Είναι ξεκάθαρο ότι εξετάζουμε το ενδεχόμενο εμπλοκής στη Formula 1 είπε ο εκπρόσωπος της Volkswagen, Hans-Joachim Stuck, επιβεβαιώνοντας την πολύμηνη σχετική φημολογία. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία ενδιαφέρεται μόνο για την προμήθεια κινητήρων στο σπορ και όχι για τη δημιουργία αμιγώς δικής της ομάδας.


Η VW πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει και το 2011 το πρόγραμμά της στο Ράλι Ντακάρ, συνεπώς δεν αποκλείεται η συμμετοχή της στη F1 να γίνει με το έμβλημα της Audi, μιας εκ των εταιρειών που απαρτίζουν τον Όμιλο VW – για να υπάρξει άμεση αντιπαράθεση με τις εμπορικά ανταγωνιστικές Ferrari και Mercedes-Benz.


Μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα Bild, ο Hans-Joachim Stuck συνέχισε: Αναμένουμε την απόφαση της FIA σχετικά με τη χρήση του παγκόσμιου κινητήρα στη F1. Αν υπάρξει τέτοια απόφαση, θα εξετάσουμε αν θα κατασκευάζουμε κινητήρες για τη Formula 1.


Ο παγκόσμιος κινητήρας είναι μια πρόταση που εξετάζει η FIA ώστε να υπάρχει ένας κοινός, χαμηλού κόστους, υψηλής απόδοσης και φιλικός προς το περιβάλλον κινητήρας, ο οποίος θα χρησιμοποιείται σε αρκετά πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.


Αν η πρόταση ψηφιστεί, θα είναι μια οικονομικά συμφέρουσα κίνηση για τη Volkswagen. Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετέχουν στη Formula 1 δεν δείχνουν ιδιαίτερα πρόθυμες για κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι με αυτό τον τρόπο δεν θα λαμβάνουν προβολή από την κατασκευή των κινητήρων τους.


Το πλάνο για τους κινητήρες


Αυτή είναι μια εποχή έντονων διαπραγματεύσεων για το μέλλον τον κινητήρων της F1. Η FIA και οι ομάδες βρίσκονται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις για τη χρήση κινητήρων 1.500 κ.εκ. Turbo, απόδοσης περίπου 670 ίππων, στη Formula 1 από το 2013.


Ο συγκεκριμένος τύπος κινητήρα αντικατοπτρίζει απόλυτα την τάση των αυτοκινητοβιομηχανιών για την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, στην οποία χρησιμοποιούνται κινητήρες μικρού κυβισμού με Turbo και σχετικά μεγάλη ισχύ.


Η VW έχει εξέχουσα θέση στην παγκόσμια αγορά στην κατασκευή τέτοιων κινητήρων. Ίσως, με πιθανή εμπλοκή της στη Formula 1, να αποσκοπεί να παραμείνει στην αιχμή της εξέλιξης και τεχνολογίας, ώστε να διατηρήσει την ισχυρή της θέση εμπορικά.


Αλλωστε η F1, που είναι το πεδίο ταχύτερης εξέλιξης τεχνολογιών στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, εφεξής θα προσπαθήσει στον τομέα των κινητήρων να συμβαδίζει με την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου, όπως είναι ο Gilles Simon, διευθυντής του τμήματος κινητήρων και ηλεκτρονικής της FIA.


Ιδεατά, θέλουμε να κατανοήσουμε που θα βρίσκονται τα αυτοκίνητα παραγωγής σε πέντε με δέκα χρόνια, είπε ο Γάλλος. Στη συνέχεια θα δημιουργήσουμε κανονισμούς που θα εφαρμοστούν [στη F1] σε τρία χρόνια για να είμαστε έτοιμοι για τις τεχνολογικές αλλαγές στην αγορά.


Αυτός είναι ο πιο δύσκολος δρόμος, διότι δεν θέλουμε να προωθήσουμε τις δικές μας ιδέες. Χρειάζεται να έχουμε ξεκάθαρη εικόνα για το που θα βρίσκονται οι κατασκευαστές. Μετά από αυτό, θα κάνουμε τις λογικές κινήσεις για τα διαφορετικά πρωταθλήματα.


Νομίζω ότι κάτι τέτοιο μπορεί να βελτιώσει το θέαμα, διότι με κινητήρες μικρότερης χωρητικότητας και ροπής, θα χρησιμοποιείς περισσότερη ηλεκτρικά παραγόμενη ροπή για να διαφοροποιηθείς από τα άλλα μονοθέσια, ενώ την ίδια στιγμή θα εξελίσσεις και θα χρησιμοποιείς υβριδική τεχνολογία η οποία στη συνέχεια θα περνάει και στα επιβατικά αυτοκίνητα, κατέληξε ο G. Simon.


auto.in.gr