθώρια να πιστέψεις ότι έχεις να κάνεις με ένα δυναμικό σύνολο. Οι ευρωπαϊκές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, βέβαια, σε συνδυασμό με το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 99 ίππων ίσως δημιουργήσουν τις συνθήκες για τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας του δημοφιλέστερου Nissan.

Παρόλα αυτά, οι βελτιώσεις που θα δεχτεί η ευρωπαϊκή εκδοχή του αυτοκινήτου αναμένεται να αναβαθμίσουντην ποιότητα κατασκευής, αντικαθιστώντας τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό με αφρώδες υλικό και προσθέτοντας στον εξοπλισμό προηγμένες εφαρμογές, όπως το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί και οι αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης.

Αλλωστε, επιχειρώντας να επιβεβαιώσει το χαρακτηρισμό του προσιτού αυτοκινήτου, το Micra επενδύει σε τρικύλινδρους κινητήρες βενζίνης, σε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων και στην πλατφόρμα V που σύντομα πρόκειται να φιλοξενήσει το αντικαταστάτη του, μέχρι σήμερα, γνωστού Nissan Note.

To νέο, τρικύλινδρο μοτέρ των 1,2 λίτρων αποδίδει 80 ίππους και 108 Nm ροπής, αν και στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του, η οποίαμεταξύ άλλων θα διαθέτει άμεσο ψεκασμό καυσίμου και σύστημα start&stop, η ισχύς θα φτάνει τους 99 ίππους.

Το δικό μας αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με το κινητήρα των 80 ίππων και με το προαιρετικά διαθέσιμο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ένας συνδυασμός που ξεχώρισε για τη ραφιναρισμένη λειτουργία χαμηλά, αλλά και για τους κραδασμούς που συνήθως συναντάς σε τρικύλινδρα σύνολα σε υψηλότερες στροφές λειτουργίας.

Τερματίζοντας, βέβαια, τη διαδρομή του γκαζιού ο θόρυβος που προέρχεται από το κιβώτιο, στην προσπάθειά του να διαχειριστεί την παραγόμενη ροπή είναι έντονος, ενώ και η επιτάχυνση απογοητεύει.

Σε κάθε περίπτωση το μηχανικό κιβώτιο των πέντε σχέσεων δείχνει να εκμεταλλεύεται αποτελεσματικότερα τις δυνατότητες του τρικύλινδρου κινητήρα, αποτελώντας την πιο… σοφή επιλογή.

Όπως ήταν αναμενόμενο, το μεγαλύτερο προτέρημα του νέου Micra είναι η ευκολία χρήσης του. Το τιμόνι είναι εξαιρετικά ελαφρύ και η ευελιξία -με διάμετρο στροφής μόλις 9 μέτρα- κορυφαία στην κατηγορία.

Αντίστοιχα, η ανάρτηση εξασφαλίζει την απαιτούμενη άνεση αποσβένοντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, έστω και αν οι κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα στις στροφές προβληματίζουν.

Τα αυτοκίνητα, βέβαια, που θα εισαχθούν στην ευρωπαϊκή ήπειρο θα κατασκευάζονται στην Ινδία, διαθέτοντας τροποποιημένες ρυθμίσεις αναρτήσεων, αντιστρεπτικές ράβδους στο μπροστινό και πίσω άξονα, πιο μαλακή γόμα ελαστικών και μικρότερη απόσταση από το έδαφος.

Όπως και να έχει δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για την τιμή του νέου Micra, ωστόσο το γεγονός ότι η κατασκευή του κοστίζει λιγότερο από ότι στο παρελθόν, αναμένεται να συγκρατήσει τις τιμές στα ίδια επίπεδα.

Auto Express