Γιάννης Αδάναλης

Στο παρελθόν η εξέλιξη-παραγωγή οχημάτων ήταν σημαντικά απλούστερη. Αρκεί να θυμηθεί κανείς τις προτάσεις που μεσουρανούσαν τη δεκαετία του 1980 για να κατανοήσει το μέγεθος αλλά και την ένταση των αλλαγών που συντέλεσαν στην βελτίωση των αυτοκινήτων του σήμερα.

Ένα μοτέρ που αψηφούσε τις εκπομπές ρύπων αποδίδοντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του, ένα πλαίσιο που δεν διεκδικούσε τα πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP διατηρώντας το βάρος του σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και ένας… αναρχο-αυτόνομος σχεδιαστής, δημιουργούσαν τις προϋποθέσεις για την κατασκευή ενός τετράτροχου υπερ-ήρωα.

Τριάντα χρόνια μετά, οι περιβαλλοντικές -και όχι μόνο- απαιτήσεις αναζητούν λύσεις σε σύνθετα υβριδικά συστήματα και προηγμένες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα οτιδήποτε έχει να κάνει με την απόλαυση της οδήγησης.

Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη γενιά των υβριδικών οχημάτων που ακόμη και σήμερασυναντάς στην ευρωπαϊκή αγορά απογοήτευσε όσους πίστευαν πως το φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ της δεν θα αλλοίωνε τα τυπικά χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου.

Όλα αυτά, βέβαια, μέχρι η Honda να προσθέσει στην γκάμα της την τρίτη κατά σειρά υβριδική πρόταση, επιχειρώντας -όπως οι ίδιοι οι άνθρωποι της ιαπωνικής φίρμας δηλώνουν- την αναγέννηση των σπορ οχημάτων.

Αναζητώντας πίσω από τον τίτλο του πράσινου αυτοκινήτου την πραγματική ταυτότητα του CR-Z, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα χρειαστεί να ανασύρεις από τη μνήμη σου εικόνες τουπρόσφατου παρελθόντος.

Ο σφηνοειδής σχεδιασμός του αμαξώματος, οι εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις του και το κάθετο πίσω παρμπρίζ φωτογραφίζουν το CR-X της δεκαετίας του 1980, ενώ παράλληλα ορίζουν το δυναμικό προφίλ του νέου,υβριδικού Honda.

Το ίδιο μπορεί να ισχυριστεί κανείς και για το εσωτερικό, καθώς η διάταξη των 2+2 θέσεων δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφισβήτησης του χαρακτήρα του.

Από εκεί και πέρα, ο σύνθετος σχεδιασμός του ταμπλό επαναφέρει τη σκέψη σου στο σήμερα, απαιτώντας την εξοικείωσή σου με έναν σεβαστό αριθμό διάσπαρτων χειριστηρίων.

Αν εξαιρέσεις την κεντρική κονσόλα και τα βασικά λειτουργικά συστήματα που συνήθως φιλοξενεί, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει μια κάθετη σειρά διακοπτών που βρίσκεται τοποθετημένη στο αριστερό τμήμα του ταμπλό.

Μέσω αυτής σου προσφέρεται η δυνατότητα να επιλέξεις ένα από τα τρία προγράμματα οδήγησης (Econ, Normal και Sport), μεταβάλλοντας -ως ένα βαθμό τουλάχιστον- τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.

Συγκεκριμένα, στη λειτουργία Econ το υβριδικό σύνολο περιορίζει τις ενεργειακές του απαιτήσεις, μεταβάλλοντας την απόκριση του ηλεκτρικού γκαζιού και τη λειτουργία του συστήματος κλιματισμού.

Αντίθετα, επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport το τιμόνι αποκτά μεγαλύτερο βάρος, ο κινητήρας αντιδρά με εντυπωσιακή αμεσότητα και το ηλεκτρικό μοτέρπροσφέρει τη μέγιστη δυνατή υποβοήθηση στο υβριδικό σύνολο.

Το αποτέλεσμα είναι σε κάθε περίπτωση ενθαρρυντικό. Οι 124 ίπποι συνδυαστικής ισχύος και πολύ περισσότερο τα 174 Nm μέγιστης ροπής, κάνουν από νωρίς αισθητή την παρουσία τους.

Παράλληλα, το ιδανικό ζύγισμα του πλαισίου προσδίδει ευελιξία, αμεσότητα και ισορροπία, χωρίς να υποβαθμίζει την άνεση ή τη φιλικότητα του συνόλου προς το μέσο οδηγό.

Εξίσου σημαντική για τη συμβίωσή σου με το νέο υβριδικό Honda είναι και η παρουσία του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Προερχόμενο από τις ήδη γνωστές προτάσεις της ιαπωνικής φίρμας (βλέπε Civic 1,8 λίτρων) διακρίνεται για την ακρίβεια και την αποτελεσματικότητά του, επιβεβαιώνοντας και αυτό με τη σειρά του τονπροσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Σε ότι αφορά το υβριδικό σύνολο των 124 ίππων, αυτό δεν διαφοροποιείται από τις αρχές λειτουργίας των αντίστοιχων μονάδων που εξοπλίζουν τα Civic και Insight, παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας βενζίνης των 1.497 κ.εκ. συναντάται για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά, καθώς προέρχεται από την ιαπωνική εκδοχή του Jazz.

Το CR-Z αναμένεται να διατεθεί στην ελληνική αγορά στις αρχές του καλοκαιριού, διαθέτοντας πλήρη εξοπλισμό και κοστίζοντας κάτι λιγότερο από 24.000 ευρώ.

Έξι μήνες αργότερα, η Honda ευελπιστεί να προσθέσει στον στόλο της ένα ακόμη πράσινο αυτοκίνητο, εξοπλίζοντας αυτή τη φορά το Jazz με μια υβριδική μονάδα προσαρμοσμένη στις ανάγκες ενός αυθεντικού αυτοκινήτου πόλης.

auto.in.gr